  • 1. Data: 2002-07-17 21:53:52
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam male pytanie, przypuszczam, ze jak wiekszosc osob na grupie. Rozwiodlam
    sie i ponownie wyszlam za maz. Opieke nad dzieckiem sad przyznal mi. Mojemu
    pierwszemu mezowi nie zabrano praw rodzicielskich. Po wyjsciu za maz
    zmienilam nazwisko. Czy moge zmienic nazwisko corce bez wiedzy i zgody
    biologicznego ojca? Nie utrzymujemy ze soba zadnych kontaktow. Nie placi
    przyznanych alimentow. Nawet nie wiem, gdzie dokladnie mieszka. Wiem, ze w
    tym samym miescie. Corka na prawie 13 lat i bardzo chcialaby nosic nazwisko
    mojego meza i moje.

    Agnieszka B

  • 2. Data: 2002-07-17 22:43:21
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "Agnieszka B" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze w
    > tym samym miescie. Corka na prawie 13 lat i bardzo chcialaby nosic

    Z tego co wiem - koleżanka ćwiczyła podobne manewry - to niestety nie da
    się tego zrobić, jeśli był mąż ma prawa rodzicielskie.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 3. Data: 2002-07-18 05:31:48
    Temat: Odp: Zmiana nazwiska
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Xena d. Bazyl <t...@l...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah4s3m$ksg$...@n...tpi.pl...
    > Z tego co wiem - koleżanka ćwiczyła podobne manewry - to niestety nie da
    > się tego zrobić, jeśli był mąż ma prawa rodzicielskie.

    w starostwie należy złożyć wniosek o taką zmiane.Tam dowie sie jak
    postępować dalej wypełniając ankietę doł. do tego oświadczenie drugiego z
    rodziców o zgodzie na zmianę /chyba,że został pozbawiony władzy
    rodzicielskiej wtedy jest takie oswiadczenie niepotrzebne/. Oświadczenie
    dziecka o zgodzie na zmianę /jeśli ukończyło 14 lat/. A także odpis
    skróconego aktu małżeństwa matki/ jeżeli wniosek dot. zmiany nazwiska
    dziecka na aktualne nazwisko matki w związku z jej kolejnym
    małżeństwe-należy przedstawić kserokopie odpisu skróconego aktu małżeństwa
    matki wraz z oryginałem do poświadczenia zgodności.

    o takiej zmianie rozstrzyga,w drodze decyzji adm., starosta wg.miejsca
    zam.wnioskodawcy a w przypadku braku takiego miejsca -Prezydent miasta.

    Sandra

    Może to uczynić zgodnie z ustawą z dnia 15.11.1956r. o zmiananie i imion i
    nazwisk/ dz.u.z 1963 r. Nr 59,.poz.328 z późn.zm./

  • 4. Data: 2002-07-18 07:07:21
    Od: Andrzej Talarczyk <x...@a...net.pl>

    Sandra napisała:

> [...]
    > małżeństwe-należy przedstawić kserokopie odpisu skróconego aktu małżeństwa
    > matki wraz z oryginałem do poświadczenia zgodności.

    Fajnie, tylko pytanie było:

    > Opieke nad dzieckiem sad przyznal mi. Mojemu
    > pierwszemu mezowi nie zabrano praw rodzicielskich.
    [...]
    > zmienilam nazwisko. Czy moge zmienic nazwisko corce bez wiedzy i zgody
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > biologicznego ojca?

    Może ktoś wie czy w takiej sytuacji jest szansa na jakies roztrzygniecie
    sadowe zmieniajace nazwisko dziecka?

    Pozdrawiam,

    --
    Andrzej

  • 5. Data: 2002-07-18 10:40:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Andrzej Talarczyk <x...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@a...net.pl...

    > Fajnie, tylko pytanie było:

    > [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Może ktoś wie czy w takiej sytuacji jest szansa na jakies roztrzygniecie
    > sadowe zmieniajace nazwisko dziecka?

    Więc czytaj dokładnie tak jest taka możliwość nie pozbawiając władzy tylko
    zwrócenie sie do sądu o taką zgodę na zmiane w drodze administracyjnej.
    Ale nie możesz wykluczyć z tego ojca biologicznego. Bo niby dlaczego jesli
    zostanie wezwany i nie wyrazi na to zgody to ostateczną decyzje tak
    podejmuje sąd dla dobra dziecka .

    Sandra

  • 6. Data: 2002-07-18 11:04:02
    Od: Andrzej Talarczyk <x...@a...net.pl>

    Sandra napisała:

    Sandra napisała:

> [...]
    > Ale nie możesz wykluczyć z tego ojca biologicznego. Bo niby dlaczego jesli
    > zostanie wezwany i nie wyrazi na to zgody to ostateczną decyzje tak

    Dziekuje za wyjasnienie, bo problem mnie zainteresowal. Nie jestem
    prawnikiem wiec nie bylo dla mnie oczywiste jak mam zlozyc oswiadczenie
    drugiego z rodzicow bez jego zgody i wiedzy :-)

    Pozdrawiam,

    --
    Andrzej

  • 7. Data: 2002-07-19 19:07:01