  • 1. Data: 2007-09-10 15:52:31
    Temat: Zgloszenie zmiany numeru telefonu firmowego
    Od: kobe <l...@g...com>

    Witam

    Mam zamiar zmienic numer telefonu firmowego (firma jednoosobowa) stad
    moje pytanie: czy nalezy nowy numer zglosic w jakichkolwiek urzedach
    (tak jak wymiane dowodu osobistego)? Skarbowy, ZUS, urzad miasta czy
    gdziekolwiek indziej?

    art.7d, ust.1. UPDG mowi ze:
    "Przedsiebiorca jest obowiazany zglosic organowi ewidencyjnemu zmiany
    stanu faktycznego i prawnego odnoszace sie do przedsiebiorcy i
    wykonywanej przez niego dzialalnosci gospodarczej, w zakresie danych
    zawartych w zgloszeniu, o ktorych mowa w art. 7b ust. 2 powstale po
    dniu dokonania wpisu do ewidencji dzial. gosp. w terminie 14 dni od
    dnia powstania tych zmian, a takze informacje o zaprzestaniu
    wykonywania dzialalnosci gospodarczej."

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2007-09-11 06:31:52
    Temat: Re: Zgloszenie zmiany numeru telefonu firmowego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 10 Sep 2007 15:52:31 +0000, kobe napisał(a):

> [...]
    > dniu dokonania wpisu do ewidencji dzial. gosp. w terminie 14 dni od
    > dnia powstania tych zmian, a takze informacje o zaprzestaniu

    Sam musisz sobie odpowiedzieć czy podawałeś numer telefonu:
    1. przy rejestracji w EDG
    2. na NIP-1 w Urzędzie skarbowym
    3. na którymś zgłoszeniu w ZUS

  • 3. Data: 2007-09-11 08:29:58
    Od: kobe <l...@g...com>

    On 11 Wrz, 08:31, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Dnia Mon, 10 Sep 2007 15:52:31 +0000, kobe napisa (a):

    > Sam musisz sobie odpowiedzie czy podawa e numer telefonu:
    > 1. przy rejestracji w EDG
    > 2. na NIP-1 w Urz dzie skarbowym
    > 3. na którym zg oszeniu w ZUS

    Czyli jesli podawalem to 'musze' czy 'moge'?

  • 4. Data: 2007-09-11 08:42:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2007 08:29:58 +0000, kobe napisał(a):

    > Czyli jesli podawalem to 'musze' czy 'moge'?

    1 i 2 musisz. 3 - nie pamiętam.

  • 5. Data: 2007-09-12 01:26:33
    Od: "alex" <u...@w...pl>

    > 1 i 2 musisz. 3 - nie pamiętam.

    wprowadzasz w błąd!
    od kiedy to numer telefonu podlega obowiązkowi zgłoszenia do ewidencji i
    skąd pomysł aby go aktualizować?

  • 6. Data: 2007-09-12 06:57:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 03:26:33 +0200, alex napisał(a):

    > wprowadzasz w błąd!
    > od kiedy to numer telefonu podlega obowiązkowi zgłoszenia do ewidencji i
    > skąd pomysł aby go aktualizować?

    Nie wprowadzam w błąd.

    1. EDG
    Kobe popełnił jeden zasadniczy błąd w przytoczonym cytacie z UPDG, więc
    podaję w postaci poprawnej

    Art. 7d. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu
    zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i
    wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych
    zawartych w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 7b ust. 2, powstałe po dniu
    dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni
    od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu
    wykonywania działalności gospodarczej. Do zgłoszenia zmian stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 7b ust. 1-3 oraz art. 7c.

    Kobe słowo "którym" błędnie zastąpił przez "których". A poprawna forma
    oznacza, że jeśli w zgłoszeniu podano więcej informacji niż wymaga tego
    ustawa, to też trzeba ich zmianę zgłaszać. Nie ma jakiegoś ustalonego
    wzoru zgłoszenia. Jeśli poszukasz na przykład w googlach to znajdziesz
    jednak mnóstwo takich formularzy przygotowanych przez urzędy. Na
    większości z nich jest pole typu "telefon kontaktowy". Jego podawanie jest
    nieobowiązkowe, ale jak ktoś poda to zgodnie z ustawą ma potem obowiązek
    zgłaszać jego zmianę.

    Jakbyś przeczytał moją pierwsą odpowiedź na post kobe to byś zauważył, że
    pytałem go gdzie podawał telefon.

    2. NIP-1 pole B.6.60 - telefon

    I znów wypełnianie tego pola jest nieobowiązkowe, ale jak ktoś wypełnił to
    przykro mi, bo mamy:

    Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    Art. 9. 1. Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych
    zgłoszeniem identyfikacyjnym przez dokonanie zgłoszenia aktualizacyjnego
    do właściwego naczelnika urzędu skarbowego określonego w art. 4:

    1) wymienieni w art. 6 ust. 1 - nie później niż w terminie 14 dni od dnia,
    w którym nastąpiła zmiana danych;

    2) wymienieni w art. 6 ust. 2-7 - nie później niż w terminie 30 dni od
    dnia, w którym nastąpiła zmiana danych, z zastrzeżeniem ust. 1a;

    3) wymienieni w art. 6 ust. 8 - wraz ze złożeniem pierwszej w roku
    podatkowym deklaracji podatkowej lub w terminie dokonania pierwszej w
    roku podatkowym wpłaty podatku.

    3. ZUS ZFA - pole VI.07
    ZUS ZUA - pola XII.07, XIII.07 i XIV.07

    Tak jak napisałem wyżej nie chce mi się sprawdzać czy gdzieś w jakiejś
    ustawie jest zapisany obowiązek zgłaszania zmian na tych polach. Jak znam
    życie to tak.

  • 7. Data: 2007-09-12 07:57:31
    Od: "alex" <u...@w...pl>

    > Tak jak napisałem wyżej nie chce mi się sprawdzać czy gdzieś w jakiejś
    > ustawie jest zapisany obowiązek zgłaszania zmian na tych polach. Jak znam
    > życie to tak.

    art.7b. UoDG określa co powinno zawierać zgłoszenie i nie ma tam nic o
    telefonie
    art. 5 ustawy o nip określa co powinno zawierać zgłoszenie i też nie ma tam
    mowy o telefonie

    i nie jest istotne czego życzą sobie urzędy ani co zgłosiliśmy na urzędowym
    formularzu, istotnym aby żądania aktualizacyjne nie wykraczało poza
    obowiązki narzucone przez ustawę, gdyż ona określa wymogi odnośnie tych
    danych.

  • 8. Data: 2007-09-12 08:02:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 09:57:31 +0200, alex napisał(a):

> [...]
    > formularzu, istotnym aby żądania aktualizacyjne nie wykraczało poza
    > obowiązki narzucone przez ustawę, gdyż ona określa wymogi odnośnie tych

    Ja przytoczyłem konkretne artykuły ustaw wprowadzające konkretne obowiązki
    i podałem konkretne pola w formularzach. Jak ktoś nie potrafi tego
    przeczytać lub uważa, że te formularze są niezgodne z ustawą, to
    proponuję zgłoszenie się w normalnym trybie do Trybunału Konstytucyjnego
    albo koniec dyskusji.