  • 1. Data: 2009-06-05 10:56:44
    Temat: Pomyłka czy próba oszustwa?
    Od: Criss <P...@g...com>

    Witam,

    Opis sytuacji:

    Klient zgłasza się do firmy i prosi o pewną usługę, dostaje ofertę,
    podpisuje umowę, wpłaca zaliczkę (50% kwoty) i umawia się na termin
    realizacji usługi w swoim mieszkaniu.

    Po kilkunastu dniach, dzień przed terminem realizacji do klienta
    dzwoni pracownik firmy (Klient zna numer tel. firmy i widzi, że to
    telefon z owej firmy) i pyta czemu nie zapłacono pozostałej kwoty -
    50%. Informuje, że trzeba przelać aby następnego dnia odbyła się
    realizacja usługi, inaczej nic z tego. Klient w pośpiechu zgadza się i
    chce zrobić przelew bo zależy mu na realizacji, ale nie może znaleźć
    na szybko umowy i prosi pracownika firmy o podyktowanie numeru konta.
    Klient robi przelew, wysyła także potwierdzenie (emailem) do firmy, bo
    prawdopodobnie przelew nie zostanie tak szybko zaksięgowany, a zależy
    mu aby firma następnego dnia się zjawiła i wykonała usługę. Klient
    dzwoni jeszcze tylko do firmy i pyta czy potwierdzenie doszło i jest
    OK. Pracownik firmy zapewnia, że jest OK i faktycznie następnego dnia
    zjawia się ekipa montażowa w celu realizacji usługi.

    Okazuje się jednak, że z pewnych technicznych aspektów, których firma
    nie wzięła pod uwagę, realizacja usługi nie jest możliwa tak jak
    chciał tego klient, lub możliwa ale w innej wersji, nie gwarantującej
    poprawne działanie przedmiotu usługi. Po kilku telefonach klient-
    firma, ekipa montażowa-firma strony uzgadniają, że firma przygotuje
    nowy projekt, który będzie możliwy do realizacji i zadowoli klienta.
    Za parę dni, sytuacja się powtarza, tyle, że nowy projekt się niczym
    nie różni.

    Firma proponuje rozwiązanie umowy i oddanie pieniędzy. Jednak okazuje
    się, że przelew (ten gdzie dzwonił pracownik i wysłano potwierdzenie
    emailem) nie doszedł do firmy (tak przynajmniej twierdzi firma).
    Klient poproszony jest o ponowne przesłanie potwierdzenia. Poprzednie
    nie może zostać odnalezione, chociaż w końcu i to się udaje. Zatem
    firma ma na skrzynce pocztowej potwierdzenie z dnia gdy zrealizowano
    przelew, jak i z dnia propozycji rozwiązania umowy.

    Wydaje się, że w końcu wszystko jest OK i klient może odebrać
    pieniądze, lecz firma dzwoni do klienta i informuje, że numer konta na
    potwierdzeniu przelewu nie należy do niej i nie wie co to za numer
    konta. Pracownik, który go podyktował klientowi zarzeka się także, że
    nie wie co to za numer i że na pewno takiego nie podyktował. Klient
    też sobie go nie wymyślił, bo przelew do kogoś doszedł (nie było
    zwrotu). A raczej trudno wymyślić sobie prawidłowy numer konta nie
    znając zasad składni takich numerów.

    Zdenerwowany klient składa dyspozycje zwrotu pieniędzy w swoim banku
    opisując sytuację.

    Dzwoni także do firmy i prosi o wyjaśnienia tej sprawy między
    szefostwem a pracownikiem, który dyktował numer konta. Dostaje
    obietnice, że tak też się stanie, a rozmówca przyznaje, że sytuacja
    jest co najmniej dziwna.

    W tej chwili firma w swoim zakresie próbuje wyjaśnić sytuację, ale nie
    wciąż nie dochodzi o konkretnych wniosków. Klient czeka na decyzję z
    banku, czy uda się przelew wycofać z banku odbiorcy.

    Dodam jeszcze, że od dnia feralnego przelewu minął ponad miesiąc
    czasu.

    Co wg. Was ma tutaj miejsce?

