  • 1. Data: 2010-08-22 08:28:59
    Temat: Zamówiony program a oryginalność narzędzi
    Od: bonizaur <b...@g...com>

    Witam.
    Zamierzam zamówić napisanie programu (baza danych - umowa o dzieło)
    przez pewną osobę i naszły mnie wątpliwości czy np. w przypadku gdy ta
    osoba używa pirackiego oprogramowania do stworzenia tego programu to
    ktoś w jakiś sposób może się potem do mnie przyczepić?

  • 2. Data: 2010-08-22 13:43:14
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalność narzędzi
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bonizaur wrote:
> [...]
    > osoba używa pirackiego oprogramowania do stworzenia tego programu to
    > ktoś w jakiś sposób może się potem do mnie przyczepić?

    w czym?
    jaki język, jaki kompilator.

  • 3. Data: 2010-08-22 18:49:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > w czym?
    > jaki język, jaki kompilator.

    A w czym to zmienia odpowiedź na zasadnicze pytanie?

  • 4. Data: 2010-08-22 21:56:02
    Temat: Re: Zamówiony program a oryginalno?ae narzedzi
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-08-2010 o 20:49:09 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > A w czym to zmienia odpowiedź na zasadnicze pytanie?

    Np. w tym, że wystarczy że w EXE-ku jest kawałek kodu dostarczanego
    z kompilatorem - i już mamy potencjalny problem

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-08-22 23:00:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał(a):

    > A w czym to zmienia odpowiedź na zasadnicze pytanie?

    Np. w tym, że wystarczy że w EXE-ku jest kawałek kodu dostarczanego
    z kompilatorem - i już mamy potencjalny problem

    My, czy autor?

  • 6. Data: 2010-08-22 23:44:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 01:00:36 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Np. w tym, że wystarczy że w EXE-ku jest kawałek kodu dostarczanego
    > z kompilatorem - i już mamy potencjalny problem
    >

    > My, czy autor?

    Potencjalnie uzyskujemy nielegalne oprogramowanie (np. DLL-e), ale
    powiedzmy
    że nie jesteśmy tego świadomi i odpowiedzialność karną pomijamy.

    Wtedy zostaje "ryczałtowa" odpowiedzialność cywilna jeśli będziemy to
    dalej rozprowadzać.
    Zgadza się?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-08-22 23:51:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wtedy zostaje "ryczałtowa" odpowiedzialność cywilna jeśli będziemy to
    dalej rozprowadzać.
    Zgadza się?

    Odnoszę wrażenie, ze facet chce ten program używać, a nie rozprowadzać.
    Poza tym to byłaby jakaś paranoja. Dasz gwarancje, że Microsoft pisząc
    system nie użył bezprawnie jakiegoś kodu? I w jak byś chciał się przed tym
    niby zabezpieczać? Trochę w życiu programików pisałem. Sam pisząc nie mam
    na 100% pewności na dobrą sparwę, czy któraś z bibliotek czegoś tam nie
    zawiera. Zawsze po czasie się ktoś może obudzić. Jesli facet zleca to komuś
    i tamten to robi na własnym oprogramowaniu i sprzęcie, to sprawa i ryzyko
    programisty, a nie tego, który kupuje licencję na używanie programu.

  • 8. Data: 2010-08-22 23:59:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 01:51:38 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zleca to komuś i tamten to robi na własnym oprogramowaniu i sprzęcie, to
    > sprawa i ryzyko programisty, a nie tego, który kupuje licencję na

    Zdroworozsądkwo - zgadzam się.
    Ale i tak warto do umowy wpisać że kompilator jest legalny a dzieło nie ma
    wad prawnych.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-08-23 00:15:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > A w czym to zmienia odpowiedź na zasadnicze pytanie?

    wyobraz sobie baze np. w php i sam sobie odpowiedz.

  • 10. Data: 2010-08-23 06:53:25
    Od: bonizaur <b...@g...com>

    Nie zamierzam tego rozprowadzać, bo to tylko do użytku w firmie, a
    baza ma być w Accessie i stąd moje wątpliwości, bo MS Office to każdy
    ma, a z jego oryginalnością to już różnie bywa ;)