  • Data: 2003-09-19 20:01:03
    Temat: Re: Zasiłek chorobowy w ciąży w ZUS
    Od: Korowiow <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    w <news:bke6ab$9kd$2@atlantis.news.tpi.pl>
    Andrzej R. napisał(a):

    > Ależ Kolego, wszak są to uzasadnione podejrzenia dokonania
    > przestępstwa zarówno przez formalnie pracownika, jak też i
    > reprezentanta pracodawcy/pracodawcę. Kierownik komórki
    > organizacyjnej ZUS ma nie tylko prawo, ale i ustawowy obowiązek
    > powiadamiana o tym organów ścigania. Przy masówce, jaką opisujesz
    > domyślam się, że te wszystkie sprawy trafiły do prokuratury lub
    > policji.

    O ironio, nie :) Są tylko pogróżki ZUS w tej sprawie.

    > (..............) pani w 8-mym miesiącu ciąży dostaje
    >
    > Re : Oczywiście - naruszenie przepisów prawa pracy. Ale co to ma
    > do świadczenia ?

    Próba wyłudzenia. Śmiem twierdzić, że praca nie była wykonywana.

    > (...)solidnego udokumentowania świadczenia pracy ...
    >
    > Re : A możesz Waszeć wyjaśnić co to znaczy "solidnego" i jaki akt
    > prawny o tym stanowi ?

    Główna sprawa - rozbieżności w zeznaniach "pracownika" i pracodawcy,
    obciążające zeznania świadków.
    Inne - pracownicy "zatrudnieni" w zawodach wymagających przeprowadzania
    wymaganych badań nie posiadają ich. Brak sporządzonych zakresów
    czynności, listy płac/obecności sporządzane w trakcie kontroli ZUS
    (tylko na jej potrzeby ;)), brak dokumentów, które mogłyby potwierdzić
    wykonywanie pracy np. sporządzone przez delikwenta faktury, jakieś
    pisma, notatki.

    > " ... samo figurowanie pracownika na listach płac, opłacanie
    > składek na ubezpieczenia społeczne i zaliczek na podatek dochodowy
    > nie jest dostatecznym dowodem wykonywania pracy..." . A mógłbyś,
    > Szanowny Przedmówco przedstawić łaskawie pakiet kryteriów
    > koniecznych i wystarczających dla zaistnienia stwierdzenia "praca
    > faktycznie była wykonywana" ? W miarę możliwości posiłkuj się,
    > proszę, podstawami prawnymi.

    Takiego pakietu nie ma, szczególnych podstaw prawnych zapewne też nie,
    chociaż wartałoby zerknąć na orzecznictwo sądów w tych sprawach, jak on
    argumentuje odmowę ubezpieczenia.
    W omawianych przez nas przypadkach nikt nie zadbał o to by było coś
    ponad to co zacytowałeś. Potrzeba dowodów aktywności pracownika.
    Wiem, że Cię nie przekonam. Patrzymy na sprawę z różnych perspektyw.

    Nie przesadzaj :)

    --
    Sławek
    gg:1397619