  • 1. Data: 2003-07-23 06:51:18
    Temat: Zdanie mieszkania lokatorskiego do SM
    Od: "jk" <t...@p...onet.pl>

    Posiadam mieszkanie lokatorskie w spółdzielni mieszkaniowej (SM)
    Bede to mieszkanie zdawał do SM. SM w zamian powinna oddać
    mi mój wkład mieszkaniowy za to mieszkanie.
    Tylko że w tym roku zmieniły sie przepisy i SM twierdzi
    że odda mi mój wkład dopiero wtedy gdy znajdzie sie nowy lokator
    na moje mieszkanie lokatorskie.
    Problem w tym że nie ma chętnych na te mieszkania.
    Taka sytuacja może trwać a ja mie bede miał kasy od SM.
    Pytanie: czy SM ma prawo tak robić i wypłacać wkład
    mieszkaniowy zbywcy dopiero gdy nabędzie je nowy lokator.
    Może ktos był w takiej / podobnej sytuacji.

  • 2. Data: 2003-07-23 07:05:05
    Temat: Sąsiad
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Sąsiad zrobił sobie prysznic w mieszkaniu.
    Tylko, zapomniał jeszcze położyć kafelek na ścianach.
    W efekcie jego kąpanie ląduje w większości wypadków u mnie w wannie.
    Zalania nie widać, bo tak ładnie ścieka rowkami w płytach sufitowych.
    Spółdzielnia o tym wie, wysyła mu pisma, że ma to poprawić, a on ich olewa.
    Spółdzielnia nic zrobić nie może, bo to nie jest nieszczelność rur itp itd,
    a kłaść za niego kafelek nie może.
    Mieszkania spółdzielcze własnościowe.
    Czas dojrzał do tego, żeby albo sąsiada zmusić to poprawienia tego. Albo
    wyciągnąć od niego spore odszkodowanie, bo z naszej łazienki korzystać się
    nie da. Nigdy nie wiesz, czy za chwilę nie będziesz miał drugiego prysznica
    z góry.
    No to teraz wymyślcie co mu można zrobić.

  • 3. Data: 2003-07-23 12:40:35
    Temat: Re: Sąsiad
    Od: "jk" <t...@p...onet.pl>

    Tylko kiedy mogą "zagospodarować" Twoje pieniążki
    to robią to i wiedzą jak to zrobić.
    Nawet przepisy się na to znajdują.

  • 4. Data: 2003-07-23 20:10:48
    Temat: Re: Zdanie mieszkania lokatorskiego do SM
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "jk" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkaniowy zbywcy dopiero gdy nabędzie je nowy lokator.
    > Może ktos był w takiej / podobnej sytuacji.

    popros o podstawę prawna,
    byc może, że statut sp-ni to określa, bo z lektury ustawy
    trudno cos wywnioskować,
    ale np. art. 10.3 wskazywałby, że powinna sp-nia wypłacic po opuszczeniu
    lokalu,
    natomiast art. 11.2.1 sugeruje, że niekoniecznia i wiążę oddanie
    wkładu mieszk, z uzyskaniem wpłaty od nowego członka

    sprawa niejasna i czytaj statut,
    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-07-24 06:00:55
    Od: "jk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    t003.jasien.net...
> [...]
    > natomiast art. 11.2.1 sugeruje, że niekoniecznia i wiążę oddanie
    > wkładu mieszk, z uzyskaniem wpłaty od nowego członka

    Tu dochodzimy do sedna sprawy.
    Ze SM dostałem info że sprawy te reguluje ustawa o SM.
    Statut nic o tym nie mówi.
    Natomiast wg mnie art. 11.2.1 ustawy nie daje prawa
    SM do wstrzymania wypłaty wkładu. Mówi tylko o tym
    jaka ma być jego wysokość.
    Cytuje "Przysługujący osobie uprawnionej wkład mieszkaniowy,
    ustalony w sposób...., nie może być wyższy od kwoty, jaką spółdzielnia
    JEST W STANIE UZYSKAĆ od członka obejmującego dany lokal
    w trybie przetargu..."
    Nie ma mowy o tym że SM czegoś nie może. Czy mam racje? Jest to jedyny zapis
    w ustawie który mówi o tym.
    Może ktoś zechce skomentować to.
    Jest to przepis nowy i być może spółdzielnie
    nadinterpretowały sobie ten zapis.

