  • 321. Data: 2024-01-25 11:40:36
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.01.2024 o 09:23, PD pisze:
    > W dniu 22.01.2024 o 23:45, Kviat pisze:
    >
    > Oj Kviatek, znowu strugasz kulsona ;)

    Oj PD, znowu strugasz płaskoziemca ;)

    > Jeszcze raz kontekst. Twierdziłeś, że komuś ukradziono święto i
    > przerobiono je na Boże Narodzenie. A ci którym ukradziono ponieśli tego
    > jakieś niewyobrażalne konsekwencje.

    No bo ponieśli.
    Jeszcze raz kontekst: przeczytasz o tym w każdym podręczniku historii.

    > Piszesz o faktach i związku
    > przyczynowo skutkowym, który nie miał miejsca. Bo o ile faktem jest, że
    > Chrześcijanie sobie to święto zawłaszczyli i zaadoptowali pod swoje
    > potrzeby, to również faktem jest, że ci od których zawłaszczyli, z
    > chęcią się go pozbyli.

    Co za bzdura... z jaką chęcią?
    Pojęcia nie masz o czym piszesz.

    Tłumaczyłem ci to już poprzednio, ale specjalnie dla ciebie powtórzę:
    Było dokładnie odwrotnie. Chrześcijanie chętnie przejmowali i
    zawłaszczali zwyczaje z różnych kultur w danych regionach po to właśnie,
    żeby sobie ułatwić "chrystianizowanie". Przejmowali to co im pasowało
    (nie było ewidentnie sprzeczne z ich doktryną, dorabiali do tego swoją
    ideologię i włączali do swojej doktryny.
    A to co im się w danej kulturze nie podobało, czyli nie było zgodne z
    ówczesnym nauczaniem kościoła, to zwyczajnie rugowali. Z różną
    intensywnością i przy pomocy różnych metod. Począwszy od zwykłej
    manipulacji ("będziesz smażył się w piekle"), a skończywszy na fizycznej
    przemocy. Z wyrzynaniem całych społeczności włącznie.

    > Nawet na wiki o tym piszą. Nikogo z tych ludzi,
    > którym to święto podprowadzono, nie stała się żadna krzywda, ani nie
    > spotkała ich żadna przykrość w związku z faktem zawłaszczenia święta
    > przez chrześcijan.

    Tak tak... na wiki piszą, że chrześcijaństwo wprowadzali po dobroci, a z
    innymi kulturami walczyli "godnościom osobistom".
    Wężykiem Jasiu, wężykiem...

    Ręce opadają.

    > Możesz sobie przytaczać milion "podręczników" w 100
    > językach, pokazujących jak KK mordował ludzi na przestrzeni wieków. W
    > żadnym z nich nie znajdziesz jednak potwierdzenia swojej tezy, że coś
    > złego spotkało tych którym podprowadzono ich święto w związku z tym
    > podprowadzeniem.

    Czyli milion podręczników w stu językach pokazuje jak KK mordował ludzi
    na przestrzeni wieków, ale tych zamordowanych ludzi nie spotkało nic złego.
    Zajebiście.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 322. Data: 2024-01-25 12:06:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 11:40, Kviat pisze:

    > Czyli milion podręczników w stu językach pokazuje jak KK mordował ludzi
    > na przestrzeni wieków, ale tych zamordowanych ludzi nie spotkało nic złego.

    Ale tu chodzi o to jedno święto Bożego Narodzenia.

    Robert

  • 323. Data: 2024-01-25 12:07:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 06:23, Shrek pisze:

    > Zawsze telefon może się przemieszczać inie ma to nic wspólnego z
    > możliwoscią jego lokalizacji.

    Jeśli go lokalizujesz na podstawie danych uzyskanych w jednym momencie,
    to oczywiście nie ma. Ale jeśli to robić na podstawie kierunku, to ma to
    krytyczne znaczenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 324. Data: 2024-01-25 12:28:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 10:40, J.F pisze:

    > W cale się nie dziwię. W koncu jak ma byc podana długość rozmowy, to
    > musi być po :-P
    >
    > Ale to jest zupełnie inny tryb, niż lokalizacja przy dzwonieniu na
    > 112, a pewnie i inny niz ten tajemnicy terminal ...

    > Nr rozporządzenia przypomnisz? tego w sprawie 112.

    Musiałbym tak, jak Ty szukać. Na szybkiego znalazłem podręcznik, w
    którym opisano zagadnienie https://tiny.pl/czwp2. I nie wiem, czemu
    upierasz się przy tym "112", jak to jest inny tryb.

    > Jedno to to
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20150002333
    > "zgodnie ze specyfikacją techniczną ETSI TS 102 164"
    >
    > https://www.etsi.org/deliver/etsi_ts/102100_102199/1
    02164/01.03.01_60/ts_102164v010301p.pdf

    > I jest tu chyba tylko "Elliptical Area". Aczkolwiek taką elipsą
    > mozna sie postarac sektor pokryc. Choc wtedy dane mogą też zmylic.

    Ale to mowa o czym innym, niż my rozmawiamy.

    > Fale radiowe powiatów nie znają. A jak to co gorsza na granicy
    > województwa? :-)

    Dokładnie tak jest. To kolejne ryzyko. Zaginięcie mamy na jednym
    powiecie i tam alarm w jednostce, a zaginiony może być na sąsiednim. To
    oczywiście da się skoordynować, ale jest tu płaszczyzna do kolejnych
    pomyłek.

> [...]
    > UKE informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci, z którego
    > zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego: 1) w czasie
    > rzeczywistym - w przypadku operatora ruchomej publicznej sieci
    > telekomunikacyjnej,
    >
    > 3. Informacją dotyczącą lokalizacji zakończenia sieci jest w
    > przypadku: 2) ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej -
    > geograficzne położenie urządzenia końcowego użytkownika publicznie
    > dostępnych usług telekomunikacyjnych
    >
    > Nie potraficie sami namierzyc? Zadzwoncie i poproscie, aby zadzwoniła

    A w Krakowie? Przy czym jeśli te dane, o których ja piszę są, to są
    dokładniejsze.

    > A może miec na imię Feliks? :-P I czy koniecznie policjant, czy moze
    > być "pracownik cywilny" ? :-P

    Nie wiem również, czy nosi buty nr 43. Z ustawy wynika, ze ma być
    policjantem.

    > Konstrukcja prawna to jedno, ale przydałoby się wiedziec co tam
    > naprawde się wyswietla, lub aktualne rozporządzenie podaj. To jest
    > inne niz to od 112.

    Po prostu mi się nie chce tego szukać. Raz znalazłem i tu napisałem. Ja
    nie przechowuję żadnych starszych postów.

    > Komputer obsługujący BTS. Ale wiesz jak to z komputerami - różne
    > rzeczy potrafią robić. Czasem trzeba zapłacic za rozbudowe programu,
    > ale to juz problem księgowego, bo ustawa mówi jasno.

    system mierzy sobie tę zmienną TA i ją na bieżąco wykorzystuje. Pytanie,
    czy można to odczytać dla połączenia 5 minut wcześniej albo czy da się
    te dane odczytać z BTS-ów w tym momencie ale dla określonego telefonu.

    > Ale na życzenie można sie dowiedzieć aktualnej wartosci. Tzn - o ile
    > księgowy pieniądze znalazł.

    Boję się, że tu nie o księgowego chodzi.

    > Widziales co UKE mówił? 3s i lokalizacja jest znana. Nie wiemy z jaką
    > dokładnościa jednak. I co mnie martwi - człowiek dzwoni na 112, a
    > operator go przełącza między 3 BTS? Ale moze sekunda na to wystarczy

    Moim zdaniem nawet sekundy nie trzeba, o ile mogą te dane odczytać
    zdalnie, a nie musi pracownik jechać i zajrzeć osobiście.

    > Na ile zrozumiałem - jest przewidziane, ze operator moze wysłać do
    > telefonu prosbę o namierzenie swojej pozycji GPS, i telefon odpowie.
    > Jesli jest taki protokół przewidziany, to telefony powinny mieć
    > wdrożony. Czyli wystarczą tylko dobre chęci i przepisy, aby
    > spróbować.
    >
    > No i tu się dziwię, ze to nie działa ... producenci telefonów
    > stawili opór i nie zaprogramowali, europejskie przepisy nie
    > pozwalają, polskie przepisy nie pozwalają? Czy tylko nie wymagąja,
    > więc operatorzy nie kupili licencji?

