    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgubienie dowodu osobistego.
    Date: Wed, 17 Aug 2005 10:12:36 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs8.idea.pl

    Xena napisał(a):

    > Jasne. Każdy policjant ma ze soba spis wszystkich wydanych w Polsce dowodów
    > osobistych i zawsze podczas rutynowej kontroli sprawdza. ROTFL.

    No widzisz, kolejny argument że zgłoszenie na policji niewiele daje.

    > Taaaa. Tylko najpierw musisz spłacić zobowiązania a potem dochodzić swoich
    > racji w sądzie. Powołanie biegłego grafologa i oczekiwanie na jego opinię
    > trochę trwa,a potem taki rafolog jeszcze może powiedzieć, że nie może ze
    > 100% pewnością stwierdzic, czy jest to twój czy nie twój podpis. Mniodzio
    > proszę pana.

    Pomijając wyjątkowe sytuacje (np. nakaz zapłaty wydany na podstawie
    weksla), nie można kogoś zmusić do zapłaty za dług przed wyrokiem.

    Poza tym nie wiem w jaki sposób zgłoszenie kradzieży na policję
    chroni byłego posiadacza przed posługiwaniem się nim przed różnej maści
    firmami kredytowymi, wypożyczalniami czegokolwiek itp.? Czy policja
    posiada już urządzenie do zdalnego dematerializowania dowodów osobistych?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz