  • 1. Data: 2005-08-15 21:10:47
    Temat: Zgubienie dowodu osobistego.
    Od: b...@o...pl

    Może mi ktoś powiedzieć gdzie mam to zgłosić? (Tam gdzie wydano mi dowód?) Czy
    ponoszę jakieś koszty? (Za wydanie nowego dowodu? Płacę jakąs karę za zgubienie?
    )

  • 2. Data: 2005-08-15 21:18:14
    Temat: Re: Zgubienie dowodu osobistego.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w
    wiadomości news:ddr0ob$av6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > na policje i do urzędu w celu wyrobienia nowego, płacisz za nowy
    egzemplarz.
    > nie wiem, jak jest z dowodami, ale chyba płacisz jak za wyrobienie
    nowego +
    > znaczki czy co tam

    A na Policję w jakim celu? Czy w związku z tym zagubieniem
    dopatrujesz się jakiegoś przestępstwa?

  • 3. Data: 2005-08-15 21:19:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zagubienie dowodu osobistego zgłaszasz w urzędzie właściwym dla
    wydania Ci nowego dokumentu. Niezależnie od tego, kto był wystawcą
    dokumentu.

  • 4. Data: 2005-08-15 21:20:45
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2005 23:22:40 +0200, gardziej napisał(a):

    > nie wiem, jak jest z dowodami, ale chyba placisz jak za wyrobienie nowego +
    > znaczki czy co tam

    Opłata wynosi 30 zł, co uregulowane jest przepisami rozporządzenia
    wykonawczego Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za
    wydanie dowodu osobistego (Dz.U. Nr. 105 z 2000 r.. z późn. zm.)

    Zdjecia oczywisie we wlasnym zakresie.

    Nie ma wymogu dostarczenia fotografii w kolorze. Natomiast fotografie
    powinny być jednakowe, aktualne, wyraźne, przedstawiające osobę:
    bez nakrycia głowy,
    bez okularów z ciemnymi szkłami,
    głowa w lewym półprofilu z widocznym całym lewym uchem,
    równomiernie oświetlona twarz,

  • 5. Data: 2005-08-15 21:22:40
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > Czy
    > ponoszę jakieś koszty? (Za wydanie nowego dowodu? Płacę jakąs karę za

    na policje i do urzedu w celu wyrobienia nowego, placisz za nowy egzemplarz.

  • 6. Data: 2005-08-15 21:25:40
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2005 23:20:45 +0200, Max napisał(a):

    > Opłata wynosi 30 zł,

    A jeszcze dodam, ze czasem potrzebne moga byc inne papiery.

    Jak należy postąpić w przypadku utraty dowodu osobistego?
    niezwłocznie zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wyda wolne
    od opłaty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego
    złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego załączając niezbędne
    dokumenty, którymi są:
    wniosek o wydanie dowodu osobistego
    dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm × 4,50 cm*
    dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego
    odpis skrócony aktu urodzenia - w przypadku osób, które nie wstąpiły w
    związek małżeński a urodziły się poza gminą
    odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym
    nazwisku - w przypadku zawarcia związku małżeńskiego poza gminą
    poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający
    posiadanie polskiego obywatelstwa - okazywany na żądanie organu, jeśli dane
    zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby.

  • 7. Data: 2005-08-15 21:26:43
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > A na Policję w jakim celu? Czy w związku z tym zagubieniem
    > dopatrujesz się jakiegoś przestępstwa?

    Po to ze jest taka mozliwosc a Policja ma obowiazek przyjac zgloszenie.

    Ja to robilem juz dwa razy, aby jakis cwaniak nie nabral
    na mnie kredytow.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2005-08-15 21:36:42
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź
    <news:ddr1af$2fk4$2@sparrow.axelspringer.com.pl> autorstwa niejakiego
    rezist.com wyjaśniam co następuje:

    > Ja to robilem juz dwa razy, aby jakis cwaniak nie nabral
    > na mnie kredytow.

    Kredyty to jedna sprawa. Niedawno rozmawiałem z gościem, któremu 7 lat
    temu drobny przestępca ukradł tożsamość. Od tamtego czasu facet dostaje
    nie akty oskarżenia, mandaty, otrzymał nawet grzywnę za niewystępienie o
    nowy dowód osobisty (sic!) - a wszystko tamten łobuz wyczynia na jego
    konto.

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 9. Data: 2005-08-15 22:21:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Po to ze jest taka możliwość a Policja ma obowiązek przyjąć
    zgłoszenie.

    Zgłoszenie o czym ma obowiązek przyjąć? I co z owym zgłoszeniem Twoim
    zdaniem ma zrobić? W praktyce w celu pozbycia się natręta wystawią Ci
    zaświadczenie, którego kopia od razu ląduje w archiwum. Strata czasu
    dla Ciebie i policjanta. I robią to nie tyle z obowiązku - bo takiego
    w żadnej ustawie nie znajdziesz - tylko po prostu chyląc czoła przed
    czyimś uporem. Szybciej wypisać zaświadczenie, niż przekonywać
    upartego, że nie ma racji. Napisze zażalenie, to będzie jeszcze kilka
    innych dokumentów trzeba pisać. A wypisanie świstka, to kilka minut.

    A co do kredytów. Informacja o utracie przez Ciebie dowodu osobistego
    w wyniku zagubienia trafi do samej bazy danych za pośrednictwem Biura
    Ewidencji Ludności, niezależnie od tego, czy zaszczycisz swoją
    obecnością Policję, czy nie. Policja i tak będzie wiedzieć o tym, że
    dowód utraciłeś. Po drobnej operacji będzie wiedzieć, ze nie w wyniku
    przestępstwa, więc musiałeś albo zgubić, albo zniszczyć - co akurat
    jest bez większego znaczenia praktycznego. Z tym, że banki
    bezpośrednio do niej dostępu i tak nie mają. Organizacja tego jest
    niejawna, więc Ci nie napiszę jak to działa, tym nie mniej uwierz, że
    wizyta na Policji to po prostu strata czasu.

  • 10. Data: 2005-08-15 22:25:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w
    wiadomości news:kszve84wp20b$.dlg@olgierd.gov.pl...

> [...]
    niewystępienie o
    > nowy dowód osobisty (sic!) - a wszystko tamten łobuz wyczynia na

    To co piszesz, to oczywiście jest prawda. Jeśli dowód wpadnie w ręce
    oszusta, to faktycznie może on skomplikować życie prawowitego
    właściciela. Głównie z tego powodu, że różnego autoramentu bazy dany
    zawierające oszustów szukają głownie po numerze PESEL. Ale
    zawiadomienie o tym fakcie Policji niczego w tym względzie nie zmieni.
    To już b\prędzej należało by zastrzec dowód w Biurze Informacji
    Kredytowej oraz u operatorów telefonii komórkowej. To powinno
    ograniczyć pole manewru oszusta do minimum. Nie wyeliminuje oczywiście
    zagrożenia, ale ograniczy.