  • 1. Data: 2008-08-17 06:51:56
    Temat: Zdolnosc do czynnosci prawnych przed notariuszem
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czy notariusz sam z siebie może powziąć wątpliwości co do zdolności do czynności
    prawnej stającej przed nim strony?

    Co zrobic, jesli dalsza rodzina chce wykorzystać starszą osobę - przebywającą w domu
    opieki i otrzymującą tam różne leki także
    psychotropowe - namawiając ją do sprzedaży nieruchomości po mocno zaniżonej cenie
    około 60% wartości rynkowej?
    THX

  • 2. Data: 2008-08-17 20:34:54
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 08:51:56 +0200, 666 napisał(a):

> [...]
    domu opieki i otrzymującą tam różne leki także
    > psychotropowe - namawiając ją do sprzedaży nieruchomości po mocno zaniżonej cenie

    Tak się zastanawiałem kilka lat temu, tu, i wogóle po czym rozpoznać osobę
    ubezwłasnowolnioną (art. 13 k.c.).
    Czy takie osoby poruszają się samodzielnie w terenie ? a co za tym idzie
    czy taka osoba ma mozliwość zawrzeć jakąś umowę ?

    Czy przykładowo dostęp do internetu, przychodzi monter, daje osobie
    ubezwłasnowolnionej umowę do podpisania, mówiąc, aby postawiła krzyzyk przy
    wybranej opcji i umowę podpisuje na najszybszą wersję za 250 zł, czy to
    jest rażące pokrzywdzenie w świetle art. 14 §2 kc ? - akurat tu
    bezproblemowo da się odkręcić i unieważnić umowę...

    ale osoba ubezwłasnowolniona zawiera umowę złomowania trzech samochodów
    stojących na podwórku, ekipa zabiera samochody miażdży je na złomowisku i
    przysyła fakturę...

    czy nawet przykład powyżej ze sprzedażą, akurat to da się cofnąć i
    unieważnić umowę, no chyba, że nowy właściciel zburzył nieruchomość...

    pytanie:
    jak sprawdzić czy osoba ma zdolność do czynności prawnych, jeśli
    oświadczenie tej i innych osób budzi nasze wątpliwości ?
    Czy jest jawny rejestr osób ubezwłasnowolnionych ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net

  • 3. Data: 2008-08-18 02:40:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > ale osoba ubezwłasnowolniona zawiera umowę złomowania trzech samochodów
    > stojących na podwórku, ekipa zabiera samochody miażdży je na złomowisku i
    > przysyła fakturę...

    jaką fakturę? Mi jeszcze zapłacili 150 zł.

  • 4. Data: 2008-08-18 05:30:32
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 17 Aug 2008 21:40:06 -0500, witek napisał(a):

    > jaką fakturę? Mi jeszcze zapłacili 150 zł.

    a przepraszam, rzeczywiście za złom płacą, co nie zmienia faktu, że osoba
    ubezwłasnowolniona wskazała 3 sprawne niestare pojazdy i jak ustrzec się
    przed takimi sytuacjami ?

  • 5. Data: 2008-08-18 17:04:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > ubezwłasnowolniona wskazała 3 sprawne niestare pojazdy i jak ustrzec się

    Nijak, nie masz szans.

  • 6. Data: 2008-08-18 18:55:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 18 Aug 2008 12:04:26 -0500, witek napisał(a):

    > Nijak, nie masz szans.

    nic tylko ubezwłasnowolnić się, nabrać kredytów w bankach i poszaleć...