  • 1. Data: 2003-09-02 16:49:03
    Temat: Zatrzymanie świadka na 48 godzin przed rozprawą.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Znajomy znajomego jest świadkiem w sprawie karnej o obrazę policjanta
    na służbie. Świadek ów dwa razy nie stawił się na rozprawę bez
    usprawiedliwienia (wezwania odbierał).
    Teraz na 2 dni przed kolejną rozprawą został zatrzymany przez policję
    (nie wiem dokładnie, ale domniemuję, że nie z ich inicjatywy). Czy to
    nie przesada? Czy nawet 2x niestawienie się ŚWIADKA na rozprawę
    uprawnia do jego zatrzymania? Nie wystarczy doprowadzenie?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 2. Data: 2003-09-02 16:51:06
    Temat: Re: Zatrzymanie ?wiadka na 48 godzin przed rozprawš.
    Od: Arek <a...@e...net>

    Kaizen rzecze:
    [..]
    > nie przesada? Czy nawet 2x niestawienie się ŚWIADKA na rozprawę
    > uprawnia do jego zatrzymania? Nie wystarczy doprowadzenie?

    Żyjesz człowieku w państwie policyjnym, czego oczekujesz?
    Że ktoś będzie obrażał policjanta a świadek będzie sobie pogrywał
    i bezczelnie nie stawiał się na rozprawę obrażającego?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-09-02 17:13:13
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 02 Sep 2003 18:51:06 +0200, Arek <a...@e...net>
    zakodował:

    >Że ktoś będzie obrażał policjanta a świadek będzie sobie pogrywał

    No proszę - w ogóle nie znasz sprawy, a już osądziłeś, że ktoś obrażał
    policjanta.
    Świadek do tego jest świadkiem obrony, więc brak jego zeznań jest
    raczej na rękę policji (chociaż może po 48 godzinach na dołku może
    zmieni zeznania złożone wcześniej).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-09-02 17:19:23
    Temat: Re: Zatrzymanie ?wiadka na 48 godzin przed rozprawą.
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

> [...]
    > Że ktoś będzie obrażał policjanta a świadek będzie sobie pogrywał
    > i bezczelnie nie stawiał się na rozprawę obrażającego?

    Nie rozumiem czemu tu się dziwić. Każdy ma obowiązek stawić się w sądzie na
    wezwanie. Jeśli ktoś tego nie robi i nie usprawiedliwia swojej nieobecności nie
    tylko można ale i trzeba stosować środki przymusu.
    W procedurze cywilnej już w razie pierwszej nieusprawiedliwonej nieobecności
    sąd ma obowiązek ukarać świadka grzywną (choć raczej rzadko się to zdarza).
    Przy każdej kolejnej można świadka doprowadzić przez Policję.
    W sprawie karnej kpk stanowi:
    Art. 285. § 1. Na świadka, biegłego, tłumacza lub specjalistę, który bez
    usprawiedliwienia nie stawił się na wezwanie organu prowadzącego postępowanie
    albo bez zezwolenia tego organu wydalił się z miejsca czynności przed jej
    zakończeniem, można nałożyć karę pieniężną w wysokości do 3.000 złotych.
    § 2. W wypadkach określonych w § 1 można ponadto zarządzić zatrzymanie i
    przymusowe doprowadzenie świadka.

    Tak więc działanie Policji było jak najbardziej uzasadnione i oby takich jak
    najwięcej
    Ben

  • 5. Data: 2003-09-03 08:15:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > Że ktoś będzie obrażał policjanta a świadek będzie sobie pogrywał
    > i bezczelnie nie stawiał się na rozprawę obrażającego?

    Nie wiem o co Panu chodzi...
    jesli swiadek nie stawial sie, nalezalo go doprowadzic.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-09-03 14:26:24
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Nie wystarczy doprowadzenie?

    Aby kogoś doprowadzić, trzeba go najpierw właśnie zatrzymać (choćby
    na krótko)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-09-03 14:49:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Sep 2003 14:26:24 +0000 (UTC), Dredd<...@...pl>
    zakodował:

    >Aby kogoś doprowadzić, trzeba go najpierw właśnie zatrzymać (choćby
    >na krótko)

    OK.
    Ale ile takie zatrzymanie w celu doprowadzenia może trwać. 48 godzin,
    gdy świadek mieszka 20 minut spacerkiem od sądu to chyba przesada?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-09-03 15:26:15
    Od: Remik <r...@r...stt.pl>

    On Wed, 03 Sep 2003 16:49:34 +0200, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

> [...]
    >Ale ile takie zatrzymanie w celu doprowadzenia może trwać. 48 godzin,
    >gdy świadek mieszka 20 minut spacerkiem od sądu to chyba przesada?

    czyli powinni go zatrzymac pół godziny przed rozprawą?

    a jeśli by go nie było w domu?
    no to godzinę?
    a może dwie?
    Przyszli 48 godzin przed, żeby mieć większą szansę na doprowadzenie
    kolesia co sobie jaja z sądu robi.
    I nie jest istotne na czyją rzecz ma świadczyć.

    --
    Remik

    "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota,
    chociaż co do pierwszego nie mam pewności" - Albert Einstein

  • 9. Data: 2003-09-03 15:45:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 03 Sep 2003 17:26:15 +0200, Remik
    <r...@r...stt.pl> zakodował:

    >czyli powinni go zatrzymac pół godziny przed rozprawą?

    Czyli mogą zatrzymać np 2 tygodnie przed rozprawą?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-09-03 16:19:20
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Wed, 03 Sep 2003 17:26:15 +0200, Remik
    > <r...@r...stt.pl> zakodował:

    > Czyli mogą zatrzymać np 2 tygodnie przed rozprawą?

    a dlaczego nie ? jesli na sad wydal nakaz ujecia i doprowadzenia to i wyda
    postanowienie o tymczasowym aresztowaniu do czasu przesluchania chyba ze
    koles zlozy ladne pismo za posrednictwem wychowawcy aresztu z prosba o
    zwolnienie go z rownoczesnym oswiadczeniem ze juz bedzie grzeczny to sad go
    zwolni :)

    Sandra