  • 41. Data: 2012-06-17 15:38:51
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: spp <s...@g...pl>

    > A reguluje kryteria?

    Oczywiście.

    1) Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z
    1996r. Nr 67 poz. 329 z późn. zm.),
    2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20
    lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do
    szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych
    (Dz. U. z 2004r. Nr 26 poz. 232 z późn. zm.)

    Jeżeli coś wykracza poza zapisy w/w aktów może być zaskarżone jako
    niezgodne z obowiązującym prawem.

    > Bo gminy w całej Polsce tak robią i nikt tego nie podał jakoś do sądu.

    To tylko kwestia czasu ...

    --
    spp

  • 42. Data: 2012-06-17 16:03:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    krys wrote:

    > A ja mam pytanie, tak z ciekawości, o co chodzi? Jakie przestępstwo
    > popełniają rodzice i jakie sankcje za to grożą?

    poświadczenia nieprawdy w dokumencie urzędowym...

    fałszerstwa dokumentu...

  • 43. Data: 2012-06-17 16:05:24
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-17 15:33, spp pisze:

> [...]
    > jest zadaniem własnym, nie będą mogły odmówić przyjęcia dziecka
    > pięcioletniego do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole
    > podstawowej. Sąd, jeśli rodzice zaskarżą gminę, może już na pierwszej
    > rozprawie nakazać umieszczenie dziecka w przedszkolu."
    >
    > "Sytuacja, gdy dziecko nie zostało przyjęte do szkoły może wiązać się z
    > koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów na przykład umieszczenia
    > dziecka w przedszkolu prywatnym, czy wynajęcia niani. W takim przypadku
    > do sądu można wnieść pozew przeciwko gminie o odszkodowanie."

    Pięciolatki. Obowiązkowo. Bo wiąże się to ściśle z nową reformą oświaty.
    Czyli tą samą, w której 6-latki zaczynają pierwszą klasę, a 5-latki
    chodzą do obowiązkowej zerówki.
    Więc nie jest to NA PEWNO żadna kwestia czasu :) Nie ma kasy na to, by
    powstawały nowe przedszkola. A skoro nie ma, to przedszkola nigdy nie
    będą obowiązkowe ponad to, co przewiduje ustawa.

    N.

  • 44. Data: 2012-06-17 16:18:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 15:33, spp pisze:

    > jest zadaniem własnym, nie będą mogły odmówić przyjęcia dziecka
    > pięcioletniego do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole

    Mówisz o PIĘCIOLETNIM, które ma Obowiązek Szkolny bo POpaprańcy obniżyli
    wiek szkolny na złość narodowi. Owszem, Pięciolatki mają u nas w
    systemie +1000 pktów za bycie pięciolatkiem. I wtedy te marne +kilka
    punktów za pracujących rodzicom innym dzieciom i tak nie pomagają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2012-06-17 16:20:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 14:18, m4rkiz pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    >
    > To wlasnie poPRLowskie myslenie ze jak gmina bezprawnie zarzada oswiadczen
    > to trzeba podkulic ogon.

    Udowodnij bezprawnie. Bo na razie to jakośtak nie wyszło to nikomu.

    I żąda(my) tych oświadczeń bo działa w naszym interesie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2012-06-17 16:41:05
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > poświadczenia nieprawdy w dokumencie urzędowym...

    najpierw musi byc podstawa prawna do powstania takiego dokumentu, inaczej
    to tylko kartka z 'koncertu zyczen'

    > fałszerstwa dokumentu...

    odpada

  • 47. Data: 2012-06-17 16:41:20
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Udowodnij bezprawnie. Bo na razie to jakośtak nie wyszło to nikomu.

    ja nie musze, "oni" musza jezeli chca to dostac

  • 48. Data: 2012-06-17 16:45:40
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Udowodnij bezprawnie.

    Żartujesz. To Ty (tzn. Urząd) ma wskazać podstawę prawną.

    Bo na razie to jakośtak nie wyszło to nikomu.

    Otóż to - nikt nie potrafił jej wskazać.

    > I żąda(my) tych oświadczeń bo działa w naszym interesie.

    Co to znaczy 'nasz interes"?
    --
    spp

  • 49. Data: 2012-06-17 17:27:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Co to znaczy 'nasz interes"?

    Mniej więcej to samo, co "sprawiedliwość społeczna" :->

    J.

    www.kontestacja.com

  • 50. Data: 2012-06-17 17:46:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 16:41, m4rkiz pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    >
    > ja nie musze, "oni" musza jezeli chca to dostac

    No to ustalili takie kryteria przyjęcia. Nie chcesz korzystać, nie
    korzystaj.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek