  • 1. Data: 2002-07-20 17:37:11
    Temat: Alimenty dla Żony?
    Od: a...@g...pl (Alten2)

    Witam Sz.grupowiczów !!

    Czy moja Teściowa mogła by się ubiegać się o alimenty od męża jest obecnie na rencie
    w wysokości 320zł. Ale koszty
    jej leczenia przewyższają tę kwotę związku z tym nie jest wstanie wykupić wszystkich
    potrzebnych leków nie wspominając
    o żywności itp. Teść pracuje zarabia ok. 1500zł, lecz po za partycypowaniem w połowę
    czynszu za mieszkanie (drugą
    połowę płaci im córka) nie wnosi żadnych innych środków. Czy w zaistniałej sytułacj
    taki wniosek byłby zasadny i jak
    go przeprowadzić?

    ########################################
    # #
    # GG -1359635 #
    # ICQ-164409476 #
    # mail- a...@o...pl #
    # #
    ########################################

  • 2. Data: 2002-07-20 20:02:47
    Temat: Odp: Alimenty dla Żony?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Alten2 <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@g...pl...
> [...]
    > połowę płaci im córka) nie wnosi żadnych innych środków. Czy w zaistniałej
    sytułacj taki wniosek byłby zasadny i jak

    Uważam,że w tym przypadku twoja teściowa powinna wnieść do sądu rodzinnego
    nie pozew o alimenty ale o nakazanie wypłacenia wynagrodzenia za pracę do
    rąk drugiego małżonka /art. 27 i art.28 par.1 k.r.o/

    Sandra

  • 3. Data: 2002-07-20 20:41:30
    Temat: Re: Odp: Alimenty dla Żony?
    Od: a...@g...pl (Alten)

    Hello Sandra,

    Saturday, July 20, 2002, 10:02:47 PM, you wrote:

> [...]

    S> nie pozew o alimenty ale o nakazanie wypłacenia wynagrodzenia za pracę do
    S> rąk drugiego małżonka /art. 27 i art.28 par.1 k.r.o/

    Czy pozew z art.27 i 28 przeprowadza się podobnie jak alimenty i jakie
    są tego koszty?

    --
    Best regards,
    Alten mailto:a...@g...pl

  • 4. Data: 2002-07-20 21:38:32
    Temat: Odp: Odp: Alimenty dla Żony?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Alten <a...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@g...pl...
    > Czy pozew z art.27 i 28 przeprowadza się podobnie jak alimenty i jakie
    > są tego koszty?

    Tak podobnie jest to sprawa z wniosku a nie z powództwa. W przypadku twojej
    teściowej dodatkowo powinna wnieść o zwolnienie jej z kosztów postępowania
    uzasadniajac dochodami i sprawami zwiazanymi ze zdrowiem .Domniemywam,że nie
    będzie w tej konkretnej sprawie problemu z takim zwolnieniem.
    Napisać w formi normalnego nawet podania na A4 w 3 egz. dol. do tego akt
    zawarcia związku, ksero decyzji o rencie , zaswiadczenia : o stanie zdrowia,
    o kosztach zwiazanych z utrzymaniem domu tj.swiatlo, czynsz itp. wszystko co
    sie posiada . i uzasadnic dlaczego powinien oddawac czesc wynagrodzenia.
    miejscem złozenia jest sąd rodzinny dla wspólnego zamieszkiwania.

    Sandra