  • 21. Data: 2010-05-13 17:51:39
    Temat: Re: Zostawiony pies w bloku
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.05.2010 17:31), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko jak zdefiniować personal? :D Wracamy do tematu pl.soc.prawo.
    > Ja osobiście unikam produktów personal, bo nie umiem jednoznacznie
    > odpowiedzieć czy laptop przedsiębiorcy jest personal czy nie.

    Tylko jakie jest prawdopodobieństwo że ktoś będzie dochodzić swoich praw
    wobec Ciebie, przy założeniu że twoje użycie "personal" nie jest "personal"?

    Czyli innymi słowy - jakie jest zagrożenie że poprzez użycie 40tude
    będziesz miał jakieś kłopoty?

    p. m.

  • 22. Data: 2010-05-13 18:18:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 18:24:49 +0200, qwerty napisał(a):

    > Powinni zrobić special edition dla małych dzieci. Też potrafią wyć całymi
    > dniami.

    scream lubi to.

    --
    best regards,
    scream

  • 23. Data: 2010-05-13 18:46:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-13 19:51, mvoicem pisze:
> [...]
    > wobec Ciebie, przy założeniu że twoje użycie "personal" nie jest "personal"?
    > Czyli innymi słowy - jakie jest zagrożenie że poprzez użycie 40tude

    Kwestia mentalności. Od co najmniej 10 lat mam taką filozofię, że używam
    wyłącznie legalnego oprogramowania, choć szanse na wpadkę są znikome w
    przypadku dowolnego softu.

    Inna sprawa, że akurat ja i tak zostanę przy Thunderbirdzie, bo niestety
    nie znalazłem innego PIMa dla Windowsa, który by potrafił tak działać. A
    że UseNet i tak w zasadzie umarł, to wieszanie się TB jakoś ujdzie.
    Niewiele już prowadzę dyskusji. Co prawda mejle też się zacinają, ale od
    czasu jak się wycofałem z życia społecznego, to i mejlów mam dość mało,
    więc trudno... Ciulaty, bo ciulaty, ale na razie TB pozostanie w mojej
    stajni.

    Zresztą nie TB jest problemem, a OE, który nie potrafi kodować właściwie
    tematu nawet jak go dobrze ustawić, a do tego strasznie śmieci krzakami,
    bo domyślnie ma skopane MIME.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-05-14 05:56:56
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 13 May 2010 17:31:29 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Tylko jak zdefiniować personal? :D Wracamy do tematu pl.soc.prawo.
    > Ja osobiście unikam produktów personal, bo nie umiem jednoznacznie
    > odpowiedzieć czy laptop przedsiębiorcy jest personal czy nie.

    Ja traktuję personal jako takie których nie można używać na firmowych
    komputerach (laptop jest własnością firmy?) i z efektu których pracy nie
    mam bezpośrednich zysków (typu projekt w cadzie, a nie informacja z
    pl.soc.prawo ;)) ale w sumie to u nas nie ma żadnego znaczenia, skoro można
    zostać skazanym, za nielegalne korzystanie z oprogramowania firmy GNU
    GPL...

    --
    marcin

  • 25. Data: 2010-05-14 13:31:30
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Sąsiad od paru miesięcy zabiera do pracy (do biura) psa, tak w domu dawał zostawiany
    sam.

    -----

  • 26. Data: 2010-05-15 09:27:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 07:56, zly pisze:

    > Ja traktuję personal jako takie których nie można używać na firmowych
    > komputerach (laptop jest własnością firmy?)

    Firma to ja. Jestem przedsiębiorcą.

    > ale w sumie to u nas nie ma żadnego znaczenia, skoro można
    > zostać skazanym, za nielegalne korzystanie z oprogramowania firmy GNU
    > GPL...

    To, że licencja GNU GPL jest w miarę liberalna, nie znaczy że się jej
    nie da złamać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-05-15 22:38:25
    Od: zly <b...@p...fm>

    On 15 Maj, 11:27, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Firma to ja. Jestem przedsiębiorcą.

    Przyznam, że nie znam szczegółów rozliczeń, ale jeśli kupujesz sobie
    dywanik do łazienki na paragon, a laptoppa na fv dla PHU PaŚ, to są
    chyba dwie różne rzeczy?

    > To, że licencja GNU GPL jest w miarę liberalna, nie znaczy że się jej
    > nie da złamać.

    Zagalopowałęm się ze skazaniem, to tylko akt oskarżenia:
    http://optymalizacja.blox.pl/2007/06/Dzialanie-na-sz
    kode-firmy-gnu.html

  • 28. Data: 2010-05-15 23:09:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-16 00:38, zly pisze:

    > Przyznam, że nie znam szczegółów rozliczeń, ale jeśli kupujesz sobie
    > dywanik do łazienki na paragon, a laptoppa na fv dla PHU PaŚ, to są
    > chyba dwie różne rzeczy?

    No i? Jestem przedsiębiorcą i używam oprogramowania jako przedsiębiorca.
    Dlatego nie korzystam z wersji ,,personal'' i ,,non-comercial'', bo nie
    można sensownie zdefiniować gdzie kończę się ja-cywil, a gdzie zaczynam
    ja-przedsiębiorca.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-05-16 06:20:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.05.2010 01:09), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > Dlatego nie korzystam z wersji ,,personal'' i ,,non-comercial'', bo nie
    > można sensownie zdefiniować gdzie kończę się ja-cywil, a gdzie zaczynam

    Można. Jeżeli licencja definiuje "personal" i "professional" - to
    używasz tej definicji. Jeżeli nie - to zastanawiasz się czy używasz tego
    w celu pogadania sobie, czy w celu osiągnięcia przychodu.

    p. m.

  • 30. Data: 2010-05-17 09:03:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 13 May 2010 14:40:19 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Początkowy list miał złe nagłówki i przez to inne czytniki mogą źle
    > interpretować zawartość. Przypadkowo mogą też dobrze, ale to przypadek.

    Przeczytaj teraz swoje wypociny :))

    > Dlatego OE i jego następca z Visty dobrze wyświetla, bo dziwne, żeby
    > swoich dokonań nie umiał :D

    Powalasz n akolana....

    > Ale to przypadek.

    Zdecydowanie powalasz na glebę :)))

    > OE jest w ogóle marnym czytnikiem,

    Dlaczego używasz jakiejś pokrętnej terminologii?
    Czy OE to "czytnik" który służy do odczytywania postów z grup dyskusyjnych?
    Nie można za jego pomocą napisać i wysłać na grupę posta?
    Dlatego zawsze podziwiam ludzi którzy używają określenia "czytnik" skoro
    jest to także "WRITER" :)))

    Normalnym określeniem jest wyrażenie: KLIENT grup dyskusyjnych.
    A dlaczego klient?
    Jest serwer a "końcówka to .. klient :)))

    > 40tude umarł 5 lat temu

    A co chcesz w nim poprawiać, skoro jest perfekcyjny? :)

    > a do tego to Shareware.

    Do użytku osobistego był zawsze free. I jest nadal. Zerknij do aboutu :)

    > Próbowałem Agenta, ale nie radził coś sobie z połączeniem do serwera
    > wymagającego hasła.

    No tak, bo KTOŚ musiałby to hasło do FA wprowadzić .. :)))))