    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Znaki towarowe] Nazwa firmy
    Date: Mon, 08 Jun 2009 10:27:08 +0200

    Prussak pisze:

    > Dzięki za odpowiedź.
    > W tym przypadku chyba jest to bardziej skomplikowane. Otóż nazwę tę
    > zarejestrowała jedna z uczelni, a samą nazwę nosił i chyba nosi nadal klub
    > studencki, który istnieje od lat 50-tych. Znany klub. Więc to klub pierwszy
    > używał tej nazwy. Nie wiem, czy nazwa zespołu była wzorowana na nazwie klubu,
    > czy to po prostu zwykły zbiegi okoliczności, w każdym razie jest taka sama.
    > Zespół jest amatorski i jest angażowany do grania na weselach i zabawach oraz
    > na lokalnych festynach.
> [...]

    A tu juz zaczyna byc bardziej skomplikowane, bo dochodzi problem, jaka
    będzie ewentualnie podstawa roszczeń. Czy będzie nią pasożytnictwo na
    cudzej renomie ( wówczas zespół ma gorzej ) czy tylko prawo ochronne na
    znak, a może kombinacja prawa na znak z innym zarzutem z nieuczciwej
    konkurencji.

    Na tym etapie upierałbym się, ze w stosunku do uprawnionego ze znaku
    macie prawa użytkownika uprzedniego.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl