  • 51. Data: 2008-04-04 22:51:39
    Temat: Re: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A czy zameldowanie odbywało się wraz z osobą posiadającą tytuł prawny
    > do lokalu, względnie, czy ów "bezdomny" ten tytuł posiadał?
    > ;)

    bez znaczenia.
    jeżeli tam mieszkał to osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu może
    odpowiadać za wykroczenie jeśli uniemożliwia innej osobie zameldowanie
    się w miejscu zamieszkania.
    Jeżeli ktoś chce iść się zameldować i potrzebuje do tego właściciela, a
    ten mówi nie, wystarczy wezwać policję. Na początek dostanie mandat zapewne.
    po drugie to było zaraz na początku zmian w ustawie , kiedy tego
    paragrafu o tytule prawnym jeszcze nie było.

  • 52. Data: 2008-04-05 05:57:15
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > bez znaczenia.
    > jeżeli tam mieszkał to osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu może
    > odpowiadać za wykroczenie jeśli uniemożliwia innej osobie zameldowanie
    > się w miejscu zamieszkania.

    Czyli kto taki tytuł prawny posiada w przypadku dworca centralnego
    peron 3? Zarząd PKP? :)

> [...]
    > zapewne.
    > po drugie to było zaraz na początku zmian w ustawie , kiedy tego
    > paragrafu o tytule prawnym jeszcze nie było.

    Obawiam się że w przypadku stacji kolejowej odpowiedzialność
    właściciela za niezameldowanie nie nastąpiłaby.

    Ponadto mam wątpliwości czy "al. jerozolimskie 56, dworzec centralny,
    peron 3" może być uznany za adres zameldowania. Nie jest to bowiem lokal
    mieszkalny, tylko miejsce publiczne. Równie dobrze osoba chciałaby się
    zameldować przy kolumnie zygmunta, ponieważ tam stale przebywa. Nie
    popadajmy w paranoje, sądy też nieraz rozsądnie podchodzą do przepisów i
    nie interpretują ich literalnie z dokładnością większą niż komputer.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 53. Data: 2008-04-07 22:22:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W US nie przyjmą zgłoszenia na NIP-1 bez udokumentowania Twojego prawa do lokalu (np.
    umowa najmu itp.).
    No chyba, ze masz tam meldunek.
    JaC

    -----

  • 54. Data: 2008-04-08 07:24:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    666 pisze:
    > W US nie przyjmą zgłoszenia na NIP-1 bez udokumentowania Twojego prawa do lokalu
    (np. umowa najmu itp.).
    > No chyba, ze masz tam meldunek.

    Niemniej jednak nie oznacza to, że meldunek oznacza prawa do lokalu.
    No i (przynajmniej w moim US) meldunek zamiast umowy dotyczy nie miejsca
    zamieszkania, tylko miejsca wykonywania działalności.

    Poza tym nie wiem, czy takie żądanie urzędu ostałoby się w sądzie,
    skoro gdzieś mieszkam, to automatycznie mam tam miejsce wykonywania DG
    (gdzieś przecież *muszę* mieć), a fakt, że może nie jestem zameldowany
    ani nie posiadam tytułu prawnego nie może oznaczać, że nie mogę
    prowadzić DG.

  • 55. Data: 2008-04-08 12:06:56
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Poza tym nie wiem, czy takie żądanie urzędu ostałoby się w sądzie, skoro
    > gdzieś mieszkam, to automatycznie mam tam miejsce wykonywania DG

    prowadząc działalność DG wcale nie musisz posiadać siedziby (np. usługi
    możesz prowadzić na terenie kraju, u klienta itd, a hndlować możesz pod
    mostem), jedyne co musisz to posiadać zameldowanie (jeśli nie masz zgody na
    prowadzenie DG w miejscu zameldowania, bo włąściciel się nie zgadza, to
    tylko miejsce zameldowania nie może być siedzibą DG i tyle)

    p.s. tak się zastanawiam jaki jest ukryty kruczek prawny w możliwości
    posiadania siedziby DG w miejscu zameldownia (czyli lokalu mieszkalnym)?

  • 56. Data: 2008-04-08 12:31:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > prowadząc działalność DG wcale nie musisz posiadać siedziby (np. usługi

    No jasne że nie muszę mieć siedziby, ta bowiem nie występuje w
    przypadku DG. Siedzibę to mogą mieć spółkę. Osoba fizyczna prowadząca DG
    ma mieć miejsce zamieszkania oraz - jeśli chce - miejsce (miejsca)
    prowadzenia działalności.

> [...]
    > prowadzenie DG w miejscu zameldowania, bo włąściciel się nie zgadza, to
    > tylko miejsce zameldowania nie może być siedzibą DG i tyle)

    Czyli osoba nie posiadająca meldunku nie może w prowadzić DG? Śmiała
    teza.

    > p.s. tak się zastanawiam jaki jest ukryty kruczek prawny w możliwości
    > posiadania siedziby DG w miejscu zameldownia (czyli lokalu mieszkalnym)?

    Żaden nie jest ukryty, nie ma bowiem czegoś takiego jak "siedziba
    osoby fizycznej prowadzącej DG".

  • 57. Data: 2008-04-08 13:52:43
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Czyli osoba nie posiadająca meldunku nie może w prowadzić DG? Śmiała
    > teza.

    wygląda na to że bezdomnym w naszym kraju nie wolno prowadzić DG, i chyna
    nawet pracować (bo zdaje się ze pracodawcy musisz podać dane mieszkaniowe
    przy zatrudnieniu), nie znam przepisu, ale wątpię żebyś przekonał do tego
    urzędy (czy przyjmą wpis do ewidencji, dadzą ci regon, nip, zarejestrują w
    zus i us jak nie wypełnisz zdaje się obowiązkowych pozycji mieszkaniowych,
    bo mi w zus nawet nie chcieli przyjąć druczku jak nie wypełniłem jednej
    pozycji powtarzajacej sie w nim 5cio krotnie:O(

    > Żaden nie jest ukryty, nie ma bowiem czegoś takiego jak "siedziba osoby
    > fizycznej prowadzącej DG".

    ok, niech ci będzie miejsce wykonywania DG w lokalu mieszkalnym,
    pytanie podtrzymuję.

  • 58. Data: 2008-04-08 14:06:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

> [...]
    > przy zatrudnieniu), nie znam przepisu, ale wątpię żebyś przekonał do tego

    Jeśli ktoś jest faktycznie bezdomny, to danych nie poda, nie powinno
    to być przeszkodą prawną do zatrudnienia.

> [...]
    > pozycji powtarzajacej sie w nim 5cio krotnie:O(

    > ok, niech ci będzie miejsce wykonywania DG w lokalu mieszkalnym,

    Ale jakie pytanie? Ja żadnego "kruczka prawnego" w tym nie widzę.

  • 59. Data: 2008-04-08 15:34:22
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jeśli ktoś jest faktycznie bezdomny, to danych nie poda, nie powinno to
    > być przeszkodą prawną do zatrudnienia.

    no nie powinno, ale czy tak jest? (oglądałem kiedyś jakiś reportaż w
    telewizji o bezdomnym który pracował na czarno, bo nie mógł się ani legalnie
    zatrudnić, ani założyć DG, a nie chciał kraść, a jeść musiał)

    > Ale jakie pytanie? Ja żadnego "kruczka prawnego" w tym nie widzę.

    ja też nie, i to mnie niepokoi, z doświadczenia wiem że one tam są, tylko
    jak je widzisz to zdajesz sobie sprawę z ryzyka, jak nie to po tobie:O(