  • 1. Data: 2013-02-22 19:31:50
    Temat: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dyrektor szkoły chce wprowadzić zakaz udzielania korepetycji
    nauczycielom szkoły uczniom tejże.
    Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma
    prawo taki zakaz wydać?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-02-22 20:09:58
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > nauczycielom szkoły uczniom tejże.
    > Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma

    "zakaz konkurencji"? oczywiscie :) wpisuje sie to do umowy o prace, moze
    byc aneks, oczywiscie cos za cos - np. znaczaco wyzsza kwota na umowie.

  • 3. Data: 2013-02-22 20:58:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szkoły uczniom tejże.
    > Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma prawo

    Może na podstawie przepisów o zakazie konkurencji :-)

    A poważnie, to w zakazie powinna być wskazana podstawa prawna i jak ja
    podasz, to można sie zastanawiać.

  • 4. Data: 2013-02-22 21:04:42
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Ale tylko frajer podpisze zakaz konkurencji za frajer :)

    > A poważnie, to w zakazie powinna być wskazana podstawa prawna i jak ja
    > podasz, to można sie zastanawiać.

    Hehe, przeciez napisal, ze to dyr sie zastanawia poki co ;)

  • 5. Data: 2013-02-22 21:13:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 Feb 2013 21:04:42 +0100, Mr. Misio napisał(a):

    > Ale tylko frajer podpisze zakaz konkurencji za frajer

    Akurat zakaz konkurencji podczas trwania umowy o pracę jak najbardziej
    może być za darmo. Natomiast sankcją za odmowę podpisania umowy o zakazie
    może być -- to jest utrwalone orzecznictwo sądów -- wypowiedzenie umowy o
    pracę.
    Aczkolwiek w przypadku nauczyciela to może być niełatwe ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 6. Data: 2013-02-22 21:23:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 19:31, Jacek pisze:
    > Dyrektor szkoły chce wprowadzić zakaz udzielania korepetycji
    > nauczycielom szkoły uczniom tejże.

    A oni są na tyle niedorozwinięci, że bez tego zakazu nie wiedzą, że nie
    powinni tego robić ani z etycznego punktu widzenia, ani dla
    bezpieczeństwa własnego tyłka?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2013-02-22 21:37:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > nauczycielom szkoły uczniom tejże.
    > Powstaje pytanie, o kontekst prawny takiego zakazu. Czy dyrektor ma

    mozna sobie postawic analogiczny problem.

    Dyrektor ogolniaka chce formalnie zakazac flirtowania nauczycieli z
    uczniami.

    naganne z etycznego punktu widzenia, ale prawnie moze im naskoczyc.
    A zwolnic mozna kazdego z dowolnego powodu.

    tu jest tak samo.

  • 8. Data: 2013-02-22 21:41:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może na podstawie przepisów o zakazie konkurencji :-)
    >
    > A poważnie, to w zakazie powinna być wskazana podstawa prawna i jak ja
    > podasz, to można sie zastanawiać.

    Nic z tego.
    Korepetycje nie sa działalności konkurencyjną w stosunku do działalności
    oświatowej szkoły.

  • 9. Data: 2013-02-22 23:03:22
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > A oni są na tyle niedorozwinięci, że bez tego zakazu nie wiedzą, że nie
    > powinni tego robić ani z etycznego punktu widzenia, ani dla
    > bezpieczeństwa własnego tyłka?

    Korepetycje są tak samo stare, jak szkoła i zawsze nauczyciele ich
    udzielali i udzielać będą. Co w tym złego, że uczeń pójdzie na ileś tam
    lekcji np. angielskiego, bo chce ten język lepiej opanować, niż pozwala
    na to program z trzema lekcjami w tygodniu? Albo uczeń, który wybrał
    profil z matematyką i fizyką na poziomie podstawowym, a potem zmienił
    zdanie i chce iść na politechnikę, gdzie program rozszerzony jest
    podstawą? Nieetyczne mogą być najwyżej praktyki nauczycieli "sugerujące"
    uczniom, że trzeba na korepetycje chodzić. W tej szkole nie widzę
    takiego czegoś, ale dyrektor chce coś zrobić, żeby dać kres plotkom,
    jakie od czasu do czasu się pojawiają.
    Jacek

  • 10. Data: 2013-02-22 23:33:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 23:03, Jacek pisze:

    > Korepetycje są tak samo stare, jak szkoła i zawsze nauczyciele ich
    > udzielali i udzielać będą.

    Ale nie swoim uczniom.

    > Co w tym złego, że uczeń pójdzie na ileś tam
    > lekcji np. angielskiego, bo chce ten język lepiej opanować, niż pozwala
    > na to program z trzema lekcjami w tygodniu?

    Niech idzie do miliona innych nauczycieli. Może w tym zupełnie nic nie
    być złego, ale też łatwo popłynąć. Jak udowodnisz, że jego oceny są
    zasłużone, a nie zapłacone, jak któryś z rodziców innych uczniów cię
    oskarży? Zresztą ocena niestety nigdy nie jest w 100% mierzalna, więc ja
    bym się zastanawiał nawet bez oskarżenia, czy przypadkiem nie faworyzuję
    ,,swojego'' ucznia.

    >Nieetyczne mogą być najwyżej praktyki nauczycieli "sugerujące"
    > uczniom, że trzeba na korepetycje chodzić.

    No to już jest w ogóle kanał.

    > W tej szkole nie widzę
    > takiego czegoś,

    Ty nie widzisz, ale czy sąd nie uwidzi? To nawet nie musi być
    sugerowanie. To może być po prostu zaniżanie ocen w nadziei, że złapie
    się potencjalnych kandydatów.

    > ale dyrektor chce coś zrobić, żeby dać kres plotkom,
    > jakie od czasu do czasu się pojawiają.

    A widzisz, a w każdej plotce jest ziarno prawdy jak mówi ludowa mądrość.
    A nawet jak tej prawdy nie ma, to dla ochrony własnego tyłka bym takiej
    głupoty nie robił.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek