  • 1. Data: 2009-07-02 13:02:55
    Temat: Zmiana statutu spółdzielni mieszkaniowej przez sąd?
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    Czy jest jakaś podstawa prawna umożliwiająca sądowną zmianę statutu
    spółdzielni mieszkaniowej?
    Statut jest od 2 lat niezgodny z nową wersją Ustawy o SM z 2007 roku
    (m.in. nadal jako najważniejszy organ traktuje ZPCz zmiast Walnego
    zgromadzenia).
    Oczywiście można składać pozwy dot. unieważniania uchwał tego bezprawnie
    działającego organu ale najlepiej chyba byłoby statut zmienić sądownie
    lub uchylić statut i wprowadzić do czasu uchwalenia nowego kierowanie
    się przepisami wynikającymi wprost z Ustawy.
    Czy tak da radę?

  • 2. Data: 2009-07-02 14:01:50
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uchylić statut i wprowadzić do czasu uchwalenia nowego kierowanie się
    > przepisami wynikającymi wprost z Ustawy.

    Art. 12a prawa spółdzielczego Zmiana statutu spółdzilni wymaga uchwały
    walnego zgromadzenia podjętej większością 2/3 głosów

  • 3. Data: 2009-07-02 16:49:07
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    LA pisze:

    > Art. 12a prawa spółdzielczego Zmiana statutu spółdzilni wymaga uchwały
    > walnego zgromadzenia podjętej większością 2/3 głosów

    Przeczytaj proszę uważnie co napisałem - u nas nie odbywa się Walne... u
    nas nadal rządzą delegaci - czyli tzw. Zebranie przedstawicieli członków
    (mimo, że Ustawa o SM jasno zabrania zastąpienia Walnego tym "czymś").

  • 4. Data: 2009-07-02 19:44:25
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    > Przeczytaj proszę uważnie co napisałem - u nas nie odbywa się Walne... u
    > nas nadal rządzą delegaci - czyli tzw. Zebranie przedstawicieli członków
    > (mimo, że Ustawa o SM jasno zabrania zastąpienia Walnego tym "czymś").

    OK. W takim razie proponuje skarżyć każdą uchwałę powołując się na
    nieważność z uwagi na nie ustawowe organy może się obudzą. Może trzeba iść
    do prezesa i z nim pogadać, jeśli się oczywiście da

  • 5. Data: 2009-07-08 16:36:04
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    LA pisze:
> [...]
    > nieważność z uwagi na nie ustawowe organy może się obudzą. Może trzeba iść
    > do prezesa i z nim pogadać, jeśli się oczywiście da

    W jakim Sądzie można skarżyć uchwały spółdzielni podjęte na Zebraniach
    Przedstawicieli a nie na Walnym Zebraniu i czy wnosi się jakieś opłaty
    przy zaskarżaniu tych uchwał?

    Z poważaniem mauser50