    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek chorobowy w ciąży w ZUS
    Date: Sat, 20 Sep 2003 01:24:46 +0200

    Użytkownik "Korowiow" <s...@p...fm> napisać był łaskaw

    Przy masówce, jaką opisujesz

    Re : To Ty napisałeś "o ironio" :-)

    > Są tylko pogróżki ZUS w tej sprawie.

    Re : Ooo! Czegoś się nie douczyłem z procedury karnej. Możesz umocować
    prawnie pojęcie "pogróżki" ? Bo tak mi to jakoś nieładnie pachnie kolejnym
    artykułem z Kodeksu Karnego ... I jeszcze drobiazg : Od kiedy funkcjonariusz
    publiczny lub osoba takowąż funkcję pełniąca nie dokonuje czynu zabronionego
    ( można to czytać "przestępstwa" ) ustawą karną nie powiadamiając organów
    ścigania o przestępstwie (wyłudzenia zasiłku) o którym to czynie dowiedział
    się w związku z pełnieniem przywołanej wyżej funkcji ? I jeszcze wiadomość
    tę wykorzystuje do , jak to określiłeś ? Pogróżek ???

    > Próba wyłudzenia. Śmiem twierdzić, że praca nie była wykonywana.

    Re : Łaskawco ! Nie obraź się ! Ale to trochę mało .... Twierdzenie padające
    z ust urzędnika (nawet najbardziej przekonanego o słuszności tegoż
    twierdzenia) wymaga dowodu. Oczywiście jeśli zakładamy, że znajdujemy się w
    tzw państwie prawa. Ale założenie to nie musi być wcale prawdziwe i jeśli
    nie jest - urzędnik może decydować, że w piątki przyznaje zasiłki
    macierzyńskie blondynkom, we wtorki brunetkom, a w środy gejom ... Urzędnik
    taki musi dysponować jednakże bardzo silnym ramieniem (zbrojnym). Historia
    uczy jednak, że ramię to nie zawsze bywa skuteczne ...
    I jeśli można : proponuję zastąpić słowa "śmiem twierdzić" słowami "jestem
    przekonany", gdyż musisz jeszcze o swoich racjach przekonać przekonać
    arbitra, którym (jak na razie) jest sąd.

    > Główna sprawa - rozbieżności w zeznaniach "pracownika" i pracodawcy,
    > obciążające zeznania świadków.
    > Inne - pracownicy "zatrudnieni" w zawodach wymagających przeprowadzania
    > wymaganych badań nie posiadają ich. Brak sporządzonych zakresów
    > czynności, listy płac/obecności sporządzane w trakcie kontroli ZUS
    > (tylko na jej potrzeby ;)), brak dokumentów, które mogłyby potwierdzić
    > wykonywanie pracy np. sporządzone przez delikwenta faktury, jakieś
    > pisma, notatki.

    Re : O widzisz , teraz przemawiasz mocą argumentów, a nie argumentem
    urzędniczej "mocy". Byle tak dalej :-))
    Ale zauważ łaskawie, że moje pytanie cyt. "A możesz Waszeć wyjaśnić co to
    znaczy "solidnego" i jaki akt
    prawny o tym stanowi ?" wynikało z Twojego stwierdzenia, iż obowiązkiem
    ubiegającego się o zasiłek jest "solidne" udokumentowanie faktu
    zatrudnienia. I tutaj pozwoliłem sobie nie podzielić opinii Waszmości
    twierdząc, że ubezpieczony winien przedstawić takie dowody istnienia
    stosunku pracy, jakich wymaga ustawa i wydane na jej mocy rozporządzenia
    wykonawcze. I tutaj obowiązuje zasada domniemania prawdziwości zawartych w
    tych dokumentach (i oświadczeniu ubezpieczonego) danych. Natomiast ciężar
    dowodzenia nieprawdziwości tych dokumentów i kłamliwości oświadczenia
    spoczywa na tym, kto ich wiarygodność podważa. Pozwalam sobie nieśmiało
    domniemywać, że zasada ta jest Ci doskonale znana ... I mam nadzieję, iż
    "odwrócenie" mojego pytania nastąpiło nieumyślnie w ferworze jakże
    interesującej dyskusji.

    > Takiego pakietu nie ma, szczególnych podstaw prawnych zapewne też nie,

    Re : Wybacz, nie rozumiem. To z jednej strony żądasz "solidnego
    udokumentowania", a z drugiej strony nie jesteś w stanie pojęcia tego
    prawnie zdefiniować ???!

    > chociaż wartałoby zerknąć na orzecznictwo sądów w tych sprawach, jak on
    > argumentuje odmowę ubezpieczenia.

    Re : Ja nazwałbym to koniecznością i z wielkim zdziwieniem przyjąłbym
    informację, że urzędnicy ZUS-u zamiast uzasadnień czytują "Vivę".

    >Potrzeba dowodów aktywności pracownika.

    Re : Coooo ??? Przyszłe matki, przyszli emeryci ! Larum grają !
    Zaczynajcie - póki jeszcze czas - zbierać "dowody swojej aktywności" , bo
    inaczej ZUS-owscy urzędnicy za lat ileś tam nie dadzą wam ani zasiłków ani
    emerytur i pod mostem o żebraczym chlebie i wodzie żywota doczesnego
    przyjdzie Wam dokonać ! Kolego Sławomirze Wspaniały ! Wybacz (sprowokowaną
    ewidentnie) śmiałość pytania, ale myślisz co piszesz, czy piszesz co myślisz
    ? A może mam Ci udowodnić, że nie jestem wielbłądem ?

    > Wiem, że Cię nie przekonam.

    Re : Przepraszam, ale do czego chcesz mnie przekonać ? Do uwierzenia, że
    zasiłki macierzyńskie są bardzo często wyłudzane ? Ależ ja podobnie jak Ty
    jestem o tym przekonany. Do potrzeby walki z tym zjawiskiem ? Czy z choć
    jednego mojego słowa wynikało, że jestem przeciwny jego zwalczaniu ?
    Odnoszę jednak (wybacz łaskawco) wrażenie, iż pragniesz przekonać mnie o
    konieczności zwalczania przestępstw poprzez łamanie prawa :-(((

    >Patrzymy na sprawę z różnych perspektyw.

    Re : Możesz łaskawie rozwinąć myśl ? Bo wydawało mi się, że obaj traktujemy
    wyłudzenie nienależnego zasiłku jako przestępstwo. Na czym więc polegać mają
    owe "różne perspektywy" ? Mam nadzieję, że nie na tym, iż ja oczekuję
    precyzyjnego, rzetelnego , logicznego i spójnego dowodu, a Ty odmowy
    przyznania zasiłku na podstawie urzędniczego przekonania o swojej racji ?
    Sądy "rozwalające" w czambuł ZUS-owskie orzeczenia też "patrzą z innej
    perspektywy" ?

    > Proszę o to, bo normalnie boję się (...) że ja, prosty człowiek nie będę
    w stanie
    dochodzić swoich praw przed sądem...

    > Nie przesadzaj :)

    Re : Szanowny Przyjacielu , zaprawdę nie przesadzam. Zbyt wielu znam
    prostych, uczciwych ludzi, którzy nie dysponując elementarną wiedzą o
    swoich w obliczu urzędnika prawach i tegoż urzędnika (opłacanego z ciężkiej
    pracy tych ludzi) obowiązkach , są w starciu z nadzwyczaj często występującą
    urzędniczą niekompetencją, arogancją, często głupotą i przekonaniem o
    własnej władczej - graniczącej ze stanowieniem prawa - misji - są bezradni
    jak dzieci.

    Łączę ukłony
    AR

    Ps. A do zdania w którym wspomniałem o art. 231 KK nie ustosunkowałeś się
    celowo, czy przez przeoczenie ? :-)