  • 1. Data: 2006-01-05 09:03:40
    Temat: Złom-da się go jakoś pozbyć?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sytuacja wygląda tak:
    Właściciel jakiegoś straganu przyholował samochód osobowy i postawił go nam pod
    domem. Sprzęt nigdy nie był na chodzie a służy tylko jako magazyn na skrzynki
    po warzywach i na towar. To jest strefa płatnego parkowania, więc
    prawdopodobnie te zwłoki zostały zarejestrowane na jakiegoś kolesia
    zameldowanego w okolicy, bo identyfikator oczywiście jest. Ten wrak stoi już w
    tym miejscu jakieś 2 lata i blokuje miejsce parkingowe mieszkańcom (tam jest
    bardzo ciasno, kłopoty z parkowaniem są zawsze, nawet wtedy, kiedy trzeba
    płacić). Pytanie:

    Czy jest jakaś prawna możliwość pozbycia się tego magazynu sprzed domu? Sprzęt
    na pewno nie ma przeglądu, wygląda tragicznie, dziury w blacharce na wylot, ale
    tablice rejestracyjne i identyfikator ma. Roczny abonament na parkowanie w
    strefie to jakieś 20 zł. - jest to więc najtańszy magazyn jaki można sobie
    wyobrazić.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2006-01-05 10:13:23
    Temat: Re: Złom-da się go jakoś pozbyć?
    Od: ...@...c

    Dnia 5 Jan 2006 10:03:40 +0100, Czapla napisał(a):

> [...]
    > strefie to jakieś 20 zł. - jest to więc najtańszy magazyn jaki można sobie

    Straż miejska lubi takie gadżety. Co do parkingu to zwykle służy pojazdom -
    warto sprawdzić jaki jest regulamin/uchawała rady miasta dotycząca
    przeznaczenia oraz status tego 'pojazdu' tj. czy jest dalej pojazd czy
    zdezelowany, wyrejetrowany, kawałek metalu. Poza tym ostatnio mamy niefajne
    prawo o ochronie środowiska w tym zakresie i jestem prawie pewien że złomu
    nie można magazynować na ulicach.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-01-05 11:00:27
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > warto sprawdzić jaki jest regulamin/uchawała rady miasta dotycząca
    > przeznaczenia

    To jest tzw. Strefa Płatnego Parkowania.

    > oraz status tego 'pojazdu' tj. czy jest dalej pojazd czy
    > zdezelowany,

    Zdezelowany i to mocno.

    > wyrejetrowany,

    Nie jest wyrejestrowany, tablice ma. Poza tym, gdyby był wyrejestrowany to nie
    dali by identyfikatora do tej strefy SPP.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2006-01-05 11:24:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czapla napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Sytuacja wygląda tak:
    > Właściciel jakiegoś straganu przyholował samochód osobowy i postawił go nam pod
    > domem.

    Moze zapytaj sie go czy ma na ten "magazyn" oplacone OC i porobione
    przeglady bo AFAIK to na stojacy samochod rowniez trzeba miec (chociaz
    prawde mowiac jest to mozliwe - nie o takich cudach juz slyszalem).

    Chyba tylko ta strona da sie to "ugryzc", bo mimo wszystko, to jezeli ma
    przglad, OC i zaplacil za miejsce to niby dlaczego ma nie parkowac?

  • 5. Data: 2006-01-05 11:56:51
    Od: "gucio" <...@...ee>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

> [...]
    >
    > Chyba tylko ta strona da sie to "ugryzc", bo mimo wszystko, to jezeli ma
    > przglad, OC i zaplacil za miejsce to niby dlaczego ma nie parkowac?

    przegląd jest wymagany tylko wtedy kiedy poruszasz się pojazdem.
    OC - zawsze kiedy jest zarejestrowany ( czyli zawsze :) ).

  • 6. Data: 2006-01-05 12:00:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    gucio napisał(a):

    > przegląd jest wymagany tylko wtedy kiedy poruszasz się pojazdem.

    Czy na pewno?
    Czy jezeli samochod jest zaparkowany w obrebie drogi publicznej (na
    parkingu), to nie musi miec przegladu?

    Rozumiem ze jak go trzymam w swoim garazu to nie, bo tam PoRD nie
    obowiazuje, ale na publicznym parkingu?

  • 7. Data: 2006-01-05 12:39:46
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Moze zapytaj sie go czy ma na ten "magazyn" oplacone OC

    Prawdopodobnie ma.

    > i porobione
    > przeglady

    Na pewno nie ma. Sprzęt nie przyjechał tylko został przyholowany i stoi już w
    tym samym miejscu dwa lata. Bez zobaczenia sprzętu żaden warsztat nie
    zaryzykuje przecież podstemplowania dowodu rejestracyjnego. Ponadto ten trup ma
    taki wygląd, że policja zabrałaby natychmiast dowód rejestracyjny, gdyby tylko
    ruszył. Prawdę mówiąc nie wiem czy on ma w ogóle silnik:)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2006-01-05 13:06:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czapla napisał(a):

    > Na pewno nie ma. Sprzęt nie przyjechał tylko został przyholowany i stoi już w
    > tym samym miejscu dwa lata. Bez zobaczenia sprzętu żaden warsztat nie
    > zaryzykuje przecież podstemplowania dowodu rejestracyjnego.

    Nie zartuj sobie :) kazdy zaklad za symboliczna lapoweczke podbije dowod
    rejestracyjny chocby samochod byl nawet spalony.

  • 9. Data: 2006-01-05 13:29:16
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nie zartuj sobie :) kazdy zaklad za symboliczna lapoweczke podbije dowod
    > rejestracyjny chocby samochod byl nawet spalony.

    Nie, teraz już się boją, było dużo kontroli. Za łapóweczkę oczywiście załatwią,
    ale podjechać trzeba, bo wyniki muszą wpisywać od ręki w komputer.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 10. Data: 2006-01-05 13:46:21
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    Zbierzcie się w paru chłopa, zepchnijcie truchło wieczorem na jezdnie, a
    potem zadzwońcie po policję albo/i straż miejską.
    Będzie po kopocie

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!