  • 1. Data: 2005-06-16 17:37:23
    Temat: Zostalem posadzony o przestepstwo - co dalej?
    Od: "johnny" <j...@S...pl>

    Witam,
    Wczoraj pojawily sie u mnie dwie osoby, ktore oswiadczyly, ze kradne im
    internet, maja na to dowody i zostalem zgloszony do policji gospodarczej.
    Chodzi o internet radiowy. Jestem osoba, ktora posiada raz ze konkurencyjna
    firme a dwa ze pewna renome - takze takie zgloszenie i ewentualna kontrola
    policyjna ktora podobno mam przejsc raczej nie przysporzy mi popularnosci.
    Pytanie - co z tym zrobic? Pare watkow nizej pytalem o pakiety tcp - ktore
    maja jakoby byc dowodem w sprawie. Problem w tym, ze z tym kradzeniem
    internetu nie mam nic a nic wspolnego - zeby powiedziec wiecej do tej pory
    raczej polecalem ta druga firme (ja zajmuje sie tylko i wylacznie sprzedaza
    podzespolow komputerowych i obsluga firm - nie mam w ofercie radiowego
    internetu). Pytanie jak to "ugryzc"? Nie musze nadmieniac, ze posiadam
    wlasny dostep do sieci - wiec kradziony nie jest mi nic a nic potrzebny, ale
    w rozmowie z tymi osobami nic to nie pomoglo - jestem zlodziejem i tyle.
    Moze ktos pomoze? Nie chce zeby przez taka sprawe ucierpiala renoma mojej
    firmy i osoby.

  • 2. Data: 2005-06-16 17:57:45
    Temat: Re: Zostalem posadzony o przestepstwo - co dalej?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    johnny wrote:

> [...]
    > osobami nic to nie pomoglo - jestem zlodziejem i tyle. Moze ktos pomoze?
    > Nie chce zeby przez taka sprawe ucierpiala renoma mojej firmy i osoby.

    Możesz np. zagrozić im procesem karnym z Art. 212 KK. Grozi za to do
    roku odsiadki - a gdyby głosili to przy pomocy jakś massmediów (a IMHO
    na upartego internet można pod to podciagnąć) - do 2 lat odsiadki.

    Przestępstwo jest niestety ścigane z oskarżenia prywatnego - czyli gdyby
    nadal Cię pomawiali, musiałbyś na początek uiścić (o ile pamiętam) 3 stówki.

    Aha - warto (dyskretnie!) nagrywać rozmowy z nimi: może się 'sypną' o co
    im na prawdę chodzi.

  • 3. Data: 2005-06-16 18:07:03
    Od: "johnny" <j...@S...pl>

    wiadomości news:d8seil$rmo$1@opal.futuro.pl...

    > Aha - warto (dyskretnie!) nagrywać rozmowy z nimi: może się 'sypną' o co
    > im na prawdę chodzi.

    No tak - w sumie racja - bo kreca jak nic. Dzisiaj dostalem telefon, ze
    zostalem zgloszony na policje, tylko policja czeka na sygnal od nich i
    "wlatuja mi na kontrole" - ale jednoczesnie osoba, ktora dzwonila
    powiedziala, ze nie ma pewnosci co do mojej winy, bo ma ilus tam innych
    podejrzanych. Fakt jest faktem, ze przysiadlem dzisiaj do komputera i
    kwestia wygenereowania pakietow odpowiedniej tresci to tylko pare minut -
    wiec czyzbym byl z gory na spalonej pozycji? Swoja droga wedlug mnie nie ma
    to najmniejszego sensu i nie trzyma sie calosci - sam nie rozumiem jaki jest
    cel tej "akcji" - jak chodzi o zepsucie mojej opinii to niestety sie to moze
    udac i tego sie obawiam.

  • 4. Data: 2005-06-16 18:15:10
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > stówki.
    >
    > Aha - warto (dyskretnie!) nagrywać rozmowy z nimi: może się 'sypną' o co

    a jak juz z glosza to z art 234

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 5. Data: 2005-06-16 19:02:45
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    johnny wrote:
    > Chodzi o internet radiowy.

