  • 1. Data: 2015-08-15 21:19:47
    Temat: Znieważenie osoby zmarłej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Na kanwie artykułu >
    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&ut
    m_campaign=10663636

    zastanawiam się, czy możliwe jest znieważenie osoby zmarłej.

  • 2. Data: 2015-08-15 22:03:48
    Temat: Re: Znieważenie osoby zmarłej.
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    jebac karzelka

  • 3. Data: 2015-08-15 22:56:23
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    m_campaign=10663636

    > zastanawiam się, czy możliwe jest znieważenie osoby zmarłej.

    A dlaczego miałoby być niemożliwe? Spadkobiercy Kulczyka pozwolą go znieważać
    bezkarnie bo mu się zmarło krótką chwilę temu? Wiec w praktyce jest to
    karalne, co najwyżej wchodzi w grę które paragrafy są najbardziej odpowiednie.

    Wiec jak nawet chcesz dokopać Lechowi Kaczyńskiemu to nie bądź *idiotą* nie
    potrafiącym przewidzieć konsekwencji dla pamięci o *innych* zmarłych.
    A jak chcesz chamskiej i nachalnej bezpośredniości: Czy można znieważyć
    zmarłego "profesora" Bartoszewskiego? [Można _z konsekwencjami_]

    --
    A. Filip
    Serca szlachetnych są grobami tajemnic. (Przysłowie arabskie)

  • 4. Data: 2015-08-15 23:16:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-15 o 22:56, A. Filip pisze:
    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&ut
    m_campaign=10663636

    > A dlaczego miałoby być niemożliwe?

    Mam wątpliwości, czy denat jest człowiekiem w rozumienia prawa karnego.

    > Spadkobiercy Kulczyka pozwolą go znieważać
    > bezkarnie bo mu się zmarło krótką chwilę temu? Wiec w praktyce jest to
    > karalne, co najwyżej wchodzi w grę które paragrafy są najbardziej odpowiednie.

    No właśnie.

    > Wiec jak nawet chcesz dokopać Lechowi Kaczyńskiemu to nie bądź *idiotą* nie
    > potrafiącym przewidzieć konsekwencji dla pamięci o *innych* zmarłych.

    Nikomu nie chcę nic robić. Po prostu się zastanowiłem nad sensem tego
    zawiadomienia,

    > A jak chcesz chamskiej i nachalnej bezpośredniości: Czy można znieważyć
    > zmarłego "profesora" Bartoszewskiego? [Można _z konsekwencjami_]

    No właśnie znieważyć moim zdaniem nie.

  • 5. Data: 2015-08-15 23:48:30
    Od: Sonn <m...@p...onet.pl>

> [...]
    m_campaign=10663636

    > zastanawiam się, czy możliwe jest znieważenie osoby zmarłej.

    W świetle prawa karnego nie jest możliwe. Przede wszystkim zawiadomienie
    o przestępstwie tudzież skierowanie prywatnego aktu oskarżenia musiałoby
    nastąpić przez samego pokrzywdzonego. W przypadku gdyby pokrzywdzony
    zmarł w trakcie toczącego się postępowania wówczas w jego prawa wstępują
    osoby najbliższe.

    --
    Sonn

  • 6. Data: 2015-08-15 23:54:55
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&ut
    m_campaign=10663636

    > Mam wątpliwości, czy denat jest człowiekiem w rozumienia prawa karnego.

    We wszystkich kwestiach nie, w niektórych tak. <ironia> Nie można karać za
    zabójstwo człowieka który jest denatem bo go zabito? </ironia>

    > No właśnie.

    No to operuj _konkretnymi_ paragrafami które są lub nie są odpowiednie do
    obrony pamięci o zmarłych. Bez _konkretnych_ paragrafów twój post nadaje się
    na news:pl.soc.polityka a nie na news:pl.soc.prawo .

    Bez "moralności Kalego" rozstrzygnięcia co do ochrony pamięci o Lechu
    Kaczyńskim uderzą w ochronę pamięci o innych osobach. Prawo zawsze zostawia
    pewną swobodę interpretacji . Zawsze jest kwestia jak się CHCE interpretować
    prawo i jakie interpretacje społeczeństwo jest gotowe zaakceptować jako
    właściwe. W realnym świecie obie te kwestie mają znaczenie szczególnie w
    "głośnych" sprawach.

