  • 1. Data: 2008-08-16 20:11:29
    Temat: Jak pozbyć się fałszywej monety
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Kupiona zaraz po wojnie. Miało to być złote 10 USD z 1903r. Aktualnie ślepy by
    zauważył, że jest to fałszywka (zapewne składająca się z pozłacanej miedzi i
    szklanego wnętrza) i załóżmy, że chcę się tego pozbyć uświadamiając nabywcę, że to
    fałszywka. Może ktoś zapłaci na pół litra... a może lepiej potrzymać jeszcze, bo jako
    unikat może być całkiem nieźle warta.

    *piotr'ek*

  • 2. Data: 2008-08-16 20:17:50
    Temat: Re: Jak pozbyć się fałszywej monety
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    mozesz wrzucic zdjecia na priv?

    pzdr

    Sebastian

  • 3. Data: 2008-08-16 20:18:32
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    a jesli juz to zrobilbym na taki handel umowe, zebys potem nie
    beknął..........

    czyli potwierdzenie swoich podejrzeń, zdjęcia, nawet jak kwota będzie
    znikoma..........

    Sebastian

  • 4. Data: 2008-08-16 20:22:56
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > mozesz wrzucic zdjecia na priv?

    Po co? Może jutro. Muszę ją odszukać.

    *piotr'ek*

  • 5. Data: 2008-08-16 20:29:42
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > mozesz wrzucic zdjecia na priv?

    Po co? Może jutro. Muszę ją odszukać.

    *piotr'ek*

    moze kupie;) lubie takie dziwadła

    zaoferowales sprzedaz

    Sebastian

  • 6. Data: 2008-08-16 20:36:37
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > zaoferowales sprzedaz

    Może... napisałem :-)

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-08-16 21:06:19
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > zaoferowales sprzedaz

    Może... napisałem :-)

    *piotr'ek*

    looknąć mozna ;)

    Sebastian

  • 8. Data: 2008-08-16 22:16:45
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a jesli juz to zrobilbym na taki handel umowe, zebys potem nie
    > beknął..........
    >
    > czyli potwierdzenie swoich podejrzeń, zdjęcia, nawet jak kwota będzie
    > znikoma..........

    A za co ma beknąć?
    Jeśli poinformuje kupującego że to fałszywka to ok.
    Monety sprzed wojny zostały wycofane z obiegu i nie chroni ich w tym
    momencie prawo.
    Można sobie samemu zacząć bić takie monety i sprzedawać
    Jedyny warunek poinformować kupującego że to fals.
    Inaczej będzie oszustwo.
    Foti

  • 9. Data: 2008-08-16 22:23:26
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Monety sprzed wojny zostały wycofane z obiegu i nie chroni ich w tym
    > momencie prawo.

    Problem jest tego typu, że moneta ta w oryginale była ze złota wykonana.

    *piotr'ek*

  • 10. Data: 2008-08-17 03:37:14
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 17 Aug 2008 00:23:26 +0200,
    *piotr'ek* <p...@g...pl> screamed:

    > Problem jest tego typu, że moneta ta w oryginale była ze złota wykonana.

    Jeśli poinformujesz kupującego o składzie monety i o tym, że nie jest
    oryginalna to ja nie widzę problemu. Nawet takie stare podróbki mają
    określoną wartość historyczną.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 05:36:08 user up 11802 days, 17:31, 1 user, load average: 0.86, 0.50, 0.12 ]

    What matters is not the length of the wand, but the magic in the stick.