    From: "Kinka" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Zmiana" ojca ....
    Date: Mon, 2 Jun 2003 23:01:02 +0200

    Masz zupelna racje - wszystkie argumenty, zarowno matki jak i ojca powinny
    byc i sa brane pod uwage, chociaz moze sie zdarzyc, iz ojciec nie przebywa w
    miejscu zameldowania, zas matka we wniosku o pozbawienie wladzy
    rodzicielskiej nie poda (nawet celowo) jego miejsca pobytu...
    z drugiej strony, jezeli alimenty nie sa przesylane przez ojca bezposrednio
    (lub przez jego rodzine) to czesto dla sadu moze sie wydawac, ze faktycznie
    ojciec nie jest zainteresowany dzieckiem, ze nie utrzymuje z dzieckiem
    kontaktow bo taki sobie wybral sposob na zycie...
    jezeli chodzi o sytuacje materialna - alimenty przeciez orzeka sie
    uwzgledniajac i wysokosc zarobkow i mozliwosci zarobkowe, istnieja
    mozliwosci odwolania sie od wyroku, obnizenie zasadzonych alimentow, chociaz
    czesto dluznik czuje sie tak czy siak pokrzywdzony wysokoscia orzeczonych
    alimentow...

    mysle, ze osoba ktora uwaza sie za pokrzywdzona zarowno w sprawie alimentow
    lub ograniczania jej kontakatu z dzieckiem ma mozliwosci walki o swoje
    prawa, chociaz wiem, ze nie zawsze sa one do wyegzekwowania :-)