    Nie wiem. Ja wiem, ze tego nie ma. Czemu, to już trudno mi powiedzieć.
    Zdroworozsądkowo powinno być.

    > Nie takie znów niewyobrażalne. Jesli ktos nie mieszka na granicy
    > dwóch BTS i nie przełącza go co minutę, czy nie jest taksówkarzem, to
    > IMO - bardzo znośne. Google zapamiętuje/tywał twoją pozycje bodajze
    > co 15 minut. Dla miliardów użytkowników.

    W wypadku Andrychowa, czy Krakowa wystarczyłoby i to.

    > Jeden podpis, i będą musieli :-) Ale widać jest jakiś opór. Poza tym
    > nie mówimy o zapamietywaniu, tylko o dostępności na bieżąco - jak
    > obywatel dzwoni na 112, czy policjant, uzbrojony w nakaz sądowy prosi
    > :-)

    Jakkolwiek, byle się dało. Takich przypadków, w których to krytycznie
    ważne nie ma dużo. Takich, w których by się przydało już jest więcej.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 325. Data: 2024-01-25 13:32:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 09:36, J.F pisze:

    > I geodezyjny.
    > Tylko ze kierunki w radiu się dosć kiepsko mierzy. Szczególnie takich
    > telefonów, których w terenie jest cała masa i wszystkie nadają. Ale
    > moze to urządzenie z tym sobie akurat radzi.

    Radzi :-)

    > Dziala tak samo, tylko trzeba miec kąty z tych samych czasów.

    A to tak oczywiście. Tylko, że zdolność do bilokacji nie jest
    szczególnie częsta w Policji. :-)

    > Eletronika pozwala na jednosnosc rzedu milisekund. No ale mając jedno
    > takie urządzenie, to nie namierzysz jednoczesnie z 3 miejsc :-)

    O właśnie. Kiedyś rozmawiałem z pilotem wojskowym, który mi opowiadał,
    że właśnie takie zjawisko wykorzystują samoloty do "oszukiwania" rakiet.
    On sobie wężykuje i w końcu rakieta go gubi.

    > Ale potrzebujący pomocy w Tatrach to raczej nie jedzie samochodem.

    Ale już namierzający może jechać jakąś drogą. A nawet z pewnych powodów
    musi.

    > Na pojezdzie, ze stosownym masztem, to mozesz miec takie o zasięgu
    > wielu km :-) Albo w helikopterze.

    Nie :-)

    > Skoro mówi, ze lezy w zaspie ze złamaną nogą?

    Ja piszę ogólnie. No pewnie, z jeśli leży, to co najwyżej się czołga.

    > Tym urządzeniem to zakładam ze szybko. Sekundy?

    Więcej, ale nie jakoś krytycznie. :-)

    > Ale to chyba nie o Polsce piszesz?

    O Polsce. Już nie jeden raz ładowaliśmy się kilkaset metrów obok na
    podstawie samych cyferek, a potem opisowo z obrazka, to wychodziło
    kilkaset metrów obok. Najgorsze, że czasem dostajesz już przeliczone, a
    czasem nie :-)

    > Jesli załozyc, ze małopolska policja ma takie urządzenie, to lezy
    > gdzies w Krakowie, i ma kilkanascie km ...

    Chyba, ze akurat jest w użytkowaniu. Nie chce mi się kombinować skąd
    najdalej pod Kraków, ale już z Nowego Sącza to dwie godziny jazdy, a my
    my tereny położone godzinę jazdy dalej. 3 godziny, to w wypadku leżącej
    w śniegu sporo, a i chwilę to wszystko trwa, zanim się nakręci całą akcja.

    > Moze minuty, a moze godziny.

    Sądzę, ze w Andrychowie minuty.

    > Niekoniecznie, ale z dostępnych danych należałoby jednak wnioskować,
    > ze gdzies w drodze do szkoły dziewczyna jest ...

