  • 21. Data: 2003-06-14 04:13:12
    Temat: Re: Zasady licencji OEM - dla zainteresowanych
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bccs6i$ie0$4@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Ile i jakich elementów mogę wymienić wg Ciebie w komputerze, by był to ten
    > sam komputer? Najpierw wymienię dysk - to pewnie będzie ten sam komputer.
    > Potem płytę główną z procesorem - itd. Ile mogę wymienić, żeby wg tej chorej
    > licencji było OK. I, żeby ktoś nie mówił, że teoretyzuję, to niniejsze słowa
    > pisze z kompa 1.2 GHz, ale mam w nim elementy pochodzące jeszcze z mojego
    > pierwszego komputera zakupionego w sklepie w 1993 roku. No to tamten
    > komputer już umarł, czy jeszcze żyje.

    Wiesz, teoretytcznie, do granic upierdliwości, tak żeby sie po prostu nie
    móc przyczepić w żadnych okolicznościach to ten komputer do którego
    nabyłeś ów wspaniały produkt to ten który:

    1) ma część widniejącą na fakturze z windows,
    2) ma obudowę z rzeczoną nalepką,
    3) nie można wykazać że obudowa jest młodsza od daty zakupu części z
    faktury.

    Reszta części nie ma znaczenia.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2003-06-14 04:33:13
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

> [...]
    > pisze z kompa 1.2 GHz, ale mam w nim elementy pochodzące jeszcze z mojego
    > pierwszego komputera zakupionego w sklepie w 1993 roku. No to tamten

    Wiesz, teoretytcznie, tak żeby sie po prostu nie móc przyczepić w żadnych
[...]

    Co więcej, obudowa nie musi być wcale nie starsza od daty zakupu na
    fakturze, bo w końcu nikt Ci nie kazał instalować i naklejać w dniu
    zakupu. Tak więc podejrzewam że moje podejście z trwałą płytką przechodnią
    nawet przy tak upierdliwej licencji jest trudne do ruszenia. Może pewnie i
    kombinować inaczej... chyba nie ma zastrzeżeń co do stopnia adhezyjności
    owej części trwałej :)

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2003-06-14 08:26:49
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik poreba napisał:
    > Znać zatem będziemy praktykę prokuratury w przypadku zgłaszania
    > wersji OEM jako nielegalne. (jesteś pewien, że nie zareaguje po
    > zgłoszeniu "pirackiego" oprogramowania?)

    Legalny egzemplarz programu NIE JEST piracki i prokuratura na to NIE
    zareaguje. Nawet jakby M$ uważał, że jest używany niezgodnie z umową.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 24. Data: 2003-06-14 09:54:43
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> niebacznie popelnil

    > Legalny egzemplarz programu NIE JEST piracki i prokuratura na to
    > NIE zareaguje.

    Prokuratorem TEŻ jesteś?!

    A co sądziłeś, że w doniesieniu podamy nr seryjne
    i datę oryginalnej faktury?
    BTW cały czas nie przesądzam o wyniku.
    Jak pisałeś, jedna sprawa, nagłośnienie w mediach, wzrost cen OEM....

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2003-06-14 16:10:18
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Oprogramowanie OEM kupione z elementem sprzętu komputerowego od momentu
    > nalepienia certyfikatu autentyczności (COA) na obudowie komputera i

    Komputer nie musi mieć obudowy. Gdzie wtedy nakleić certyfikat?

    Pozdro
    Jarek

  • 26. Data: 2003-06-14 19:23:25
    Temat: Odp: Zasady licencji OEM - dla zainteresowanych
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    " To nie tak.(...)
    Potem wymyślono system naklejek, która jest jednorazowa i jakoś tam miała
    zabezpieczać przed przenoszeniem systemu na inne komputery."

    No dobrze.
    Okradziono firmę, n.in. ukradziono komputery i licencje. (fachowcy)
    Naklejki zerwali.
    Komputery odnaleziono, ale dyski sformatowane...

    I co teraz?

    Kuba

  • 27. Data: 2003-06-14 19:27:34
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    Pozostaje jeszcze kwestia oprogramowania OEM - 3 lata legalności w/g
    Microsoft.
    I BOX - 5 lat legalności w/g Microsoft.
    Co jest dość ciekawe...

    Kuba

  • 28. Data: 2003-06-16 01:34:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bcirpt$8sq$1@news.onet.pl>, Jacek wrote:
    > wydaje mi sie ze blad w rozumowaniu. Wedlug umowy korzystanie z programu
    > niezgodnie z umowa stanowi nielegalne korzystanie z programu a to jest
    > scigane z urzedu

    Wiem że się czepiam, ale jak ja zawrę z tobą umowę że obcięcie ci uszu
    będzie legane a picie wody w poniedziałki będzie nielegalne, to sądzisz że
    będzie? :)

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2003-06-16 08:13:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > wydaje mi sie ze blad w rozumowaniu. Wedlug umowy korzystanie z programu
    > niezgodnie z umowa stanowi nielegalne korzystanie z programu a to jest
    > scigane z urzedu

    Nie. To nie jest ścigane z urzędu.
    A jeśli uważasz inaczej to podaj podstawę prawną.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 30. Data: 2003-06-16 16:50:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | ten który:
    |
    | 1) ma część widniejącą na fakturze z windows,

    Ale ja mam fakturę na myszkę i system - nic więcej. To co, do myszki nie
    mogę legalnie podłączyć komputera? Coś mi się nie podoba to rozumowanie.