  • 11. Data: 2003-05-30 17:39:21
    Temat: Re: "Zmiana" ojca ....
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bb7jdq$fh2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Kinka" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > nastepowalo
    > rodzicielskiej...
    >
    > Interes maloletniego ?
    >
    > Bogusław

    jako jedyna przeslanka?

  • 12. Data: 2003-06-01 12:11:11
    Od: "Anucha" <a...@g...pl>

    > jako jedyna przeslanka?

    A czy przeslanka moze byc to ze biologiczny ojciec nie uczystetniczy w
    zadnym stopniu w zyciu dziecka ??? (dostaje tylko co miesiac 250zl .. i to
    nie od niego tylko od jego rodzicow - ktorzy chca go chronic przed
    ewentualna sprawa o alimenty ) .... On po prostu chce sobie "wyczyscic
    konto" ...

  • 13. Data: 2003-06-01 19:49:45
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

> [...]
    > nie od niego tylko od jego rodzicow - ktorzy chca go chronic przed
    > ewentualna sprawa o alimenty ) .... On po prostu chce sobie "wyczyscic

    brak zainteresowania dzieckiem jest taka przeslanka...

  • 14. Data: 2003-06-02 17:42:57
    Od: "[RED-689]" <r...@g...pl>

    > brak zainteresowania dzieckiem jest taka przeslanka...

    Sadze ze moze tez istniec druga strona medalu np.:
    1. Podejscie rodziny matki podczas wizyt biologicznego ojca i pokazwanie mu
    na wszelki sposob ze nie jest mile widziany.
    2. Matka zmienia miejsce zamieszkania bez podania przyczyny nie informujac
    ojca o miejscu pobytu syna (np. ktos z kim spotykala sie od dawna).
    3. Jezeli jest to mlode dziecko czy suma 250zl nie jest odpowiednia kwota
    jezeli biologiczny ojciec ma na utrzymaniu rodzicow na zailku
    przedemerytalnym, emeryturze budzetowej i sam jest na 3miesiecznym
    wypowiedzeniu (jeden z powodow zmiany podejcia matki?). Wydaje mi sie ze
    oboje rodzice powinni dbac o dobro dziecka jednoczesnie dzielac sie
    wydatkami (250zl + 250 to juz chyba dosyc spora suma zwazywszy ze w
    wiekszosci malych miast sredni zarobek to 700zl).

    Czy to dalej jest przeslanka czy moze rzekome "wyczyszczenie konta" jest
    tylko pewnoscia dla siebie ze moze przyszla P. prawnik nie bedzie mogla
    zrobic mu juz nic zlego i nie bedzie juz miala zadnej karty przetargowej w
    dreczeniu na codzien ojca. Ze dziecko nie bedzie zabawka w grze ludzi ktorzy
    i tak uznali ze "20latka" z dzieckiem to dramat wiec moze unicestwic tego
    skutek pomimo ze "skutek" chcial normalnosci nie dostajac jej.

    Szczerze mowiac b. zainteresowal mnie ten "temat" a jezeli ktos jest dosyc
    inteligentna osoba postara sie przynajmniej "online" dostrzec w tym dwie
    strony.

    Pozdrawiam

    ...zwlaszcza Ciebie Anno a Was prosze o rade w tej sprawie
    (przepraszam ale aspekt moralny nie interesuje mnie zwlaszcza od osob nie
    znajacych sprawy).

  • 15. Data: 2003-06-02 21:01:02
    Od: "Kinka" <k...@t...pl>

    Masz zupelna racje - wszystkie argumenty, zarowno matki jak i ojca powinny
    byc i sa brane pod uwage, chociaz moze sie zdarzyc, iz ojciec nie przebywa w
    miejscu zameldowania, zas matka we wniosku o pozbawienie wladzy
    rodzicielskiej nie poda (nawet celowo) jego miejsca pobytu...
    z drugiej strony, jezeli alimenty nie sa przesylane przez ojca bezposrednio
    (lub przez jego rodzine) to czesto dla sadu moze sie wydawac, ze faktycznie
    ojciec nie jest zainteresowany dzieckiem, ze nie utrzymuje z dzieckiem
    kontaktow bo taki sobie wybral sposob na zycie...
    jezeli chodzi o sytuacje materialna - alimenty przeciez orzeka sie
    uwzgledniajac i wysokosc zarobkow i mozliwosci zarobkowe, istnieja
    mozliwosci odwolania sie od wyroku, obnizenie zasadzonych alimentow, chociaz
    czesto dluznik czuje sie tak czy siak pokrzywdzony wysokoscia orzeczonych
    alimentow...

    mysle, ze osoba ktora uwaza sie za pokrzywdzona zarowno w sprawie alimentow
    lub ograniczania jej kontakatu z dzieckiem ma mozliwosci walki o swoje
    prawa, chociaz wiem, ze nie zawsze sa one do wyegzekwowania :-)