eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu) › Re: Zawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu)
    Subject: Re: Zawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie
    nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 27 Jul 2017 20:53:24 +0200

    W dniu 27-07-17 o 18:31, Tomaszek pisze:

    > 1. Czy mam prawo domagać się zachowku po zmarłej babce, jeśli
    > przysługuje mi zachowek, to czy mam sam się o niego ubiegać czy przyzna
    > mi go sąd?

    Zachowek, to połowa tego, co by Ci się ustawowo należało. Musisz o niego
    się uiegać.

    > 2. Czy odrzucenie przeze mnie spadku po moim ojcu ma znaczenie dla
    > sprawy i czy ma znaczenie dla mnie?

    Na chwile obecną nie ma, bowiem nic nie dziedziczysz, a jakyś nawet
    dziedziczył, to z dobrodziejstwem inwentarza.

    > 3. Czy w przypadku gdy moje kochane ciotunie przyjmą testament, przyjmą
    > również __ewentualne__ długi po zmarłej z mocy ustawy? (z wiedzy
    > posiadanej przeze mnie długów nie można zapisać w testamencie)

    Może nie ma długów.

    > 4. Czy w przypadku przyjęcia przez ciotunie testamentu przestaje być
    > kolejnym zstępnym dla zmarłej babki?

    Zstępnym nie można przestać być.

    > 5. Z wiedzy jaką posiadam wynika, że ciotunie nie odrzuciły spadku w
    > przeciągu 6 miesięcy od śmierci matki, więc jak rozumiem __ewentualne__
    > długi dziedziczą z mocy ustawowego dziedziczenia z dobrodziejstwem
    > inwentarza? Nie sądzę, by były jakieś długi, a jak są to niewielkie,
    > ale.... wolę na zimne podmuchać:))) Nie wiem czy jest możliwa sytuacja, w
    > której one wezmą mieszkanie, a ja zostanę z jakimiś tam długami? :(

    Ale skoro nic nie dziedziczysz, to za nic nie odpowiadasz.

    > 6. Czy mam jakieś obowiązki wobec pozostałych ewentualnych spadkobierców?

    Na pewno powinieneś sąd powiadomić o wszystkich Ci znnanych.

    > 7. Co grozi ciotuniom:) gdybym podczas rozprawy sądowej przedstawił
    > dowody, że wiedziały o moim istnieniu? Nie wiem jeszcze czy to zrobię
    > (do rozprawy jeszcze ponad 3 miesiące, pomyślę nad tym) ale zachowały
    > się paskudnie. Doskonale wiedzą że istnieje i wiedzą gdzie mieszkam:(

    Można by ewentualnie im usiłowanie oszustwa przypisać - chciały Cie
    pozbawić zachowku.