  • 1. Data: 2002-07-20 19:34:04
    Temat: Zawiadomienie o przestępstwie
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Mamy zamiar złożyć na policję zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    (niestety wyłudzenie - oszust na allegro). W związku z tym moje pytanie: czy
    zawiadomienie składamy w miejscu naszego zamieszkania, czy w miejscu
    zameldowania (zamieszkania)oszustki (Gdańsk). Może ktoś podpowie,
    ewentualnie da wskazówki co do treści takiego pisma, bo ludzie z allegro nie
    za bardzo się do tego kwapią.....
    Z góry dzieki za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2002-07-20 20:44:00
    Temat: Re: Zawiadomienie o przestępstwie
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zameldowania (zamieszkania)oszustki (Gdańsk). Może ktoś podpowie,
    > ewentualnie da wskazówki co do treści takiego pisma, bo ludzie z allegro

    Zawiadomienie o przestępstwie można złożyć w dowolnej jednostce
    policji lub prokuraturze. O ile uzna się ona niewłaściwa miejscowo
    do prowadzenia dochodzenia, przekaże materiały do dalszego
    prowadzenia postępowania właściwej jednostce.
    Dołącz do swych zeznań składanych przy zawiadomieniu
    powództwo cywilne przeciwko sprawcy przestępstwa
    o wyrónanie poniesionej przez Ciebie szkody.
    Niestety, wezwanie do sądu w Gdańsku będzie raczej nieuniknione,
    jeśli sprawa zakończy się wniesieniem aktu oskarżenia
    (sąd musi zwrócić koszty stawiennictwa, ale związany z wyjazdem
    pozostaje).

  • 3. Data: 2002-07-20 22:46:01
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Ewa W wrote:
    > Mamy zamiar złożyć na policję zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    [..]
    > Z góry dzieki za wszelką pomoc.

    Jeżeli nie chcesz by Twoje zawiadomienie krążyło latami między różnymi
    prokuratorami to :
    1) Złóż w miejscu właściwym co do swojego zamieszkania.
    2) Napisz i wytłuść następujący tekst:
    " [..] wnioskuję o przyjęcie miejsca popełnienia przestępstwa i właściwości
    prowadzenia postępowania, miejsca w którym bezpośrednio dotykają mnie jego
    skutki, czyli .. [i tutaj Twój adres zamieszkania]"

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 4. Data: 2002-07-21 15:23:31
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Astec SA" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prowadzenia postępowania, miejsca w którym bezpośrednio dotykają mnie jego
    > skutki, czyli .. [i tutaj Twój adres zamieszkania]"

    Kodeks postępowania karnego:
    Art. 31. § 1. Miejscowo właściwy do rozpoznania sprawy jest sąd,
    w którego okręgu popełniono przestępstwo.

    Tka więc taki wniosek nie będzie wzięty pod uwagę.

  • 5. Data: 2002-07-21 15:45:08
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Art. 31. § 1. Miejscowo właściwy do rozpoznania sprawy jest sąd,
    > w którego okręgu popełniono przestępstwo.
    >
    > Tka więc taki wniosek nie będzie wzięty pod uwagę.

    No to zgłupiałam już zupełnie..... Rozumiem, że wniosek mam złożyć w
    Gdańsku? Czy jeśli zrobię to we Wrocławiu rzeczywiście będzie wędrować
    miesiącami? Zależy mi na szybkim załatwieniu sprawy.

  • 6. Data: 2002-07-22 14:22:08
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]
    > Gdańsku? Czy jeśli zrobię to we Wrocławiu rzeczywiście będzie wędrować
    > miesiącami? Zależy mi na szybkim załatwieniu sprawy.

    Nic się nie przejmuj - złóż zawiadomienie o przestępstwie i dostarcz
    wszelkie dokumenty do najbliższej jednostki Policji, oni przekażą sprawę
    właściwej jednostce (z praktyki wiem, że nie trwa to dłużej niż miesiąc).
    Jest prawdopodobne, że sprawca oszukał więcej osób i w ten sposób
    właściwa jednostka rozliczy go "hurtowo".
    O wiele dłużej niż przekazanie materiałów potrwa dochodzenie,
    oczekiwanie na rozprawę i sama rozprawa z okresem do uprawomocnienia
    się wyroku. Tak więc kilkanaście dni zwłoki nie jest warte wyjazdu.

  • 7. Data: 2002-07-22 15:13:49
    Od: Astec SA <b...@a...pl>

    Marcyś wrote:
    > Kodeks postępowania karnego:
    > Art. 31. § 1. Miejscowo właściwy do rozpoznania sprawy jest sąd,
    > w którego okręgu popełniono przestępstwo.
    > Tak więc taki wniosek nie będzie wzięty pod uwagę.

    Nie mąć ludziom w głowie Marcyś. Ja to już przerabiałem i straciłem
    2 lata przez posłuchanie takiej rady jaką Ty dałeś.
    Musi zrobić tak jak jej napisałem, a sprawa potoczy się błyskawicznie.

    Art. 32.
    § 1. Jeżeli nie można ustalić miejsca popełnienia przestępstwa,
    właściwy jest sąd, w którego okręgu:
    1) ujawniono przestępstwo,

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 8. Data: 2002-07-22 21:02:09
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]
    >
    > Art. 32.
    > § 1. Jeżeli nie można ustalić miejsca popełnienia przestępstwa,

    Skąd przekonanie, że nie można ustalić miejsca popełnienia
    przestępstwa ?
    Ewa (pokrzywdzona) pisze, że to Gdańsk.
    Przy art. 286 kk brane jest pod uwagę miejsce działania
    sprawcy, dopiero gdy faktycznie tego nie można ustalić,
    to art. 32 kpk.

    Co do "błyskawiczności" potoczenia się sprawy byłbym
    bardziej sceptyczny, niezależnie od miejsca złożenia zawiadomienia
    o przestępstwie - najmarniej kilka miesięcy, zależnie od miejscowości.

  • 9. Data: 2002-07-22 21:29:51
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    > Skąd przekonanie, że nie można ustalić miejsca popełnienia
    > przestępstwa ?
    > Ewa (pokrzywdzona) pisze, że to Gdańsk.

    Tak, znamy imię, nazwisko, adres i nawet numer telefonu tej oszustki, tylko
    co z tego:((
    Wiemy również, że oprócz nas jest co najmniej jeszcze jedna poszkodowana
    osoba. Nie wiedziałam, że takie sprawy trwają aż tak długo....no cóż, nie
    pozostaje nam nic innego, jak czekać.....
    W każdym razie dzięki za informacje - Ewa.