    Tę drogę chyba rodzina i znajomi sprawdzili, więc policjanci sprawdzali
    prawdopodobne, a nieoczywiste miejsca. Jakby ją akurat w tej piwnicy
    znaleźli, to byśmy ich wychwalali za pomysłowość. Jakby było wiadomo, ze
    leży w reklamie, to gwarantuję Ci, ze sprawdzono by wszystkie reklamy w
    kilkanaście minut.

    > Do Andrychowa dosc daleko, wiec taka walizka istotnie szybko nie
    > przyjedzie ... a pies jednak dał radę dojechać. Miejscowy ?

    Sądzę, że miejscowy. Nawet w necie jest podziękowanie za remont kojców.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 326. Data: 2024-01-25 13:34:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 06:27, Shrek pisze:
    > Widzę pewien postęp, bo wcześniej twierdziłeś że to po prostu
    > technicznie niemożliwe. Jeszcze trochę i okaże się że po prostu
    > wystarczy zapytać we właściwy sposób operatora;)

    I nadal twierdzę, ze z punktu widzenia poszukujących technicznie na
    chwilę obecną niemożliwe. Tych danych po prostu nie ma dostępnych.
    Sądzę, ze gdyby Amerykanie pomogli, albo Rosjanie, to może jakiś
    satelita szpiegowski by ją wyśledził. To też technicznie możliwe.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 327. Data: 2024-01-25 13:37:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 10:44, J.F pisze:
    > Ale widzisz - dało sie w miesiąc napisać?
    > No, pewnie więcej miesięcy, ale ciągle miesiące.
    > Tamto działało na Bluetooth. Stosunkowo prosta aplikacja.
    > O zasięgu 10m.
    > I jakos nikt nie narzekał na ilość danych.

    Byłem przekonany, że w oparciu o GPS. Ale napisanie aplikacji
    wysyłającej na życzenie użytkownika współrzędne GPS pobrane z telefonu
    do 112 też nie wydaje mi się jakoś szczególnie skomplikowane.
    Prezentacja tego na mapie również. Zwłaszcza, że ostatecznie to nie musi
    być "do metra". A ne ma tego. Ja ne piszę o jakiejś przymusowej ciągłej
    inwigilacji do której nie wiadomo ostatecznie, kto i czemu zagląda.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 328. Data: 2024-01-25 13:40:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 09:39, J.F pisze:
    > Jak zabroniono i szukano siłą 360 policjantów, to jak myślisz, kto
    > jest temu winien?

    Ja jedynie stwierdzam fakt. Telefon, jeśli rozmawiasz, zużywa szybciej
    baterię. Wzmiankowanym tu urządzeniem namierzyć możesz działający. Ale
    to tylko jedna z możliwych hipotez.

    > Poza tym nie musi mąż rozmawiać.

    Nie musi celem namierzenia, ale żeby się dowiedzieć, czy widzi światła
    błyskowe to by już było chyba dobrze, jakby mógł rozmawiać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 329. Data: 2024-01-25 13:41:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 06:39, Shrek pisze:

    > Te dwie sytuacje mają wspólny element namierzanie telefonu, ale w
    > pierwszym przypadku nie możecie powiedzieć a mam to w dupie, a w drugim
    > powiecie "pewnie na wagarach" i może w 99,9% będziecie mieli rację. No
    > ale to napiszmy jasno że nie szukaliście bo myśleliście że to fałszywy
    > alarm a nie że "niedasie".

    Będzie raport z ustaleń, to będzie wiadomo. Zwłaszcza, że właśnie
    wypisywanie głupot w Internecie może leżeć u podstaw tego niepowodzenia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 330. Data: 2024-01-25 13:44:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2024 o 11:09, J.F pisze:
    > Mniej szukania, więcej pomyślunku?

    Jakby wiedzieli, gdzie leży, to by znaleźli. Jak znasz wynik poszukiwań,
    to zawsze można wskazać coś, co gdyby zrobiono, to by przyspieszyło
    znalezienie. Problem, by na to wpaść, zanim znajdziesz.
    --
    (~) Robert Tomasik