    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znieważenie osoby zmarłej [KK216.2, Lech Kaczyński]
    Date: Sun, 16 Aug 2015 08:04:59 +0200

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > Na kanwie artykułu >
    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&ut
    m_campaign=10663636

    > zastanawiam się, czy możliwe jest znieważenie osoby zmarłej.

    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html
    | [chodzi] o komentarze pod opublikowanym przez Onet artykułem na temat
    | pomnika Lecha Kaczyńskiego, który miałby stanąć w Szczecinie [...]
    | Doniesienie do szczecińskiej prokuratury okręgowej złożył (a dokładnie -
    | *przesłał e-mailem*) Ogólnopolski Komitet Obrony przed Sektami i Przemocą.
    | "Pod wyżej wymienionym artykułem ukazało się wiele komentarzy znieważających
> [...]

    <ironia> Ja czekam na doniesie do prokuratury ze publiczne pisanie o KULCIE po
    zmarłym stanowi obrazę uczuć religijnych </ironia>

    A poważnie: IMHO *zacytowane* wpisy/komentarze nie kwalifikują się pod KK216.2
    bez drakońskich interpretacji depczących wolność słowa bez względu czy KK216.2
    miałby chronić także osoby zmarłe czy nie [no chyba że byłyby tworzone
    "wspólnie i w porozumieniu"]. Interpretacja że KK216.2 *przenigdy* nie może
    chronić osoby zmarłej miałaby zbyt poważne konsekwencje, w końcu kiedyś ktoś o
    kimś zmarłym napisze coś co będzie zasługiwać na cały rok więzienia -
    ,,Podłość ludzka nie zna granic".

    --
    A. Filip
    Kiedy świat jest chory i umiera, ludzie powstaną jak Wojownicy Tęczy.