  • 41. Data: 2023-12-14 13:36:46
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 11:18, J.F pisze:

    > Chętni do zdjęcia byli, ale w mniejszosci
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzy%C5%BC_sejmowy

    Wiem, ale jaj im zabrakło. Zobaczymy jak walczyć będą w obecnej kadencji.

    > sprawa jest bardziej skomplikowana
    > https://wykop.pl/wpis/74103931/w-2021-roku-w-kneseci
    e-byla-choinka-bozonarodzenio

    No ale z czym do ludzi?
    Pewnie szahadę też byś znalazł gdzieś pod łóżkiem.
    Z tym, że to zdjęcie może być równie dobrze zrobione w jakimś biurze
    rachunkowym. Poproszę o takie na głównym holu Knesetu.

  • 42. Data: 2023-12-14 13:51:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 13:29:19 +0100, nadir napisał(a):

    > A wymagał byś od rabina żeby nasrał na środku synagogi?

    Raczej nie, ale nie przypominam sobie, żeby jakiś rabin potraktował gaśnicą
    kościelne świece.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2023-12-14 13:54:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Dec 2023 13:27:29 +0100, nadir napisał(a):

    > Twój bohater pierdolił o milionach Polaków, którzy wymordowali żydów,

    Nie było obowiązku palenia sąsiadów w stodole, szantażowania i donoszenia
    na nich Niemcom tudzież mordowania ich własnoręcznie.
    Bez tego nie byłoby problemu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 44. Data: 2023-12-14 13:56:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 13:36:46 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > Z tym, że to zdjęcie może być równie dobrze zrobione w jakimś biurze
    > rachunkowym. Poproszę o takie na głównym holu Knesetu.

    Ale tlumaczenie czytałeś?

    "Eight years ago, then Knesset speaker Yuli Edelstein rejected a
    request from then-MK Hanna Sweid to put up a Christmas tree in a
    public space in the Knesset because it would be offensive to Jews and
    remind them of bitter memories of persecution by Christians."

    W sumie, to "nam" krzyż powinien przypominac prześladowanie przez
    Żydów i Rzymian, no ale widac lubimy sie umartwiać :-)

    J.

  • 45. Data: 2023-12-14 14:16:49
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Nie było obowiązku palenia sąsiadów w stodole, szantażowania i donoszenia
    > na nich Niemcom tudzież mordowania ich własnoręcznie.
    > Bez tego nie byłoby problemu.

    Ale był obowiązek wstępowania do UB i utrwalania władzy ludowej?
    Co można powiedzieć na temat Wielkiej Żydowskiej Nadreprezentacji w UB?
    Per analogia: Zamiast "niektórzy Żydzi" po prostu krótko "Żydzi"?

    Niemieckie przywództwo Europy zapewniło bezkarność to jakieś czarne owce
    się musiały znaleźć wśród dziesiątków milionów. W Izraelu jakby za
    mordowanie Arabów zapewniono bezkarność to żadne czarne owce by się nie
    znalazły? Wszyscy Żydzi bu się rzucili ukrywać Arabskich sąsiadów
    choćby groziła za to kara śmierci? Żadem by nie doniósł?
    Z całą pewności w bajce dla bardzo małych dzieci.

    IMHO Najbardziej neutralne wyjaśnienie Wielkiej Żydowskiej
    Nadreprezentacji w UB to że Niemiecki Holocaust szeroko przeżyli ci
    Żydzi którzy "wycofali się" z Kresów Wschodnich z Armią Czerwoną
    a na frocie 4 lata nie walczyli.

    --
    A. Filip

  • 46. Data: 2023-12-14 14:20:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 13:51, Olin pisze:

    > Raczej nie, ale nie przypominam sobie, żeby jakiś rabin potraktował gaśnicą
    > kościelne świece.

    Trzeba by paschał w Knesecie zapalić.

    Robert

  • 47. Data: 2023-12-14 14:29:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > sprawa jest bardziej skomplikowana
    > https://wykop.pl/wpis/74103931/w-2021-roku-w-kneseci
    e-byla-choinka-bozonarodzenio

    Skoro choinka przypomina im prześladowania przez chrześcijan, to co
    dopiero sam chrześcijanin.

    Robert

  • 48. Data: 2023-12-14 14:30:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Myślę, że brak wystarczającej symetrii na takie analogie.

    A na czym by miała polegać ta symetria?
    Chrześcijan w Izraelu jest około 2%, ilu żydów jest w Polsce, to tak do
    końca nie wiemy, ale przyjmijmy że też 2%, a nawet 3%. Czy to
    wystarczająca symetria.

    > A może nikt
    > tam nie czuje potrzeby, zeby była jakaś choinka.

    Tego nie wiemy, wiemy jedynie że Izrael jest państwem wyznaniowym, z
    jedną słuszną religią, i konkurencji nie promują.

    > Przykre, ze wisi,

    Dlaczego przykre, sprawia Ci to jakiś ból? Mnie to dosłownie wisi.

    > ale póki są tacy co na udawanej religijności będą
    > zbijac polityczny kapitał (a jest ich od cholery) to wisieć niestety
    > będzie.

    Z tym, że kapitał robią wszystkie frakcje, więc wszyscy są zadowoleni i
    krzyż jeszcze długo z nami pozostanie.

    > Pewnie zbyt mało Muzułmanów. Jak się kiedyś jakiś wśród posłów lub
    > obsługi kilku znajdzie to idę o zakład, że miejsce/pokój modlitewny tez
    > będzie.

    Brak symetrii? Różne źródła podają, że liczba wyznawców judaizmu oraz
    islamu jest w Polsce mniej więcej równa i kształtuje się na poziomie
    20-40tys. Więc zanim postanie w pokój modlitewny/meczet, to mogą
    posłowie zacząć od świętowania Ramadanu. Miesiąc postu by im nie
    zaszkodziło.

    > Te rzeczy mogą w Sejmie być, ale nie powinny być na sali obrad i innych
    > miejscach służących pracy Sejmu jako organu świeckiego państwa.

    A menora na środku głównego korytarza?

  • 49. Data: 2023-12-14 14:32:46
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [Czy cały Sejm to już Synagoga? Czy Chanukowa Menora to ZNACZNIE więcej niż choinka?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Raczej nie, ale nie przypominam sobie, żeby jakiś rabin potraktował gaśnicą
    > kościelne świece.

    Czyli cały Sejm to już Synagoga?
    Czyli Chanukowa Menora to coś _znacznie_ więcej niż marna choinka?

    Zmieścisz się śmiało ze swoją argumentacją w końskich okularach.

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2023-12-14 14:37:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 13:54, Olin pisze:

    > Nie było obowiązku palenia sąsiadów w stodole, szantażowania i donoszenia
    > na nich Niemcom tudzież mordowania ich własnoręcznie.
    > Bez tego nie byłoby problemu.

    Ale tu o proporcje i skalę chodzi.

    Robert