  • 1. Data: 2012-03-01 09:59:42
    Temat: Zasiedzenie - pytanie
    Od: Marek <9...@a...pl>

    Witam!
    Moja mama od ponad 30 lat użytkuje nieruchomość która była własnością
    jej mamy (mojej babki). Bracia mamy nie żyją - prawo do dziedziczenia
    mają ich dzieci. Poradzono mi złożyć w sądzie wniosek o zasiedzenie
    przez mamę współudziałów w spadku. Problem w tym, że moja mama jest
    ciężko chora i najprawdopodobniej nie doczeka się zakończenia tej
    sprawy. Mam pytanie czy ja mogę teraz wnieść do sądu wniosek o
    stwierdzenie, że moja mama zasiedziała tą nieruchomość i nawet jeżeli
    nie uda się jej doczekać zakończenia sprawy to po jej śmierci sąd będzie
    mógł orzec zasiedzenie.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-03-01 11:48:28
    Temat: Re: Zasiedzenie - pytanie
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <9...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moja mama zasiedziała tą nieruchomość i nawet jeżeli nie uda się jej
    > doczekać zakończenia sprawy to po jej śmierci sąd będzie mógł orzec

    Ty osobiście nie możesz bo nie masz intresu prawnego ale możesz działać jako
    pełnomonik swoje mamy w jej imieniu i na jej rzecz. Czyli jeżeli sąd
    stwierdzi zasiedzenie to na rzecz Twojej mamy nie na Ciebie.

    Michał

  • 3. Data: 2012-03-01 21:56:34
    Od: Marek <9...@a...pl>

    W dniu 2012-03-01 12:48, mecenas pisze:

> [...]
    > jako pełnomonik swoje mamy w jej imieniu i na jej rzecz. Czyli jeżeli
    > sąd stwierdzi zasiedzenie to na rzecz Twojej mamy nie na Ciebie.

    Takie sprawy z tego co wiem mogą trwać wiele miesięcy, czy istnieje
    takie pełnomocnictwo które pozwoliłoby kontynuować tę sprawę nawet po
    śmierci mamy (jest ciężko chora) zważywszy na to, że jestem jej
    spadkobiercą. Wiem, że najczęściej pełnomocnictwo wygasa po śmierci
    mocodawcy ale może istnieją wyjątki od tej zasady.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2012-03-01 22:14:19
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-03-01 22:56, Marek pisze:

> [...]
    > spadkobiercą. Wiem, że najczęściej pełnomocnictwo wygasa po śmierci
    > mocodawcy ale może istnieją wyjątki od tej zasady.

    Napisz za mamusię pełnomocnictwo, mamusia chynba może podpisać?
    Idź z jej dowodem do notariusza, albo zaproś notariusza do domu.
    Załatwiaj wszystko za życia mamusi.
    Zapytaj się jeszcze jakiegoś prawnika na forum prawnym jak to załatwić.

    --
    animka

  • 5. Data: 2012-03-02 00:11:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2012 3:56 PM, Marek wrote:
    > Wiem, że najczęściej pełnomocnictwo wygasa po śmierci mocodawcy ale może
    > istnieją wyjątki od tej zasady.

    jak sie w pełnomocnictwie napisze, ze nie wygasa to nie wygasa.

  • 6. Data: 2012-03-02 10:55:28
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 2 Mar, 01:11, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > jak sie w pełnomocnictwie napisze, ze nie wygasa to nie wygasa.

    Pełnomocnictwo niewygasające z powodu śmierci ma ten skutek, że po
    śmierci mocodawcy pełnomocnik się staje pełnomocnikiem spadkobierców.
    Przede wszystkim, pytający nie napisał, czy jest jedynym spadkobiercą
    swojej mamy. Jeśli tak, to wskutek śmierci wygaśnie nawet
    pełnomocnictwo niewygasające na wypadek śmierci gdyż nie można być
    jednocześnie pełnomocnikiem i mocodawcą.

    Jeśli jest jedynym spadkobiercą, to może teraz złożyć wniosek jako
    pełnomocnik, a po śmierci mamy wstąpić do postępowania jako
    wnioskodawca.

  • 7. Data: 2012-03-03 11:23:07
    Od: Marek <9...@a...pl>

    W dniu 2012-03-02 11:55, goldi pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli jest jedynym spadkobiercą, to może teraz złożyć wniosek jako
    > pełnomocnik, a po śmierci mamy wstąpić do postępowania jako

    Nie jestem jedynym spadkobiercom, mam brata, czy to coś zmienia?
    Może mama powinna nam obu udzielić wspólne lub oddzielne pełnomocnictwo?

    --
    Marek