  • 1. Data: 2003-10-22 14:44:39
    Temat: Zezwolenie na sprzedaz piwa.
    Od: "Marek Szymański" <e...@g...pl>

    Witam.
    Potrzebuje bardzo pilnie konsultacji. Moze ktos z grupy pomoze.
    Szkola wyzsza i serwis internetowy organizuja duza cykliczna impreze
    szantowa - festiwal. Jedna z tradycji szant jest siedzenie sobie przy piwie.
    Impreza odbywa sie w dawnej stolowce studenckiej bedacej teraz centrum
    kultury studenckiej. Obiegowa nazwa funkcjonujaca dalej to stolowka. Podmiot
    bedacy wspolorganizatorem posiadajacy stale zezwolenie na sprzedaz alkoholu
    wystapil o jednorazowe zezwolenie na te impreze. Otrzymalismy zgode na
    sprzeadz piwa rektora. Budynek otrzymal pozytywna opinie sanepidu.
    Niestety gminna komisja do walki z alkoholizmem negatywnie zaopiniowala
    wniosek stwierdzajac po pierwsze, ze to "stolowka" po obaleniu przez nas tego
    twierdzenia uzyto argumentu, ze nie wolno sprzedawac alkoholu na terenie
    szkol. Nie dziala argumentacje, iz nie jest to teren szkoly, ze wlascicielem
    jest uczelnia wyzsza ale jest tam studenckie centrum kultury. Przew. Rady
    Miasta i Prezydent rozumieja nasza argumentacje lecz z powodu jednego
    czlowieka blokowane jest zezwolenie.
    Dotarlem w ustawie ze komisja to moze opiniowac "o zgodnosci zezwolenia z
    uchwalami Rady Miasta:. Nigdzie w uchwalach RM nie ma zadnego takiego
    zastrzezenia. Przewodniczacy komisji nie powoluje sie na zadna uchwale tylko
    na ustawe "ze nie wolno w szkolach.

    Czy ktokolwiek z grupy moglby pilnie pomoc w tej sprawie? Podpowiedziec co
    mozna zrobic? To jest sytuacja taka jakby na Krakowskich Shanties zakazac
    calkowicie sprzedazy piwa. Prosilbym o jakiekolwiek sugestie na priv. Z gory
    dziekuje.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2003-10-22 19:05:49
    Temat: Re: Zezwolenie na sprzedaz piwa.
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    Jeżeli macie zgodę na zorganizowanie imprezy to nie powinno być problemu.
    Z tego co się orientuję do sprzedaży piwa na impresach masowych nie jest
    wymagana koncesja. Nie zajmuję się jednak sprzedażą piwa, więc pewny
    nie jestem, ale możesz pójść tym tropem

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)

  • 3. Data: 2003-10-22 20:19:39
    Od: "Marek Szymański" <e...@g...pl>

    Grzegorz <c...@l...com> napisał(a):

    > Jeżeli macie zgodę na zorganizowanie imprezy to nie powinno być problemu.
    > Z tego co się orientuję do sprzedaży piwa na impresach masowych nie jest
    > wymagana koncesja.

    Jest wymagana. Procz tego zezwolenie jednorazowe moze otrzymac tylko ktos kto
    posiada zezwolenie stale (przykladowo prowadzac kawiarnie). Sorka ..
    zapomnialbym jest wyjatek. Jest jedna organizacja ktora nie musi miec
    zezwolenia stalego a dostaje zezwolenia jednorazowe. Powiedziec mozna, ze
    komitet antyalkoholowy dba by nie zaginela tradycja. To organizacja sa
    Ochotnicze Straze Pozarne. :D:D:D. Niezle co? Niezla kpina. I ktos tu dba o
    wychowanie w trzezwosci?

    Pozdrowienia

    Marek

  • 4. Data: 2003-10-27 18:32:57
    Od: "Grzegorz" <c...@l...com>

    > Jest wymagana. Procz tego zezwolenie jednorazowe moze otrzymac tylko ktos
    kto
    > posiada zezwolenie stale (przykladowo prowadzac kawiarnie).

    To w takim razie nie wiem na jakiej zasadzie odbywała się sprzedaz piwa
    na pewnej imprezie masowej w której uczestniczyłem. Człowiek, który
    miał namiot z piwem na pewno nie ma koncesji stałej - nie ma kawiarni
    ani niczego podobnego. A ponieważ współorganizatorem imprezy był
    urząd miasta to raczej nie sądzę zeby sprzedawał nielegalnie.
    Chyba że te sprawy załatwił browar z którym miał umowę.
    Ja bym spróbował skontaktować się z jakimś browarem
    - jezeli impreza jest duża to będa zainteresowani i pomoga
    A jak nie, to włączyć do organizacji Ochotniczą Straż Pożarną :-)