  • 11. Data: 2006-07-03 15:57:10
    Temat: Re: Zgloszenie przestepstwa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mirek" <k...@i...pl> napisał
    > myslalem o tym ale to jest troche skomplikowana sprawa i musialbym raczej
    > slownie wytlumaczyc gdyz wtedy sa tez duze szanse ze inaczej mogli by
    > potraktowac niepowaznie ta sprawe szczegolnie z bylby to anonim.

    A może przedzwonić lub podejść na komendę i powiedzieć, że chcesz przekazać
    informacje poufnie, nie chcesz ujawniać swojej tożsamości? Teoretycznie nie
    spowoduje to od razu wszczęcia postępowania procesowego, a jedynie, co
    najwyżej zainteresowanie w czynnościach własnych danym tematem.

  • 12. Data: 2006-07-03 18:39:51
    Od: "enwy" <e...@w...pl>

    Uzytkownik "Arek" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > "Gdyby to byl anonim czy by podejmowala az takie srodki?

    Najlepsze rozwiazanie to idz do Prokuratury i pogadaj z prokuratorem.

  • 13. Data: 2006-07-03 18:53:58
    Od: "Arek" <a...@i...pl>

    > Najlepsze rozwiazanie to idz do Prokuratury i pogadaj z prokuratorem.

    Chyba tak zrobie. mam juz latwiej poniewaz udalo mi sie uzyskac jego IP skad
    napisal maila

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-07-03 19:38:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Mirek" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci

    Mozesz sie udac do jednostki policji i przekazac informacje osobiscie
    zastrzegajac swoje dane. Tracisz w ten sposób uprawnienia
    zawiadamiajacego, czyli nie dowiesz sie o skutku zawiadomienia. Ale
    jest to o wiele lepsze od anonimu, bo policjant ma szanse sie dopytac
    o jakies kwestie. Z anonimami czesto jest tak, ze pewne rzeczy dla
    autora sa jasne, oczywiste i je pomija, a dla policjanta akurat sa
    kompletnie nieznane.

  • 15. Data: 2006-07-03 22:24:15
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Mirek <k...@i...pl> napisał(a):

    > jezeli chcialbym osobiscie na policji zglosic podejrzenie o popelnieniu
    > przestepstwa ale pozostac anonimowy dla przestepcy czy jest to mozliwe? Czy
    > moze to odpada gdyz bede wzywany np jako swiadek?

    Dla tych, który chcą pisac anonimy - w prokuraturach pozostawia się je bez
    biegu. Czyli w praktyce tak samo, jakby wyrzucić do kosza. Wyzej Piotr
    Trzykoty opisał, jak to ładnie wygląda w teorii - w praktyce anonimy traktuje
    się jak smieci.

  • 16. Data: 2006-07-04 19:38:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał
> [...]
    > biegu. Czyli w praktyce tak samo, jakby wyrzucić do kosza. Wyzej Piotr
    > Trzykoty opisał, jak to ładnie wygląda w teorii - w praktyce anonimy

    Przy nawale obowiązków pewnie tak.. Mój opis dotyczył jednak bardziej
    organów prowadzących czynności operacyjne np. Policji, a nie prokuratury, bo
    dla prokuratury anonimy co najwyżej mogłaby dać powód do wszczęcia
    postępowania sprawdzającego, ale marne na to szanse. Choć oczywiście nie
    twierdzę, że Policja itp. służby czekają tylko na listy anonimowe, żeby się
    nimi zająć, same oficjalne zawiadomienia trawią ogrom czasu...

  • 17. Data: 2006-07-04 19:45:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal
    > Mozesz sie udac do jednostki policji i przekazac informacje osobiscie
    > zastrzegajac swoje dane. Tracisz w ten sposób uprawnienia
    > zawiadamiajacego, czyli nie dowiesz sie o skutku zawiadomienia.

    Jako informacja operacyjna czy procesowa? Tzn.czy mozna wszczac wprost
    dochodzenie na tej podstawie i dolaczyc dokument (protokól?)do akt
    dochodzenia, a gdzie dane personalne?, jest to gdzies w instrukcji
    doch-sledcz opisane?

  • 18. Data: 2006-07-04 22:11:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] [###t...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    > dochodzenie na tej podstawie i dolaczyc dokument (protokól?)do akt
    > dochodzenia, a gdzie dane personalne?, jest to gdzies w instrukcji

    Nie, no jako informację operacyjną. O tym pisałem. co prawda istnieje
    jeszcze instytucja tzw. świadka in qognito (czy jak się to tam pisze),
    ale ona może być zastosowana w ściśle określonych w ustawie
    przypadkach. Przeważnie w sytuacji realnego zagrożenia dla świadka.