  • 6. Data: 2003-07-24 08:12:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "jk" [...]

> [...]
    > ustalony w sposób...., nie może być wyższy od kwoty, jaką spółdzielnia
    > JEST W STANIE UZYSKAĆ od członka obejmującego dany lokal

    No a jak oglosi przetarg i okaze sie, ze jest w stanie uzyskac ZERO ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-07-24 10:24:48
    Od: "jk" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bfo457$5q6$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > No a jak oglosi przetarg i okaze sie, ze jest w stanie uzyskac ZERO ?
    >
    > Boguslaw

    Nie ma takiej mozliwosci.
    Lokal ma swoją, jakąś wartość.
    Tzn chcąc go przejąć musisz coś zapłacić.
    Za darmo go nie dostaniesz, choćby nie wiem co.
    Nawet od SM. W związku z tym jest tylko jedna mozliwość dająca
    sytuację o której wcześniej pisałem.
    Po prostu nie ma chętnych na mieszkania.
    I tak jest w moim przypadku.
    Taka sytuacja może trwać. I co w takiej sytuacji (chyba po raz kolejny
    życie wyprzedziło naszych ustawodawców)
    Dlatego obstawałbym przy swoim.
    Cz SM nie przeciąga zapisu na swoją korzyść.
    - Sam próbuję siebie przekonać, że mam rację.-
    Albo mnie wyprowadźcie z błędu albo potwierdzcie
    moją racje?

  • 8. Data: 2003-07-24 11:10:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:bfo457$5q6$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Nie ma takiej mozliwosci.
    > Lokal ma swoją, jakąś wartość.

    Skad te postkomunistyczne przekonanie.....

    Lokal nie ma czegos takiego jak "wartosc"
    ma "wartosc dla nabywcy" i to jest cecha relacji
    pomiedzy lokalem i nbywca....

    > Tzn chcąc go przejąć musisz coś zapłacić.

    No a jak NIKT nie bedzie chcial placic ?

    > Za darmo go nie dostaniesz, choćby nie wiem co.
    > Nawet od SM. W związku z tym jest tylko jedna mozliwość dająca
    > sytuację o której wcześniej pisałem.

    Nooo nie wiem...

    Sa przeciez koszty utrzymania lokalu...
    Spoldzielni moze sie olacac dac go za darmo temu,
    kto da na jego utrzymanie..

    > Po prostu nie ma chętnych na mieszkania.
    > I tak jest w moim przypadku.

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-24 12:28:39
    Od: "jk" <t...@p...onet.pl>

    > Skad te postkomunistyczne przekonanie.....
    > Lokal nie ma czegos takiego jak "wartosc"
    > ma "wartosc dla nabywcy" i to jest cecha relacji
    > pomiedzy lokalem i nbywca....

    A co wg Ciebie robią rzeczoznawcy?

    > No a jak NIKT nie bedzie chcial placic ?

    Sugerujesz mieszkania za dobre chęci?

    > Sa przeciez koszty utrzymania lokalu...
    > Spoldzielni moze sie olacac dac go za darmo temu,
    > kto da na jego utrzymanie..

    Właśnie to zmieniło się z nowymi przepisami.
    Aby przejąć mieszkanie lokatorskie musisz wpłacic
    gotówkę.
    Wracając do tematu - ja che swoją, którą też musiałem kiedyś
    wpłacić.

    Pzdr

  • 10. Data: 2003-07-24 12:37:08
    Od: "jk" <t...@p...onet.pl>

    > Lokal nie ma czegos takiego jak "wartosc"
    > ma "wartosc dla nabywcy" i to jest cecha relacji
    > pomiedzy lokalem i nbywca....

    A co robią rzeczoznawcy wg ciebie, oprócz wyciągania od nas
    pieniędzy.

    > Sa przeciez koszty utrzymania lokalu...
    > Spoldzielni moze sie olacac dac go za darmo temu,
    > kto da na jego utrzymanie..

    Sugerujesz mieszkania za dobre chęci?

    Z nowymi przepisami zmieniło się również to. Aby nabyć mieszkanie
    lokatorskie trzeba wpłacić do SM gotówkę.
    Wracając do tematu - ja chcę odzyskać swoją, którą kiedyś
    też musiałem wpłacić.

    Pzdr