  • 1. Data: 2009-06-05 09:16:20
    Temat: Zwolnienia grupowe - a po ich zakonczeniu indywidualne
    Od: j...@g...com

    Witam,

    Mam prosbe o pomoc. Pracodawca od maja do lipca zwalnia grupowo
    pracownikow. Nastepnie od sierpnia bedzie dalej zwalnial ale juz nie
    grupowo tj. ktos sie przeliczyl z kasa i chce zaoszczedzic i beda
    zwolnienia indywidualne.

    Moje pytanie jest takie - jest to ewidentne obejscie prawa na
    niekorzysc pracownikow.

    Poczatkowo wszyscy mieli byc zwolnieni w grupowych. Teraz zaczynaja
    sie kombinacje.

    czy ktos sie moze zetkal z orzecznictwem dot. tego typu dzialan?

  • 2. Data: 2009-06-05 09:51:33
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <86ddb1f4-4169-4114-8317-
    dd6d9a974b9c@q37g2000vbi.googlegroups.com>, j...@g...com
    says...>
> [...]
    > sie kombinacje.
    >
    > czy ktos sie moze zetkal z orzecznictwem dot. tego typu dzialan?

    Normalnie to jakis kapitalista chyba.

  • 3. Data: 2009-06-05 18:08:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    i.googlegroups.com
    j...@g...com <j...@g...com> pisze:

> [...]
    > sie kombinacje.
    > czy ktos sie moze zetkal z orzecznictwem dot. tego typu dzialan?
    Tu orzecznictwo na nic.
    Przepisy jasno i precyzyjnie okreslaja kiedy zwolnienie jest grupowe; latwo
    te lryteria spelnic.
    A moze lajdactwo jednak dobrze policzylo ilu i kogo oplaci sie zwolnic
    grupowo (odprawy, które moga nieco uspokoic nastroje) a reszte stopniowo i
    po cichaczu?

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-06-05 18:35:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@g...com pisze:

> [...]
    > zwolnienia indywidualne.
    >
    > Moje pytanie jest takie - jest to ewidentne obejscie prawa na

    Nie jest ważne czy to zwolnienia grupowe czy indywidualne. Odprawa jest
    niezależna od tego. Więc większych oszczędności nie widzę.
    Odprawa sie należy w każdym wypadku gdy zwolnienie następuje z przyczyn
    leżących po stronie zakładu pracy. Pomijam kryterium wielkości zakładu,
    ale ono obowiązuje zawsze.

    Więc komuś co najwyżej sie wydaje że coś oszczędza.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-06-05 20:44:46
    Od: j...@g...com

    On 5 Cze, 20:35, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu
    > brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

    hm... w danej sytuacji jest tak ze przy zwoleniach grupowaych
    pracownik dostnie:
    -wynagrodzenie za okres wypowiedzenia 3 pensje,
    -2x pensja
    -odprawa ktora wywalczyly zwiazki

    nie bardzo widze jak przy zwolnieniach indywidualnych z winy
    pracodwacy powyzsze sie nalzey, w szczegolnosci odprawa

  • 6. Data: 2009-06-05 21:12:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@g...com pisze:

    > nie bardzo widze jak przy zwolnieniach indywidualnych z winy
    > pracodwacy powyzsze sie nalzey, w szczegolnosci odprawa

    Art. 10 w związku z art. 8 odpowiedniej ustawy.

    --
    @2009 Johnson