  • 11. Data: 2009-06-08 04:56:48
    Temat: Re: [Znaki towarowe] Nazwa firmy
    Od: Prussak <p...@p...pl>

    Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote in
    news:h0gvb2$pkc$1@news.onet.pl:

    > Prussak pisze:
    > Mam pytanie: czy faktycznie muszą zmienić nazwę zespołu.
    > Nie muszą, choć z innego powodu niż piszesz. Zakres ich działalności
    > podpada pod zakres rejestracji znaku, ale za to maja opisane przeze mnie
    > prawa używacza uprzedniego - art 158 pwp, gdy chodzi o nazwę, art 160
    > pwp, gdy chodzi o używanie oznaczenia innego niż nazwa

    Dzięki za odpowiedź.
    W tym przypadku chyba jest to bardziej skomplikowane. Otóż nazwę tę
    zarejestrowała jedna z uczelni, a samą nazwę nosił i chyba nosi nadal klub
    studencki, który istnieje od lat 50-tych. Znany klub. Więc to klub pierwszy
    używał tej nazwy. Nie wiem, czy nazwa zespołu była wzorowana na nazwie klubu,
    czy to po prostu zwykły zbiegi okoliczności, w każdym razie jest taka sama.
    Zespół jest amatorski i jest angażowany do grania na weselach i zabawach oraz
    na lokalnych festynach.
    Więc jak wygląda sprawa z nazwą w świetle tego, co teraz przedstawiłem?
    Proszę o pomoc.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Prussak

  • 12. Data: 2009-06-08 06:16:46
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Dariusz Domagała wyskrobał(a):
    > Jest taka sytuacja:
    >
    > Firma wybrała sobie nazwę 'AAA' i działa na rynku.
    > Powstaje np. za rok druga firma i wybiera sobie rowniez nazwe 'AAA'
    > przy czym zglasza swoja nazwę do Urzedu Patentowego.
    > Druga firma powstała np. rok po pierwszej i mają w pewnym
    > zakresie zbieżną działalność.
    >
    > Czy ta druga firma może, powołując sie na zastrzeżenie nazwy
    > zmusić pierwszą firmę do zmiany nazwy firmy?
    > Czy nie ma tu znaczenia kolejność powstania?

    "Nazwy firmy" nie zgłasza się do Urzędu Patentowego. "Nazwę firmy" się
    wpisuje do KRS albo do EDG. I wtedy kto pierwszy ma ją wpisaną, ten lepszy.

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2009-06-08 08:27:08
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Prussak pisze:

> [...]
    > na lokalnych festynach.
    > Więc jak wygląda sprawa z nazwą w świetle tego, co teraz przedstawiłem?

    A tu juz zaczyna byc bardziej skomplikowane, bo dochodzi problem, jaka
    będzie ewentualnie podstawa roszczeń. Czy będzie nią pasożytnictwo na
    cudzej renomie ( wówczas zespół ma gorzej ) czy tylko prawo ochronne na
    znak, a może kombinacja prawa na znak z innym zarzutem z nieuczciwej
    konkurencji.

    Na tym etapie upierałbym się, ze w stosunku do uprawnionego ze znaku
    macie prawa użytkownika uprzedniego.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 14. Data: 2009-06-08 08:56:25
    Od: Prussak <p...@p...pl>

> [...]
    > konkurencji.
    > Na tym etapie upierałbym się, ze w stosunku do uprawnionego ze znaku

    Dostali tylko maila z informacją, iż nazwa ta jest zarejestrowana w UPRP pod
    numerem i kiedy i żeby zmienić nazwę zespołu. Zarzutów innych nie było.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Prussak

  • 15. Data: 2009-06-08 09:13:29
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Prussak pisze:
> [...]
    > numerem i kiedy i żeby zmienić nazwę zespołu. Zarzutów innych nie było.

    No to mailem odpowiedzieć, ze na podstawie art 158 względnie 160 pwp nie
    zmienią

  • 16. Data: 2009-06-08 09:24:37
    Od: Prussak <p...@p...pl>

    > No to mailem odpowiedzieć, ze na podstawie art 158 względnie 160 pwp nie
    > zmienią

    Dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam
    Prussak

  • 17. Data: 2009-06-10 14:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jun 2009, Roman Rumpel wrote:

    > W skrócie (i z konieczności przeraźliwym uproszczeniu):
    > Ustawa prawo własności przemysłowej daje pierwszeństwo nazwom
    > zarejestrowanym, natomiast ten, który używał wcześniej ma prawo używać dalej,
    > w niezmienionym zakresie, o ile używa tej nazwy lokalnie
    > i w niewielkim zakresie ( to są uprawnienia tzw. używacza uprzedniego).

    Piszę "z głowy czyli z niczego", ale IMVHO uprościłeś w złą stronę:
    "w takim samym zakresie, w którym korzystał poprzednio", obejmującym
    zarówno zakres działalności jak i terytorium.
    I to powinno działć w każdej skali - jak ktoś był firmą o zasięgu
    globalnym to tylko istnieje inna forma uznania jego "słuszności marki" :),
    więc dla pozostałych przypadków rzeczywiście pozostaje "lokalne"
    działalnie", ale ta lokalność może obejmować kilka województw albo
    np. działalność w internecie.
    Od dnia rejestracji "stary", niezarejestrowany użytkownik znaku, nie
    może już rozszerzać zasięgu swoich działań.
    Dobrze pamiętam?

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-06-10 17:21:14
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Piszę "z głowy czyli z niczego", ale IMVHO uprościłeś w złą stronę:
    > "w takim samym zakresie, w którym korzystał poprzednio", obejmującym
    > zarówno zakres działalności jak i terytorium.

    Sorry, ale nie dostrzegam różnicy między naszymi uproszczeniami, poza
    zmianą kolejności przesłanek ;)

    > I to powinno działć w każdej skali - jak ktoś był firmą o zasięgu
    > globalnym to tylko istnieje inna forma uznania jego "słuszności marki" :),

    Nie chwytam tutaj Twojej myśli. Jak ktoś używał globalnie, to nie
    podpada pod ten przepis, bo nie używała w niewielkim zakresie. Może
    natomiast dowodzić powszechnej znajomości - będzie miał inna podstawę
    dla swoich praw

    > więc dla pozostałych przypadków rzeczywiście pozostaje "lokalne"
    > działalnie", ale ta lokalność może obejmować kilka województw albo
    > np. działalność w internecie.

    No, tu już wpadamy w rzeczy, które trzeba oceniać in casu.

    > Od dnia rejestracji "stary", niezarejestrowany użytkownik znaku, nie
    > może już rozszerzać zasięgu swoich działań.

    W zamiarze ustawodawcy tak właśnie jest.

    > Dobrze pamiętam?

    Wychodzi na to, że tak :)

    > pzdr, Gotfryd

    Też pozdrawiam