  • 1. Data: 2010-04-28 20:54:51
    Temat: Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

    Witam.
    Mam problem.
    Pracuję w firmie, która ma oddział w "gdzieś tam". W skutek reorganizacji
    pracodawca planuje zmianę miejsca wykonywanej przeze mnie pracy (w tym samym
    mieście). Nie dostałem jeszcze żadnego aneksu do umowy o pracę, gdzie w
    starej było napisane "jak wół", że miejscem mojej pracy jest konkretne
    miejsce.
    Teraz moje pytanie. Czy mam prawo nie podpisywać tego aneksu? Powody mam i w
    nie nie wnikajmy. Z jaką odpowiedzialnością może się wiązać niepodpisanie
    tego dokumentu?
    Szukałem oczywiście wczesniej odpowiedzi w googlach, ale w większości były
    problemy typu zmiany pensji itp, nic o miejscu wykonywanej pracy.
    Byłbym wdzięczny za odpowiedź :)

  • 2. Data: 2010-04-28 21:00:40
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

    Użytkownik "ziutek" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szukałem oczywiście wczesniej odpowiedzi w googlach, ale w większości były
    > problemy typu zmiany pensji itp, nic o miejscu wykonywanej pracy.

    I jeszcze jedno, czy jak rozumiem, gdy pracodawca wręczy mi wypowiedzenie -
    czy przysługuje się za to zasiłek dla bezrobotnych?

  • 3. Data: 2010-04-28 21:12:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Apr 2010 22:54:51 +0200, ziutek napisał(a):

> [...]
    > pracy (w tym samym mieście). Nie dostałem jeszcze żadnego aneksu do
    > umowy o pracę, gdzie w starej było napisane "jak wół", że miejscem mojej

    Obecnie w umowie masz wpisane miejsce pracy "nazwa miejscowości", ten
    oddział jest w tej samej miejscowości?

    To chlebodawca nawet nie musi Ci wręczać takiego wypowiedzenia
    zmieniającego. U mnie niektórzy już się 4 razy przenosili ;-)

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 4. Data: 2010-04-29 05:19:59
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

> [...]
    >
    > To chlebodawca nawet nie musi Ci wręczać takiego wypowiedzenia
    > zmieniającego. U mnie niektórzy już się 4 razy przenosili ;-)

    Czyli jak zrozumiełem, firma mająca siedzibę dla przykładu w Kozich Wólkach.
    W tym samym mieście ma swój oddział w którym pracuję. Oddział przenoszą
    ulicę dalej (lepsze warunki, bliżej centrum itp) ale w tej samej
    miejscowości - zatem co? Nie muszę podpisywać aneksu, gdzie wcześniej miałem
    na nim napisane, w którym oddziale i na jakiej ulicy pracuję?
    I jaka jest różnica między samym aneksem a "wypowiedzeniem
    zmieniającym"?..już się gubię.

    I najważniejsze - czy nie podpisując aneksu jest możliwość zwolnienia się w
    taki sposób aby załapać się na zasiłek?

  • 5. Data: 2010-04-29 07:04:11
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 29.04.2010 07:19, ziutek pisze:
> [...]
    > na nim napisane, w którym oddziale i na jakiej ulicy pracuję?
    > I jaka jest różnica między samym aneksem a "wypowiedzeniem

    W umowie o pracę, musisz miec w miare dokładne określenie miejscay
    wykonywania pracy (conajmniej miejscowość). Jest to jeden z istotnych
    elementów tej umowy, wymieniony w prawie pracy. Zmiana tego elementu,
    nieważne jak nazwana, jest wypowiedzeniem zmieniającym. Wyrażenie przez
    Ciebie odmowy przyjęcia takiej zmiany jest w praktyce równoważne
    wypowiedzeniu Ci umowy przez pracodawcę.

    Adam Kłobukowski

  • 6. Data: 2010-04-29 09:02:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 07:19:59 +0200, ziutek napisał(a):

    > Nie muszę podpisywać aneksu, gdzie wcześniej miałem na nim napisane, w
    > którym oddziale i na jakiej ulicy pracuję?

    Jeśli obecnie w umowie masz dokładny adres wykonywania pracy (nie tylko
    miejscowość, ale i ulica, numer), to oczywiście pracodawca -- który jest
    na tyle durny, że taką umowę popełnił -- musi zmienić te warunki.

    Zmienionych warunków przyjąć nie musisz, co będzie oznaczało rozwiązanie
    stosunku pracy. Ale na odprawę liczyć nie masz co, zaś na zasiłek...
    uważam, że też nie powinien się należeć (OIDP dostałbyś go, gdybyś miał
    odprawę, a tak nie będzie zasiłku, ale może coś się zmieniło).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 7. Data: 2010-04-29 10:12:01
    Od: "Jingiel" <x...@x...pl>

> [...]
    > uważam, że też nie powinien się należeć (OIDP dostałbyś go, gdybyś miał
    > odprawę, a tak nie będzie zasiłku, ale może coś się zmieniło).

    A co ma odprawa do zasiłku? Jak zwalniasz się za porozumieniem stron też
    dostajesz aodprawę. Sprawdzone w praktyce.

    Jingiel

  • 8. Data: 2010-04-29 10:15:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:12:01 +0200, Jingiel napisał(a):

    > A co ma odprawa do zasiłku? Jak zwalniasz się za porozumieniem stron też
    > dostajesz aodprawę. Sprawdzone w praktyce.

    Nie zawsze.
    Zaś odprawa ma to do zasiłku, że zasiłek przysługuje tylko wówczas, jeśli
    rozwiązanie umowy o pracę nastąpiło z przyczyn dotyczących pracodawcę.
    Najprościej ocenić to właśnie w ten sposób -- czy się otrzymało odprawę
    lub nie.

  • 9. Data: 2010-04-29 10:25:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-04-2010 12:15, Olgierd pisze:

> [...]
    > rozwiązanie umowy o pracę nastąpiło z przyczyn dotyczących pracodawcę.
    > Najprościej ocenić to właśnie w ten sposób -- czy się otrzymało odprawę

    Ale brak odprawy nie świadczy o tym, że rozwiązano umowę z przyczyn
    dotyczących pracownika.
    Wystarczy pracować w małej firmie i jedyna odprawa na jaką można liczyć,
    to emerytalna albo pośmiertna. Żadna się do uzyskania zasiłku nie
    przyda :-)

    Swoją drogą - do Jingiela.
    Pewnie podpadałeś pod układ zbiorowy, jakieś szczególne przepisy
    branżowe (nie wiem, wojsko,policja, oświata, coś w tym stylu) albo
    miałeś taką odprawę zapisaną w umowie.

    Niczego nie "sprawdziłeś w praktyce", nie mąć ludziom w głowach.
    Z takich opowieści się potem biorą konflikty w firmach "bo w internecie
    przeczytałem, ze mi się należy".

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2010-04-29 10:29:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:25:38 +0200, Maddy napisał(a):

    > Ale brak odprawy nie świadczy o tym, że rozwiązano umowę z przyczyn
    > dotyczących pracownika.

    No racja, ciągle zapominam, że są pracodawcy o liczbie pracowników
    mniejszej niż 20.
    Jeśli chlebodawca zatrudnia jednak co najmniej tę magiczną 20, odprawa
    jest kluczowa.