    Ciekawe, czy mozna ich oskarzyc o naruszenie miru domowego przez ichnie
    fale radiowe? Niech zabieraja je od Ciebie z domu :)

    Pozdraiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2005-06-16 19:17:02
    Od: "johnny" <j...@S...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, czy mozna ich oskarzyc o naruszenie miru domowego przez ichnie
    > fale radiowe? Niech zabieraja je od Ciebie z domu :)

    Dom jak dom - wisi mi to gdzie puszczaja te swoje fale radiowe - byle zeby
    nie cierpialo na tym moje dobre imie :)
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-06-16 19:34:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@S...pl> napisał w wiadomości

    Nie czekając na nic złóż zawiadomienie o kierowaniu pod Twoim adresem
    przez te osoby gróźb karalnych. Goniący stanie się gonionym i będzie
    miał inny problem.

  • 8. Data: 2005-06-16 20:36:26
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    A możesz mi powiedzieć skąd oni moga wiedzieć że te pakiety to niby
    twoje ?
    Jeżeli ich siec nie ma autoryzacji i wciasniesz connect, na pierwszej
    lepszej sieci to nie twoja wina że jesteś w ich sieci. TO m usiał by
    byc totalnie niezabezpieczona sieć i serwer w co nie potrafie uwierzyć.
    Gdyby tak było - to już dawno bym siedział- Jak wlazłem z laptoem na
    mój dach z anteną paraboliczną- znalazłem 18 sieci bezprzewodowych w
    zasięgu- do żadnej nie ma najmniejszych szans sie przypadkowo
    podłaczyć.-

    Wiec moza sam coś kręcisz?
    BO to jest nie możliwe że ludzie sie na tyle znają że widzą sie to
    własnie TY jesteś podłaczony i niby twoje pakiety- anie nie maja żadne
    weryfikazji użytkowików- totalne nieporozumienie.

  • 9. Data: 2005-06-16 20:39:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-06-16 19:37, johnny rzecze:
    > Wczoraj pojawily sie u mnie dwie osoby, ktore oswiadczyly, ze kradne im
    > internet, maja na to dowody i zostalem zgloszony do policji

    Internet im kradniesz? Trza było ich zapytać o to czy Talibowie już u
    nich lądowali czy tylko w Klewkach.

    > ze konkurencyjna firme a dwa ze pewna renome - takze takie zgloszenie i
    > ewentualna kontrola policyjna ktora podobno mam przejsc raczej nie
    > przysporzy mi popularnosci. Pytanie - co z tym zrobic? Pare watkow nizej

    Znaleźć świadka rozmowy i iść z tym na policję zgłosić groźbę karalną.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 10. Data: 2005-06-16 20:50:14
    Od: "johnny" <j...@S...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żadne
    > weryfikazji użytkowików- totalne nieporozumienie.

    Niby w jakim celu mialbym to robic? Sa jeszcze inne ciekawsze rzeczy na
    swiecie niz proby wlamywania sie komus do sieci. Tak wiec nigdy NIE mialem
    zamiaru ani nigdy NIE probowalem sie nigdzie podlaczac. Mam ustawiona antene
    na dachu - tego nie zaprzecze, ale sluzy ona tylko i wylacznie do obslugi
    mojego laptopa z ktorym jezdze do klientow i u ktorych potrzebuje dostepu do
    internetu (mojego internetu) Zreszta tak jak mowilem - mielismy tu jasno
    ustalone zasady, ze nie wchodzimy sobie w droge. Co do podlaczania sie -
    gosc przyszedl i twierdzil ze ma autoryzacje po mac i tego byle kto nie
    potrafi obejsc. No tyle to ja wiem - nie jestem az takim laikiem w tej
    dziedzinie. Pytanie tylko dlaczego ja akurat mam to obchodzic? W ogole cala
    sprawa to jakies totalne nieporozumienie.