    Wersja (politycznego) cynika: prokuratura podejmie decyzję dopiero po wyborach
    Sejmowych, a nawet jeśliby umorzyła przed wyborami to będzie odwołanie
    rozstrzygnięte (ostatecznie) po wyborach. Wiec może jednak prokuratura się w
    końcu zdecyduje że znieważyć zmarłego (prezydenta RP3) jednak można i z
    ostrożności zwali rozstrzygnięcie na niezawisły/"niezawisły" sąd.

    --
    A. Filip
    Róży bez kolców, człowieka bez zła, miłości bez bólu - nie znajdziesz.

  • 7. Data: 2015-08-16 01:00:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-15 o 23:54, A. Filip pisze:
> [...]
    > obrony pamięci o zmarłych. Bez _konkretnych_ paragrafów twój post nadaje sięa. Po
    > na news:pl.soc.polityka a nie na news:pl.soc.prawo .

    Ależ w podlinkowanym materiale jest ten właśnie konkretny artykuł
    przywołany i dlatego się zacząłem zastanawiać.

> [...]
    > końcu zdecyduje że znieważyć zmarłego (prezydenta RP3) jednak można i z
    > ostrożności zwali rozstrzygnięcie na niezawisły/"niezawisły" sąd.

    Ktoś tu pisał, by pisać o konkretach. Nie mam zamiaru oceniać śp.
    Prezydenta. Po prostu zastanowiłem się nad sensownością zawiadomienia w
    przyczyn merytorycznych i tyle.

  • 8. Data: 2015-08-16 01:23:49
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 15.08.2015 22:03, LeonKame pisze:
    > jebac karzelka
    Siebie jeb yasra}cu.

    --
    animka

  • 9. Data: 2015-08-16 08:04:59
    Temat: Re: Znieważenie osoby zmarłej [KK216.2, Lech Kaczyński]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]

    | W piśmie do prokuratury czytamy:
    | Chcieliśmy zaznaczyć, że powyższe znieważające komentarze internautów
    | naruszyły dobra osobiste członków Komitetu Obrony przed Sektami i Przemocą w
    | postaci _kultu_ po zmarłym śp. prezydencie RP Lechu Kaczyńskim przez poniżenie i
    | zakwestionowanie uczciwości oraz dobrego imienia zmarłego.
    | Art. 216. § 2. Kodeksu karnego mówi: 'Kto znieważa inną osobę za pomocą
    | środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    | albo pozbawienia wolności do roku'.
    | przewodniczący Ogólnopolskiego Komitetu Obrony przed Sektami i Przemocą

    <ironia> Ja czekam na doniesie do prokuratury ze publiczne pisanie o KULCIE po
    zmarłym stanowi obrazę uczuć religijnych </ironia>

    A poważnie: IMHO *zacytowane* wpisy/komentarze nie kwalifikują się pod KK216.2
    bez drakońskich interpretacji depczących wolność słowa bez względu czy KK216.2
    miałby chronić także osoby zmarłe czy nie [no chyba że byłyby tworzone
    "wspólnie i w porozumieniu"]. Interpretacja że KK216.2 *przenigdy* nie może
    chronić osoby zmarłej miałaby zbyt poważne konsekwencje, w końcu kiedyś ktoś o
    kimś zmarłym napisze coś co będzie zasługiwać na cały rok więzienia -
    ,,Podłość ludzka nie zna granic".

    --
    A. Filip
    Kiedy świat jest chory i umiera, ludzie powstaną jak Wojownicy Tęczy.

  • 10. Data: 2015-08-16 11:46:09
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    m_campaign=10663636

    > zastanawiam się, czy możliwe jest znieważenie osoby zmarłej.

    osoby nie, ale prawo chroni dorobek intelektualny zmarłego

    Art. 78 (prawo autorskie).

    1. Twórca, którego autorskie prawa osobiste zostały zagrożone cudzym
    działaniem, może żądać zaniechania tego działania. W razie dokonanego
    naruszenia może także żądać, aby osoba, która dopuściła się naruszenia,
    dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków, w
    szczególności aby złożyła publiczne oświadczenie o odpowiedniej treści i
    formie. Jeżeli naruszenie było zawinione, sąd może przyznać twórcy
    odpowiednią sumę pieniężną tytułem zadośćuczynienia za doznaną krzywdę
    lub - na żądanie twórcy - zobowiązać sprawcę, aby uiścił odpowiednią
    sumę pieniężną na wskazany przez twórcę cel społeczny.

    2. Jeżeli twórca nie wyraził innej woli, po jego śmierci z powództwem o
    ochronę autorskich praw osobistych zmarłego może wystąpić małżonek, a w
    jego braku kolejno: zstępni, rodzice, rodzeństwo, zstępni rodzeństwa.

    --
    @foe_pl