  • 1. Data: 2006-01-17 18:07:10
    Temat: Zus nie chce wypłacić za wypadek w pracy
    Od: "trew " <t...@W...gazeta.pl>

    Pracuję jako księgowa w fabryce. W przerwie obiadowej poszłam się umyć.
    Niestety pod umywalką był kawałek mydła- nie zauważyłam go, potknęłam się i
    przewróciłam się tak pechowo że złamałam nogę. Przyszli pracownicy i
    zawiezli mnie do szpitala. Po 3-mcach wróciłam do pracy, napisałam do zus-u
    o odszkodowanie. Dostałam decyzję odmowną "Brak przyczyny zewnętrznej"- tak
    było dokładnie napisane. Czy jest jakaś szansa na wypłatę odszkodowania ?-
    co mogę zrobić w tej sytuacji ?

  • 2. Data: 2006-01-17 19:59:52
    Temat: Re: Zus nie chce wypłacić za wypadek w pracy
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > przyczyny zewnętrznej"- tak było dokładnie napisane. Czy jest jakaś
    > szansa na wypłatę odszkodowania ?- co mogę zrobić w tej sytuacji ?

    Nie znam sie na tym, ale dlaczego zgłaszasz to do ZUS a nie zgłaszasz
    wypadku w pracy w zakładzie pracy?

  • 3. Data: 2006-01-17 20:04:20
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam sie na tym, ale dlaczego zgłaszasz to do ZUS a nie zgłaszasz
    > wypadku w pracy w zakładzie pracy?

    wypadek przy pracy powinien zglosic ktos zupelnie inny, a zus to kolejny
    etap

    --
    pozdro
    ape

  • 4. Data: 2006-01-17 20:28:17
    Od: "trew " <t...@N...gazeta.pl>

    Zgłosiłam to do zakładu pracy. Tam sporządzono odpowiedni protokół,
    poproszono po zakonczeniu leczenia o druk N9. Po zebraniu wszystkich
    dokumentów facet, który się tym zajmuje wysłał to wszystko do ZUS-u i ten mi
    odpisał "Decyzja odmowna- brak przyczyny zewnętrznej". Zastanawiam się co
    może być przyczyną zewnętrzną i jak mam się odwołać ?

  • 5. Data: 2006-01-18 00:44:57
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 17 Jan 2006 20:28:17 +0000 (UTC), *trew*
    <news:dqjk11$30c$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > odpisał "Decyzja odmowna- brak przyczyny zewnętrznej". Zastanawiam się co
    > może być przyczyną zewnętrzną i jak mam się odwołać ?

    Potrącają Ci jakieś składki na PZU? Tu też by Ci się coś należało w razie
    czego.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2006-01-18 06:28:16
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    odwolanie do sadu pracy... IMHO warto.. nieprawdilowe utrzymywanie czystosci
    w lazience znajdujacej sie w zakladzie pracy mozna uznac za przyczyne
    zewnetrzna zdarzenia /gdyby lazienka byla utrzymana wlasciwie nie doszlo by
    do wypadku/

    pozdrawiam