    - Pomyłka pracownika? Chociaż zarzeka się, że to niemożliwe i nie zna
    tego konta.
    - Oszustwo pracownika i podanie swojego numeru konta, lub takiego, do
    którego będzie miał miejsce sam, lub przez osoby trzecie?
    - Oszustwo i próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę w celu pokrycia
    straty z powodu nie udanej realizacji u klienta?

    Pozdrawiam, Krzysztof

  • 2. Data: 2009-06-05 11:34:13
    Temat: Re: Pomyłka czy próba oszustwa?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

[...]

    ja obstawiam c

    --
    >>> http://sklep.wielobranzowy.eu <<<
    Nie bądź frajerem, kupuj w detalu po cenach hurtowych!

  • 3. Data: 2009-06-05 12:19:15
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Zdenerwowany klient składa dyspozycje zwrotu pieniędzy w swoim banku
    > opisując sytuację.

    Bez problemu powinien uzyskać zwrot wpłaty po reklamacji przelewu jeśli
    w banku nie zgadza się numer konta i podana nazwa odbiorcy. Zazwyczaj u
    nas przy pomyłkach (czasem się zdarzają) trwało to ok. 7-14 dni.
    Gorzej będzie jeśli na koncie odbiorcy nie będzie już środków do
    zabrania, bo widząc duży przypływ gotówki zapobiegliwie ją wypłacił.

    --
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-06-05 12:40:55
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 14:19:15 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > Gorzej będzie jeśli na koncie odbiorcy nie będzie już środków do
    > zabrania, bo widząc duży przypływ gotówki zapobiegliwie ją wypłacił.

    wiedzial, ze to nie jego, wiec nie mial prawa dysponowac. Jest zdaje sie na
    to jakis przepis
    --
    marcin

  • 5. Data: 2009-06-05 12:51:27
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > wiedzial, ze to nie jego, wiec nie mial prawa dysponowac.

    Pewnie tak, ale jak już zadysponował, to chyba dopiero sądownie (i dalej
    komorniczo) można z niego ściągnąć jak sam nie zapłaci. A to trwa niestety.

    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2009-06-05 14:17:34
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Criss" <P...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    >Co wg. Was ma tutaj miejsce?
    >- Oszustwo i próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę w celu pokrycia

    Byznes po polsku. Śmierdzi wałkiem na kilometr.

  • 7. Data: 2009-06-05 14:34:44
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bez problemu powinien uzyskać zwrot wpłaty po reklamacji przelewu jeśli w
    > banku nie zgadza się numer konta i podana nazwa odbiorcy. Zazwyczaj u nas przy
    > pomyłkach (czasem się zdarzają) trwało to ok. 7-14 dni.

    dobre !!! ale tam nie ma pomyłki ! przelew poszedł na prawidłowe konto ! zostaje
    tylko sąd
    inaczej każdy polak płacący przelewem wpisywałby inne dane odbiorcy i po paru
    dniach reklamował

  • 8. Data: 2009-06-05 14:53:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Criss" <P...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Ja bym się specjalnie nie patyczkował, tylko przespacerował do najbliższej
    jednostki Policji stopnia powiatowego/miejskiego i porozmawiał z kimś z
    Wydziału d/w z PG. Ustalenie właściciela konta potrwa krótko, a potem
    pozostaje ustalenie, jaki owo konto ma zwiazek z pracownikiem, który
    podwawał jego numer lub firmą, która miała wykonać usługę.

  • 9. Data: 2009-06-05 20:36:17
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > pozostaje ustalenie, jaki owo konto ma zwiazek z pracownikiem, który
    > podwawał jego numer lub firmą, która miała wykonać usługę.

    Nikt nawet palcem nie ruszy, tylko od razu dostanie postanowienie o odmowie
    wszczęcia...

  • 10. Data: 2009-06-05 22:24:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Nikt nawet palcem nie ruszy, tylko od razu dostanie postanowienie o
    > odmowie wszczęcia...

    Jakbym proponował składanie zawiadomienia o przestepstwie, to bym
    zainteresowanego wysłał do najblizszej jednostki Policji. Przeczytaj
    uważnie mój post.