  • 1. Data: 2008-05-03 08:15:31
    Temat: Zus-wygrany proces, odsetki i inne pytania....
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Witam, mam kilka pytań:

    Moja mama i ja jako jej reprezentant w sądzie domagaliśmy się renty
    rodzinnej po zmarłym ojcu, sprawę wygraliśmy prawie rok temu w Lipcu 2007,
    sąd wydał wyrok i nakazał wypłatę renty oraz odsetek, Zus się odwołał,
    apelacja itd..... w związku z tym mam pytanie: czy odsetki będą naliczone do
    dnia wypłaty? /mam nadzieję że już niedługo/ czy też może do dnia wygrania
    pierwszej sprawy lub apelacji? A może do dnia śmierci mamy bo niestety w
    międzyczasie zmarła..... A drugie pytanie a raczej wątpliwość jest
    następująca: Regularnie sąd apelacyjny korespondował ze mną a to w sprawie
    brakujących dokumentów a to powiadamiał mnie o terminie rozprawy ale co
    dziwne nie mam żadnej oficjalnej informacji o wyroku który zapadł ponad 1,5
    miesiąca temu..... Czy powinienem zwrócić się w tej sprawie do sądu czy
    cierpliwie czekać?

  • 2. Data: 2008-05-03 09:21:00
    Temat: Re: Zus-wygrany proces, odsetki i inne pytania....
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    1,5
    > miesiąca temu..... Czy powinienem zwrócić się w tej sprawie do sądu czy

    no jak dostales zaproszenie na rozprawe i nieposzedles i zapadl wyrok to
    chyba nie problem Sadu. Na rozprawy trzeba chodzic.

    Icek

  • 3. Data: 2008-05-03 09:30:31
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    > 1,5
    >

    > no jak dostales zaproszenie na rozprawe i nieposzedles i zapadl wyrok to
    > chyba nie problem Sadu. Na rozprawy trzeba chodzic.
    >

    > Icek

    No raczej nie sądzę skoro rozprawa w odległym mieście a na wezwaniu JASNO
    napisane że obecność nie obowiązkowa...... czy to zwalnia sąd z obowiązku
    powiadomienia strony o wyroku?

  • 4. Data: 2008-05-03 10:00:38
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No raczej nie sądzę skoro rozprawa w odległym mieście a na wezwaniu JASNO
    > napisane że obecność nie obowiązkowa...... czy to zwalnia sąd z obowiązku
    > powiadomienia strony o wyroku?

    tak, mogl zapasc wyrok i nikt Cie o tym niepowiadomi.

    Icek

  • 5. Data: 2008-05-03 10:02:50
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    > tak, mogl zapasc wyrok i nikt Cie o tym niepowiadomi.
    >

    > Icek

    Rozumiem że na moją prośbę dostanę taką informację?

    P.S Dziwne trochę że powód/powódka nie jest informowana.....

  • 6. Data: 2008-05-03 17:10:09
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Rozumiem że na moją prośbę dostanę taką informację?
    nawet telefonicznie

    > P.S Dziwne trochę że powód/powódka nie jest informowana.....

    mowiles, ze dostales wezwanie tylko bylo napisane, ze wizytya
    nieobowiazkowa.

    Icek

  • 7. Data: 2008-05-03 18:29:02
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    > nawet telefonicznie

    > mowiles, ze dostales wezwanie tylko bylo napisane, ze wizytya
    > nieobowiazkowa.

    Od początku w skrócie: Na pierwszej rozprawie gdzie byłem stroną
    /reprezentowałem mamę/ moja obecność jak i świadków była obowiązkowa,
    ponieważ ZUS się odwołał dostałem powiadomienie z sądu apelacyjnego że taka
    rozprawa na wniosek ZUSu się odbędzie w dniu ****** i że obecność nie jest
    obowiązkowa....... Ale w/g mnie to nie tłumaczy faktu że powinienem być
    poinformowany o wyniku rozprawy, przecież gdybym chciał się od niej odwołać
    to jest na to jakiś określony czas..... Ja do dzisiaj oficjalnie nie wiem
    jaki wyrok zapadł a to już dla mnie dziwne.

  • 8. Data: 2008-05-04 06:55:14
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odwołać to jest na to jakiś określony czas..... Ja do dzisiaj oficjalnie
    > nie wiem jaki wyrok zapadł a to już dla mnie dziwne.

    "Art. 343 kpc
    Wyroki zaoczne doręcza się z urzędu obu stronom z pouczeniem o
    przysługujących im środkach zaskarżenia."

    Zwróć sie pisemnie do Sądu o odpis wyroku wraz z uzasadnieniem, podając że
    nie otrzymałeś odpisu powołująć sie na w/w art kpc

    pozdr
    Janek

  • 9. Data: 2008-05-04 11:53:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zwróć sie pisemnie do Sądu o odpis wyroku wraz z uzasadnieniem, podając że
    > nie otrzymałeś odpisu powołująć sie na w/w art kpc

    Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem. Ten wyrok zapadł na rozprawie
    jawnej i na pewno nie jest zaoczny, tylko ktoś dostał na tą rozprawę
    "zaproszenie" i dupy mu się nie chciało ruszyć. Gdyby zapadł na posiedzeniu
    niejawnym, to wtedy w/w art. miałby zastosowanie.

  • 10. Data: 2008-05-04 15:16:49
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozprawę "zaproszenie" i dupy mu się nie chciało ruszyć. Gdyby zapadł na
    > posiedzeniu niejawnym, to wtedy w/w art. miałby zastosowanie.

    Koleś.... co do ruszenia dupy to rusz wcześniej swój łeb i
    poczytaj....rozprawa i zeznania były wcześniej a jazda z Łodzi do Lublina
    jeśli nie jest obowiązkowa to po co? Co nie znaczy że nie powinienem być
    poinformowany o jej wyniku.