  • 1. Data: 2004-05-02 19:29:24
    Temat: Zaśmiecanie klatki
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    na mojej klatce wala się pełno śmieci. Raz udało mi się złapać babę, która
    chodziła po klatce i śmieciła pod każdymi drzwiami. Złapałem ją i kazałem
    zabrać przynajmniej z mojego piętra. Wydarła się na mnie jak dzika i
    rozrzuciła jeszcze więcej śmieci. Szedłem potem za nią i zbierałem to, co
    rozrzuca, ale ona twarda, po wszystkich klatkach lazła i śmieciła, a mi się
    już nie chciało tyle zbierać.

    Teraz pytania:

    a) czy takie śmiecenie podpada pod jakiś paragraf?

    b) czy mogę złapaną śmieciarę zatrzymać (np. zamykając w przedpokoju) i
    wezwać policję (bo zakładam, że na (a) jest twierdząca odpowiedź)?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-05-02 19:56:21
    Temat: Re: Zaśmiecanie klatki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a) czy takie śmiecenie podpada pod jakiś paragraf?

    Ewentualnie 63a kw.

    > b) czy mogę złapaną śmieciarę zatrzymać (np. zamykając w
    przedpokoju) i
    > wezwać policję (bo zakładam, że na (a) jest twierdząca odpowiedź)?

    Moim zdanie było by to ujęcie obywatelskie osoby podejrzewanej o
    wykroczenie jw. Przeszło by w praktyce.

  • 3. Data: 2004-05-02 21:46:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 2. maja 2004 21:56 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ewentualnie 63a kw.

    2. (74) Kto bez wymaganej koncesji pocztowej lub telekomunikacyjnej albo
    wbrew warunkom określonym w koncesji świadczy usługi pocztowe lub
    telekomunikacyjne, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności lub
    grzywny.

    Hm... Nie bardzo na temat. Obrona jest prosta --> Ja nie świadczę usług
    pocztowych, ja sobie śmiecę dla jaj. No i druga sprawa to to, że ona śmieci
    we własnym imieniu, a nie usługowo.

    > przedpokoju) i
    >
    > Moim zdanie było by to ujęcie obywatelskie osoby podejrzewanej o
    > wykroczenie jw. Przeszło by w praktyce.

    No tylko pytanie pod jakim zarzutem, bo Twój pomysł chyba nie bardzo pasuje.
    Ja bym coś z zaśmiecania i zagrażania zdrowia/życia zassał. Bo śmieci sypie
    pod nogi, na klatkę. Nieraz już uślizgnąłem na takich na schodach.

    No i jak w razie czego argumentować na jakiej podstawie dokonuję tego
    obywatelskiego ujęcia?

  • 4. Data: 2004-05-03 09:35:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >

    > Hm... Nie bardzo na temat. Obrona jest prosta --> Ja nie świadczę usług
    > pocztowych, ja sobie śmiecę dla jaj. No i druga sprawa to to, że ona

    Ale ja myślałem o tym: "Art. 63a§1 Kto umieszcza w miejscu publicznym do
    tego nie przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub
    rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody
    zarządzającego tym miejscem, (...)".

> [...]
    > pod nogi, na klatkę. Nieraz już uślizgnąłem na takich na schodach.
    >
    > No i jak w razie czego argumentować na jakiej podstawie dokonuję tego

    Ujęcia obywatelskiego nie trzeba specjalnie argumentować. Ważne, by
    delikwenta jak najszybciej przekazać Policji.

  • 5. Data: 2004-05-03 12:25:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 3. maja 2004 11:35 opublikowane na
> [...]

    > tego nie przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub
    > rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody

    Hm... Nie wiem czemu (a) pomyliło mi się z (2) :)

    > Ujęcia obywatelskiego nie trzeba specjalnie argumentować. Ważne, by
    > delikwenta jak najszybciej przekazać Policji.

    Czyli zamknąć w przedpokoju, zadzwonić na Policję i powiedzieć, że dokonałem
    ujęcia przestępcy? I czekać na nich?

  • 6. Data: 2004-05-03 12:29:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    > zarządzającego tym miejscem, (...)".

    Hm... Nie wiem czemu (a) pomyliło mi się z (2) :)

    Pytanie jest teraz takie: Czy jeśli wywieszę na drzwiach ostrzeżenie z
    napisem ,,Nie chcę spamu, spam podpada pod Art63a kw'' to czy sam nie będę
    łamał tego artykułu? Bo w końcu chcę dać szansę śmieciarzom i najpierw ich
    ostrzegać pisemnie, że łamią prawo. Ale w tym momencie sam będę je łamał.

  • 7. Data: 2004-05-03 13:53:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >+ > >> a) czy takie śmiecenie podpada pod jakiś paragraf?
    >+ > >
    >+ > > Ewentualnie 63a kw.
    [...]
> [...]
    >+ rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody

    Przyznam że czytając post Tristana miałem na myśli "śmieci ogólne nie
    dające się inaczej sklasyfikować wg PKWiU" !
    Moglibyście się jaśniej wyrażać ??
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-05-03 18:08:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 3. maja 2004 15:53 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > [...]
    >
    > Przyznam że czytając post Tristana miałem na myśli "śmieci ogólne nie
    > dające się inaczej sklasyfikować wg PKWiU" !

    No ale że głównie śmieciarze śmiecą tym, co w powyższym artykule, to się
    nada. Choć pewnie się przełączą na zaśmiecanie innymi śmieciami, jak się
    ich tym przejedzie. Myślę więc, że jakiś inny paragraf na zaśmiecanie by
    się też przydał.

  • 9. Data: 2004-05-03 18:53:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    ich
    > ostrzegać pisemnie, że łamią prawo. Ale w tym momencie sam będę je

    Ale takie ogłoszenie nie podchodzi pod ten artykuł. Po za tym jesteś
    włąścicielem swoich drzwi, więc możesz je przeznaczyć na umieszczenie tego
    właśnie ogłoszenia.

    > Czyli zamknąć w przedpokoju, zadzwonić na Policję i powiedzieć, że
    dokonałem
    > ujęcia przestępcy? I czekać na nich?

    W praktyce tak to mniej więcej wygląda. W miarę możliwości pojmanego nie
    torturować! :-))

  • 10. Data: 2004-05-03 22:47:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 3. maja 2004 20:53 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Ale takie ogłoszenie nie podchodzi pod ten artykuł.

    Czemu?
    ,,ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek''. Najbardziej
    pojemny jest napis. I moje ogłoszenie się mieści.

    > Po za tym jesteś
    > włąścicielem swoich drzwi, więc możesz je przeznaczyć na umieszczenie tego
    > właśnie ogłoszenia.

    Ale muszę je przykleić od zewnątrz. A czy zarządcą klatki nie jest
    spółdzielnia?

    > dokonałem
    > W praktyce tak to mniej więcej wygląda. W miarę możliwości pojmanego nie
    > torturować! :-))

    OK. Jutro w pracy wydrukuję stosowne ogłoszenie, a potem zobaczymy czy
    przestaną. Jak nie, to od lipca mam urlop :)