  • 1. Data: 2008-06-10 12:01:10
    Temat: Zgłoszenie pojazdu do akcyzy - Art. 233 Kodeksu Karnego
    Od: k...@g...com

    Witam,

    niedawno nabyłem auto pochodzące z niemiec. Zgodnie z sugestiami
    sprzedającego wypełniłem wszystkie dokumenty i złożyłem do urzędu
    celnego. W jednym z nich był taki oto akapit:
    "Jednocześnie oświadczam uprzedzony o odpowiedzialności karnej z tyt.
    Art. 233 Kodeksu Karnego (...kto składając zeznanie mogące służyć za
    dowód w postępowaniu sądowym lub innym postępowaniu prowadzonym na
    podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 3), że ww samochód został przemieszczony z
    terytorium państwa członkowskiego UE w dniu.................... na
    teren kraju."
    Niestety urząd celny po zbadaniu sprawy stwierdził że nie ja
    powinienem płacił podatek akcyzowy tylko osoba sprowadzająca pojazd do
    kraju. Ponadto poinformowano mnie że sprawa zostanie zgłoszona do
    prokuratury.
    Co grozi mi w takiej sytuacji - co powinienem teraz zrobić?

  • 2. Data: 2008-06-10 12:15:33
    Od: k...@g...com

    I jeszcze jedno pytanie: Czy mam możliwość odwołania zeznań złożonych
    w urzędzie celnym?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-06-10 12:51:31
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    A czy nie jest tak, że akcyza jest naliczana niesłusznie i urzedy miały ja
    zwracać?? Przeczytaj sobie tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/print_multi.html?ar
    ticle_id=1570203

    Poza tym nie rozumiem Twojego tekstu. Gdzieś poświadczyłeś nieprawdę? Jesli ktos
    jest winny, to tylko sprowadzający, którym podobno nie jesteś. Co najwyżej
    będziesz świadkiem w sądzie. Dobrze zrozumiałem?

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2008-06-10 15:04:18
    Od: k...@g...com

    On Jun 10, 2:51 pm, "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:
> [...]
    > jest winny, to tylko sprowadzający, którym podobno nie jesteś. Co najwyżej
    > będziesz świadkiem w sądzie. Dobrze zrozumiałem?

    Ogólnie rzecz biorąc podałem się jako osoba która sprowadziła auto do
    Polski mimo że tego nie zrobiłem.

  • 5. Data: 2008-06-10 17:07:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    f.googlegroups.com...
    > I jeszcze jedno pytanie: Czy mam możliwość odwołania zeznań złożonych
    > w urzędzie celnym?

    Można, co pozostaje bez znaczenia, skoro urząd to sam ustalił.

  • 6. Data: 2008-06-10 17:10:50
    Od: stebi <m...@n...pl>

    k...@g...com pisze:

    > Ogólnie rzecz biorąc podałem się jako osoba która sprowadziła auto do
    > Polski mimo że tego nie zrobiłem.

    Czyli skłamałeś, to teraz się musisz liczyć z konsekwencjami.
    Umowę z Niemcem też zapewne masz podrobioną, bo nie wieżę, że kupujesz
    auto od handlarza, tylko "bezpośrednio" od Niemca.

    pozdr.
    stebi

  • 7. Data: 2008-06-11 05:56:05
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    stebi pisze:
    > Umowę z Niemcem też zapewne masz podrobioną, bo nie wieżę, że kupujesz
    > auto od handlarza, tylko "bezpośrednio" od Niemca.

    a to podrobienie na czym ma polegać?

    KG

  • 8. Data: 2008-06-11 12:12:34
    Od: stebi <m...@n...pl>

    kam pisze:

    > a to podrobienie na czym ma polegać?

    Napisałem "zapewne". Handlarze (nie wszyscy oczywiście) działają tak, że
    sprowadzają auto na siebie, a następnie jak znajdą klienta to wypisują
    fikcyjne umowy między Niemcem, a Polakiem, który przyszedł kupić auto.
    Oczywiście dane Niemca są fikcyjne. Sam spotkałem się z taką formą jak
    chciałem kupować auto. Potem Polak idzie do urzędów i sam sobie załatwia
    formalności rejestrując auto na siebie.

    pozdr.
    stebi