  • 11. Data: 2006-02-07 12:07:18
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "haste" <h...@n...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:dsa154$qvn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dlaczego?? Sprawa rozbija sie tu o kwote 900brutto - czy taki procownik
    > moze miec wplyw na funkcjonowanie firmy w stopnio takim ze firma
    > poniesie z tego tytulu jakiekolwiek straty...?

    Potencjalnie moze. Chocby strata jest strata czasu na przeprowadzenie
    rekrutacji (ogloszenia, telefony, czas na przesluchania). Do tego moze
    dojsc: czasowa dezorganizacja procesu produkcji/uslug, spowolnienie
    wykonywania prac i niedotrzymanie jakichs terminow, itp. itd.

    > Raczej sie nie da...Tym bardzie ze nia ma na to czasu...w sumie czas juz
    > sie skonczyl a sprawa wyjasni sie za jakies 3h.

    Tego nie wie nikt. Okolicznosci nieprecyzyjne, to i szeroka odpowiedz
    uwzgledniajaca rozne mozliwe do wystapienia przypadki. I jeszcze pamietaj o
    art. 55 par. 1 z indeksem 1.

    Pozdr.,

    F.
    --------------------------------------
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl

  • 12. Data: 2006-02-07 19:23:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > BTW pojawila sie jedna nowa kwestia a mianowicie praciwnik w umowie mial
    > napisane stanowisko 'Pomocnik Operatora Maszyny' - tak naprawde byl i
    > wykonywal funkcke 'Operatora Maszyny' - nie jestm pewny czy pracodawca
    > mial sprecyzowane instrukcje stanowiskowe. Ale czy taki argument moze
    > pomoc w sprawie??

    Moze pomogloby wypowiedzenie jednostronne umowy o prace pracodawcy z tytulu
    mobbingu (zastraszanie pracownika, ktory chce odejsc z pracy za
    porozumieniem stron przy braku dowodow, ze odejscie pracownika powodowaloby
    jakiekolwiek straty w firmie)? Mysle, ze pracodawcy bardzo trudno byloby
    zgromadzic pisemne / materialne dowody na to, ze pracownik naprawde w jakis
    sposob spowodowal straty w firmie. Moze o tym nawet nie pomyslec - i nie
    warto go w tej materii uswiadamiac...

    Oczywiscie, jezeli prawo pracy przewiduje takie rozwiazanie (mobbing -
    jednostronne wypowiedzenie).

    Niech ktos mnie wesprze, najwyrazniej trzeba czlowiekowi w potrzebie znalezc
    naprawde dobre wytlumaczenie na rozwiazanie umowy o prace.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-02-08 23:27:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    badzio napisał(a):

    > IHMO odszkodowanie zalezne jest od poniesionych strat a drugorzedne
    > znaczenie ma pensja jaka sie mialo.

    Minimalne odszkodowanie jest niezależne od poniesionych przez pracodawcę
    strat i =wynagrodzeniu pracownika za okres wypowiedzenia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 14. Data: 2006-02-08 23:29:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    badzio napisał(a):

    > Napisz cos wiecej o charakterze pracy tego goscia. Aczkolwiek wydaje mi
    > sie ze pracownik zarabiajacy 900zl brutto nie pelni kluczowej funkcji w
    > firmie wiec ciezko bedzie pracodawcy udowodnic poniesiona strate
    > (pomijam czas dzialania sadow w Polsce)

    Pracodawca nie musi udowodnić szkody w przypadku gdy pracownik
    bezpodstawnie skorzysta z art. 55(1) kp.

  • 15. Data: 2006-02-12 19:41:48
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Pracodawca nie musi udowodnić szkody w przypadku gdy pracownik
    > bezpodstawnie skorzysta z art. 55(1) kp.

    wynika to z przepisow czy wiesz to z doswiadczenia?

  • 16. Data: 2006-02-13 07:09:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    o`rety napisał(a):

    > wynika to z przepisow czy wiesz to z doswiadczenia?

    Z przepisu - przeczytaj go.