  • 1. Data: 2004-05-02 17:27:36
    Temat: Wojsko
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Co grozi osobie ktora unikala wojska(zmienila miejsce zamieszkania).Stawila
    sie na trzech komisjach(ktore byly odraczane).Na czwarta nie stawila
    sie.Okazalo sie z czasem ze waznosc paszportu zostala uniewazniona.W tym
    roku osoba ta (lat 31) chce jechac na wczasy za granice czy dane tej osoby
    wisza na granicy ,jesli tak to co jej grozi?Jak mozna ukarac za miganie sie
    odwoja goscia ktory dawno przekroczyl wiek poborowy?

    Magda

  • 2. Data: 2004-05-02 18:18:44
    Temat: Re: Wojsko
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sun, 2 May 2004 19:27:36 +0200, Mrowka napisał/napisała:
    > wisza na granicy ,jesli tak to co jej grozi?Jak mozna ukarac za miganie sie
    > odwoja goscia ktory dawno przekroczyl wiek poborowy?

    najprosciej zajrzec do ksiazeczki wojskowej albo do ulotki :)
    do 28r. zycia (a konkretniej do konca roku w ktorym konczy 28r zycia) moga
    go powolac ale warunek: nie unikal tej sluzby w sposob jaki opisalas.
    W przeciwnym razie wiek ten zostac moze przedluzony ... no wlasnie..
    zapomnialem do kiedy a moja ksiazeczka wbrew zaleceniom jest zbyt daleko :)
    ale zobacz jeszcze: http://tinyurl.com/338sb

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701

  • 3. Data: 2004-05-02 18:37:25
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > W przeciwnym razie wiek ten zostac moze przedluzony ... no wlasnie..
    > zapomnialem do kiedy a moja ksiazeczka wbrew zaleceniom jest zbyt daleko

    A ja tu widze cos takiego:
    "Od 31 grudnia roku,w ktorym poborowy ukonczyl 24 lata.Wtedy bowiem wojskowy
    komendant uzupelnien przenosi poborowego do rezerwy.Nie dotyczy poborowych
    ktorym odroczono sluzbe wojskowa,nie zglosil sie do poboru do konca roku
    kalendarzowego,w ktorym konczyl 24 rok zycia,odbywaja kare pozbawienia
    wolnosci,czasowo przebywaja za granica lub nie spelnili wojskowego obowiazku
    meldunkowego.Tych poborowych przenosi sie do rezerwy 31 grudnia
    kalendarzowego w ktorym ukonczyli 28 lat."
    Cyli rozumiem ze znajomek zostal przeniesiony do rezerwy tak?I co zadna kara
    jemu za unikanie woja nie grozi?Wymazali jego nazwisko zkompa na granicy?Bo
    rozumiem ze bylo tam umiszczone skoro zniesli waznosc paszportu?

    Pozdrawiam.Magda

  • 4. Data: 2004-05-02 19:19:09
    Od: "Pinky" <p...@k...chip.pl>

    witajcie,
    a ja swego czasu ukonczylem 28 lat na poczatku roku a w listopadzie do
    mieszkania puka policja z biletem do armii, bo oczywiscie na ich
    wczesniejsze wezwania nie odpowiadalem, odroczenia nie mialem, chociaz
    jeszcze studiowalem. no to razu pewnego wzialem kwit z uczelni i jade do
    wku. tam pokazujac ksiazeczke wojskowa jakis kapralina mi gada ze wreszcie
    mnie znalezli a szukali troche ... po rozmowie w biurze pan chorazy odddaje
    mi kwit z uczelni i mowi cobym go sobie w buty wlozyl, bo odroczyc mnie
    mogli do konca pazdziernika i mam czekac na tzw. bilecik. nie dali
    odroczenia nie, nie wbili rezerwy, tylko powiedzial, ze maja juz sposob na
    "wiecznych studentow" i uwaga: moga mnie szarpnac do armii do 35 roku zycia,
    w ciagu 18 miesiecy od ukonczenia studiow. a teraz skonczylem 32 lata studia
    2 lata ago i dalej rezerwy nie mam i z dyplomem nie bylem u nich no i jakos
    sie kreci. chyba maja tam niezly burdel, bo jakos zas mnie nie moga
    odszukac, moze dlatego ze zmienilem adres, nie wiem. dlaczego burdel: bo
    kiedys zdawalem egzaminy do liceum wojskowego, zdalem je, ale za namowa i
    rodzicow i innych ludzi poszedlem do jakiegos pulkownika i mowie ze biore
    kwityswoje i do domu. to mi je wydali. wracajac do domku sprawdzam
    kompletnosc na dworcu wroclawskim, a tu brak swiadectwa ukonczenia szkoly
    podstawowej. oczywiscie wrocilem do koszar a tam nie ma i koniec. w koncu po
    miesiacu mi przyslali, stad pisze ze tam burdel.
    tak wiec Magda raczej nie 24 lata ani 28 lat
    Pozdr

  • 5. Data: 2004-05-02 19:27:56
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Pinky" <p...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > tak wiec Magda raczej nie 24 lata ani 28 lat

    No to wyglada na to ze znajomek bedzie musial do konca zycia wakacje spedzac
    w Polsce :/

    Pozdrawiam.Magda

  • 6. Data: 2004-05-02 19:32:31
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > No to wyglada na to ze znajomek bedzie musial do konca zycia wakacje
    spedzac
    > w Polsce :/

    Niech się zrzeknie obywatelstwa i będzie bezpaństwowcem z polskim
    paszportem. I mogą go w dupę cmoknąć.
    AS

  • 7. Data: 2004-05-02 19:43:41
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Niech się zrzeknie obywatelstwa i będzie bezpaństwowcem z polskim
    > paszportem. I mogą go w dupę cmoknąć.

    Mozna tak?
    A co wtedy z zameldowaniem itp prawami?

    Magda

  • 8. Data: 2004-05-02 20:01:39
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

    > Mozna tak?
    > A co wtedy z zameldowaniem itp prawami?

    A co ma zameldowanie do obywatelstwa ?

    Rozwin skrot "itp prawami".

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos@op[NOSPAM].pl

  • 9. Data: 2004-05-02 20:07:12
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl> napisał w wiadomości

    > A co ma zameldowanie do obywatelstwa ?

    Nie wiem,tak tylko pytam :-)

    > Rozwin skrot "itp prawami".

    No nie wiem.....jakos tak ciezko mi sobie wyobrazic jak to jest nie miec
    zadnego obywatelstwa.No bo chyba jest ono do czegos potrzebne ? :-)

    Pozdrawiam.Magda

  • 10. Data: 2004-05-02 20:23:23
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > No nie wiem.....jakos tak ciezko mi sobie wyobrazic jak to jest nie miec
    > zadnego obywatelstwa.No bo chyba jest ono do czegos potrzebne ? :-)

    Właśnie do tego, żeby nakładać na ludzi obowiązki typu służba wojskowa.
    A swoją drogą - ktoś wie, jak wyglądałaby wówczas sprawa z ZUS-em?
    AS