    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie a nie zamieszkiwanie
    Date: Sat, 05 Apr 2008 07:57:15 +0200

    witek napisał(a):

    > bez znaczenia.
    > jeżeli tam mieszkał to osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu może
    > odpowiadać za wykroczenie jeśli uniemożliwia innej osobie zameldowanie
    > się w miejscu zamieszkania.

    Czyli kto taki tytuł prawny posiada w przypadku dworca centralnego
    peron 3? Zarząd PKP? :)

    > Jeżeli ktoś chce iść się zameldować i potrzebuje do tego właściciela, a
    > ten mówi nie, wystarczy wezwać policję. Na początek dostanie mandat
    > zapewne.
    > po drugie to było zaraz na początku zmian w ustawie , kiedy tego
    > paragrafu o tytule prawnym jeszcze nie było.

    Obawiam się że w przypadku stacji kolejowej odpowiedzialność
    właściciela za niezameldowanie nie nastąpiłaby.

    Ponadto mam wątpliwości czy "al. jerozolimskie 56, dworzec centralny,
    peron 3" może być uznany za adres zameldowania. Nie jest to bowiem lokal
    mieszkalny, tylko miejsce publiczne. Równie dobrze osoba chciałaby się
    zameldować przy kolumnie zygmunta, ponieważ tam stale przebywa. Nie
    popadajmy w paranoje, sądy też nieraz rozsądnie podchodzą do przepisów i
    nie interpretują ich literalnie z dokładnością większą niż komputer.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz