eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu) › Re: Zawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie o otwarciu testamentu i nabyciu spadku, poświadczenie
    nieprawdy we wniosku... i takie tam (moje pytania na końcu)
    Date: Thu, 27 Jul 2017 20:00:01 +0200

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    >Kilka dni temu otrzymałem z sądu zawiadomienie o rozprawie która
    >odbędzie się w tym roku, na której zostanie odczytany testament po
    >zmarłej w styczniu 2017 mojej babce od strony mojego ojca. Dla
    >zmarłej spadkodawczyni jestem wnukiem. Do zawiadomienia dołączone
    >zostały:
    >- kserokopie wszystkich aktów zgonów, małżeństwa osób
    >zainteresowanych, opłat sądowych itd. (moich tam nie ma)

    a jednak ... sad jakos doszedl, ze nalezy Cie zawiadomic.

> [...]

    >notariusza

    >Córka B we wniosku napisała nieprawdę twierdząc, że ,,Córka A i Córka
    >B nie są w stanie ustalić czy bracia mieli dalszych spadkobierców.
    >Nie mają też wiedzy czy synowie posiadają potomstwo"
    >Otóż jest to nieprawda, bo obydwie były na pogrzebie swojego brata a
    >mojego ojca, o którym ich powiadomiłem, oraz powiadomiłem ich o tym,
    >że ojciec miał wyłącznie długi, doradzając odrzucenie spadku(nie wiem
    >czy to zrobiły czy nie).
    >Tak więc szanowne ciotunie doskonale wiedzą o moim istnieniu:)))

    Zdazyly zapomniec :-)
    Skleroza w pewnym wieku jest normalna :-)

    Sad jak widac oswiadczenie potraktowal powaznie i ustalil za nich

    >Moje pytania:
    >1. Czy mam prawo domagać się zachowku po zmarłej babce, jeśli
    >przysługuje mi zachowek, to czy mam sam się o niego ubiegać czy
    >przyzna mi go sąd?

    Ja tam nie wiem, ale czy w pierwszej kolejnosci nie powinien z
    zachowku zostac zaspokojony wierzyciel ojca ?
    Ale byc moze dlug sie przedawnil ...

    >2. Czy odrzucenie przeze mnie spadku po moim ojcu ma znaczenie dla
    >sprawy i czy ma znaczenie dla mnie?

    Moze powinienes ... tez zapomniec o tym fakcie :-)

    >3. Czy w przypadku gdy moje kochane ciotunie przyjmą testament,
    >przyjmą również __ewentualne__ długi po zmarłej z mocy ustawy? (z
    >wiedzy posiadanej przeze mnie długów nie można zapisać w testamencie)

    Ale masz formule "z dobrodziejstwem inwentarza", ktora obecnie jest
    stosowana z automatu.
    Osobna sprawa, ze Cie ta formula kiepsko zabezpiecza.

    >5. Z wiedzy jaką posiadam wynika, że ciotunie nie odrzuciły spadku w
    >przeciągu 6 miesięcy od śmierci matki, więc jak rozumiem
    >__ewentualne__ długi dziedziczą z mocy ustawowego dziedziczenia z
    >dobrodziejstwem inwentarza? Nie sądzę, by były jakieś długi, a jak są
    >to niewielkie, ale.... wolę na zimne podmuchać:))) Nie wiem czy jest
    >możliwa sytuacja, w której one wezmą mieszkanie, a ja zostanę z
    >jakimiś tam długami? :(

    Ale bedziesz mial wtedy udzial w mieszkaniu.
    Z ktorego potem ciotki beda korzystac nie placac, a komornik bedzie
    sciagal udzial w dlugu z Ciebie :-)
    Z ciotek pewnie tez, bo pewnie juz jakas emeryturke maja, to
    najlatwiej sciagnac :-)

    A wykazu pewnie nie bylo
    http://maszprawo.org.pl/2015/08/przyjecie-spadku-z-d
    obrodziejstwem-inwentarza-po-zmianach-z-2015-r/

    J.