    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 23 Jul 2003 22:10:48 +0200
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: Zdanie mieszkania lokatorskiego do SM

    Użytkownik "jk" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bflba5$hjj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Posiadam mieszkanie lokatorskie w spółdzielni mieszkaniowej (SM)
    > Bede to mieszkanie zdawał do SM. SM w zamian powinna oddać
    > mi mój wkład mieszkaniowy za to mieszkanie.
    > Tylko że w tym roku zmieniły sie przepisy i SM twierdzi
    > że odda mi mój wkład dopiero wtedy gdy znajdzie sie nowy lokator
    > na moje mieszkanie lokatorskie.
    > Problem w tym że nie ma chętnych na te mieszkania.
    > Taka sytuacja może trwać a ja mie bede miał kasy od SM.
    > Pytanie: czy SM ma prawo tak robić i wypłacać wkład
    > mieszkaniowy zbywcy dopiero gdy nabędzie je nowy lokator.
    > Może ktos był w takiej / podobnej sytuacji.

    popros o podstawę prawna,
    byc może, że statut sp-ni to określa, bo z lektury ustawy
    trudno cos wywnioskować,
    ale np. art. 10.3 wskazywałby, że powinna sp-nia wypłacic po opuszczeniu
    lokalu,
    natomiast art. 11.2.1 sugeruje, że niekoniecznia i wiążę oddanie
    wkładu mieszk, z uzyskaniem wpłaty od nowego członka

    sprawa niejasna i czytaj statut,
    pzdr,
    JarekM