  • 1. Data: 2003-10-10 10:01:58
    Temat: Zatrzymane PRAWO JAZDY
    Od: "freelander" <f...@o...pl>

    Wiem, ze nie powinienem prowadzic pod wplywem alkoholu-nie bede sie
    tlumaczyl, ale sytuacja byla nietypowa i musialem.
    Problem w tym, ze zatrzymano mi je 2 maja 2002 roku (ok poltora roku temu),
    otrzymalem standardowo z prokuratury oskarzenie etc, powiedzmy ze w ciagu
    miesiaca-dwoch od zajscia i...i na tym koniec. Czekam caly czas na wezwanie
    do sadu na jakas rozprawe, czekam na jakas informacje, moze zaocznie cos
    zasadzili....a tu NIC. Faktem jest ze sprzedalem mieszkanie i adres pod,
    ktorym bylem zameldowany jest nieaktualny, ale zadalem sobie trud
    odnalezienia, pod ktory to sad grodzki podlegam i wyslalem tam info o nowym
    adresie korespondencyjnym, podajac sygn. prokuratoeskiego oskarzenia.
    Pytalem sie czy cos slyszeli (tam w sadzie) o mojej rozprawie, ale NIE.
    MOJE PYTANIE: Co dalej mam robic, gdzies sie poskarzyc, wyrobic duplikat
    prawka i jezdzic bezstresowo, czy jezdzic bez prawka i podawac dane kumpla
    mowiac ze zapomnialem...co ja mam robic, po jakim czasie maja obowiazek mnie
    poinformowac o terminie rozprawy, po jakim to sie moze przedawnic. CZY KTOS
    MI TO WSZYSTKO WYJASNI ?
    THX za wszelakie odpo.

    ... pozdrawiam Marcin ...

  • 2. Data: 2003-10-10 15:19:03
    Temat: Re: Zatrzymane PRAWO JAZDY
    Od: "Wojciech Ujwary" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "freelander" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mnie
    > poinformowac o terminie rozprawy, po jakim to sie moze przedawnic. CZY

    Mouim zdaniem najlepiej będzie złożyć do sądu wniosek o uchylenie śroska w
    postaci zatrzymania prawa jazdy. Pewnie nie będzie uwzględniony jednak
    sędzia referent będzie musiał wydać w tej kwestii postanowienie co przypomni
    mu o sprawie. Można też wysłać zapytanie do prezesa sądu co się dzieje ze
    sprawą. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-10-12 09:34:08
    Od: "Gorvus" <c...@W...pl>

    Człowieku, nie wiesz, że w sądach jest cale multum spraw takich jak Twoja? Moja
    rada jest następująca: nie ma co skłądać wniosku o uchylenie stosowania środka
    w postaci zatrzymania prawa jazdy - bo to jest obligatoryjne. W zależności od
    tego, ile miałeś wypite tyle dostaniesz zakazu prowadzenia pojazdów. Czas
    zakazu będzi Ci się liczył od faktycznego zatrzymania prawa jazdy - czyli już
    Ci biegnie. Co do terminu rozprawy, to radzę iść do prokuratury, która
    sporządziła akt oskarżenia - tam ustalić kiedy został wysłany akt oskarżenia i
    do którego sądu. Wtedy, w oparciu informacje, które uzyskasz, udaj się do
    właściwego sądu. Być może już jest po sprawie. Na marginesie - Twoim
    obowiązkiem jako podejrzanego (oskarżonego) jest informować prokuraturę i sąd o
    zmianie miejsca zamieszkania (nie tylko zameldowania), ponieważ w razie braku
    możliwości doręczenia jakiegokolwiek pisma, może być zastosowany wobec Ciebie
    środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztowania, tzn. możesz zostać
    zatrzyamany i osadzony w areszcie celem doprowadzenia na rozprawę.
    Sprawdź we właściwym sądzie, co się dzieje ze sprawą i podaj swój nowy adres.

  • 4. Data: 2003-10-12 13:33:24
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Mouim zdaniem najlepiej będzie złożyć do sądu wniosek o uchylenie
    śroska w
    > postaci zatrzymania prawa jazdy.

    Skoro wiesz że sprawa nie wpłynęła do sądu to pisanie tam nie ma
    sensu.
    Trzeba o to samo zwrócić sie do prokuratury która prawko zatrzymała

    -> http://usenet.pomocprawna.info