  • 11. Data: 2013-02-22 23:36:49
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.02.2013 21:37, witek pisze:
    > naganne z etycznego punktu widzenia, ale prawnie moze im naskoczyc.

    No to spróbuj waść zostać nauczycielem, poromansuj z uczennicą (o <15
    nie wspomnę, niech będzie to nawet 17tka z liceum) i zobacz jak długo
    popracujesz jako nauczyciel. Nawet jak ci się nie dobiorą do tyłka za
    romans, to za chwilę pannica cię oskarży o gwałt albo coś podobnego i
    ślicznie się urządzisz. Będziesz miał dużo czasu na bezsensowne
    reinstalacje windows.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2013-02-22 23:39:29
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > A widzisz, a w każdej plotce jest ziarno prawdy jak mówi ludowa mądrość.
    > A nawet jak tej prawdy nie ma, to dla ochrony własnego tyłka bym takiej
    > głupoty nie robił.

    Wszystko fajnie, ale odeszliśmy od tematu. Może dyrektor regulować to,
    co jego pracownik robi po godzinach, czy nie może?
    Jacek

  • 13. Data: 2013-02-22 23:52:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nic z tego.
    > Korepetycje nie sa działalności konkurencyjną w stosunku do działalności
    > oświatowej szkoły.

    No przecież stoi tam ":-)" jak wół. Wiem. Nie mam pomysłu na podstawę
    prawną, chyba, ze komuś przyjdzie do łba popatrzeć przez to przez pryzmat
    korupcji. Kilka lat temu, jak była nagonka ten temat, bo pojawiały się
    takie pomysły, ale nie słyszałem o wyroku skazującym w takiej sprawie.

  • 14. Data: 2013-02-22 23:53:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wszystko fajnie, ale odeszliśmy od tematu. Może dyrektor regulować to, co
    > jego pracownik robi po godzinach, czy nie może?

    Jeśli znajdzie podstawę prawną, to może. W karcie nauczyciela też jest taki
    worek o etyce. Jakby uznać to za nieetyczne, to możnaby spróbować, ale to
    strasznie cieniutkie.

  • 15. Data: 2013-02-23 00:16:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:kg8rtt$r1u$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > romans, to za chwilę pannica cię oskarży o gwałt albo coś podobnego i
    > ślicznie się urządzisz. Będziesz miał dużo czasu na bezsensowne

    Niewiele jest takich spraw, a podejrzewam, że podobnych sytuacji jednak
    sporo. Nie mówię o nieletnich.Ale jak to jest dorosła dziewczyna i nie
    zrywa belfra p oto, by mu zrobic an złość, a para jest sensownie ostrożna,
    to szanse na wyjście takiego czegoś na światło dzienne niewielkie. Ryzykiem
    nauczyciela jest to, ze w zasadzie staje sie zakładnikiem nieletniej, która
    zawsze może właśnie to przedstawić w proponowanym przez Ciebie kontekście.

  • 16. Data: 2013-02-23 01:57:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale nie swoim uczniom.

    swoim uczniom tez.
    Malo to etyczne, ale istnieje.

    z prawnego punktu widzenia niewiele mozna zrobic.

  • 17. Data: 2013-02-23 01:59:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:

    > Wszystko fajnie, ale odeszliśmy od tematu. Może dyrektor regulować to,
    > co jego pracownik robi po godzinach, czy nie może?
    > Jacek

    tylko jak podciagnie to pod etyke.

    zastanow sie co dyrektor moze zrobic jak nauczyciel po godzinach pracy
    bedzie chodzil pijany.
    Czy moze odgornie zakazac picia czy chodzenia do knajpy?
    To dokladnie to samo.

    Nie moze.
    Moze co najwyzej pociagnac nauczyciela za ucho do urwania wlacznie jak
    go juz na tym zlapie. Ale zakazac odgornie nie moze.

  • 18. Data: 2013-02-23 02:02:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > romans, to za chwilę pannica cię oskarży o gwałt albo coś podobnego i
    > ślicznie się urządzisz. Będziesz miał dużo czasu na bezsensowne

    nudzisz.
    nic nauczycielowi nie zrobia, bo moga mu nagwizdac. Szczegolnie jak
    uczen ma osiemnastke.
    Chyba, ze sie sam nauczyciel podda i zrezygnuje bo zycie to bedzie mial
    kiepskie w tej swojej pracy.

  • 19. Data: 2013-02-23 02:03:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > No przecież stoi tam ":-)" jak wół

    Ale nie ty jeden to sugerowales, a odpisywac kazdemu mi sie nie chce.
    padlo pod twoim.

  • 20. Data: 2013-02-23 02:16:38
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Nic z tego.
    > Korepetycje nie sa działalności konkurencyjną w stosunku do działalności
    > oświatowej szkoły.

    Do tego nie ma w tym nic niemoralnego ani nieetycznego. W koncu
    nauczyciel udzielajac korepetycji dziala na korzysc ucznia, przekazuje
    mu wiedze, poprawia jego wyniki, zwiekasza szanse na lepsza ocenę,
    lepsze zdane egzxaminy, lepsza przyszosc. Dla ucznia jest to inwestycja.
    Dla nauczyciela - dzialanie na korzyśc ucznia. I szkoły. Bo czyż szkole
    nie rośnie prestiż, gdy ma mądrzejszych absolwentów?