    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaśmiecanie klatki
    Date: Mon, 3 May 2004 11:35:40 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc55.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    news:c73q7a$s7s$1@serwus.bnet.pl...

    > 2. (74) Kto bez wymaganej koncesji pocztowej lub telekomunikacyjnej albo
    > wbrew warunkom określonym w koncesji świadczy usługi pocztowe lub
    > telekomunikacyjne, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności lub
    > grzywny.
    >

    > Hm... Nie bardzo na temat. Obrona jest prosta --> Ja nie świadczę usług
    > pocztowych, ja sobie śmiecę dla jaj. No i druga sprawa to to, że ona
    śmieci
    > we własnym imieniu, a nie usługowo.

    Ale ja myślałem o tym: "Art. 63a§1 Kto umieszcza w miejscu publicznym do
    tego nie przeznaczonym ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub
    rysunek albo wystawia je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody
    zarządzającego tym miejscem, (...)".

    > No tylko pytanie pod jakim zarzutem, bo Twój pomysł chyba nie bardzo
    pasuje.
    > Ja bym coś z zaśmiecania i zagrażania zdrowia/życia zassał. Bo śmieci
    sypie
    > pod nogi, na klatkę. Nieraz już uślizgnąłem na takich na schodach.
    >
    > No i jak w razie czego argumentować na jakiej podstawie dokonuję tego
    > obywatelskiego ujęcia?

    Ujęcia obywatelskiego nie trzeba specjalnie argumentować. Ważne, by
    delikwenta jak najszybciej przekazać Policji.