  • 1. Data: 2005-03-31 19:39:27
    Temat: [ZUS] Zalegle skladki
    Od: "KriSSo" <k...@p...pl>

    Witam,

    Chciałbym poprosić o radę, co można by zrobić w mojej sytacji.

    W 1999 roku wraz ze wspólniczką mieliśmy spółkę cywilną. Z braku
    pieniędzy nie zapłaciliśmy składek ZUS za miesiące : wrzesień,
    październik, listopad, grudzień w roku 1999. Na początku 2000 roku
    rozwiązaliśmy spółkę. Następnie była wspólniczka wyjachała na rok, ja
    dostałem bilet do wojska i nie przez okres 7 miesięcy (do października
    2000) służyłem dzielnie w Armii. Później, najnormalniej w świecie
    poprostu zapomnieliśmy o tym ZUS'ie. Może to brzmi naiwnie, ale tak
    właśnie było.
    Chodzi o to, że teraz w marcu 2005 dostaliśmy decyzję, że musimy
    zapłacić zobowiązania z tytułu składek ZUS za okres grudzień 1999, co
    wraz z odsetkami wynosi 2167 pln.
    Ponadto na drugiej stronie "Decyzji" widnieje, że zadłużenie spółki za
    okres 09.1999 do 12.1999 (czyli te cztery miesiące, o których pisałem)
    wynosi z odsetkami 8600 pln.

    Pytanie zatem.
    Dlaczego dostaliśmy tę decyzję za 12.1999 czyli grudzień ? A co z
    wrześniem, październikiem, listopadem ? Przyjdą klejne pisma potem z
    osobna dla każdego z pozostałych miesięcy ?

    I jeszcze jedno.
    Co można by w ogóle zrobić w naszej sytuacji ? Czy jest jakaś szansa, że
    np ZUS podarowałby nam te odsetki, a zaległe skladki zasadnicze np
    rozłożył na raty ? Czy nie ma szans, by nam odsetki odpuścili ? Czy może
    jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie ?

    Jak się za to w ogóle zabrać ?

    Dziękuję z góry za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    KriSSo

  • 2. Data: 2005-04-01 11:32:06
    Temat: Re: [ZUS] Zalegle skladki
    Od: "Andrew" <a...@p...bezspamu.onet.pl>

    Użytkownik "KriSSo" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynosi z odsetkami 8600 pln.
    >
    > Pytanie zatem.
    > Dlaczego dostaliśmy tę decyzję za 12.1999 czyli grudzień

    Bo reszta się już przedawniła????
    Tak mi się wydaje.
    Andrew

  • 3. Data: 2005-04-01 11:58:54
    Od: "Paweł D." <l...@w...pl>

    > Użytkownik "KriSSo" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bo reszta się już przedawniła????
    > Tak mi się wydaje.

    To bardzo żle Ci sie wydaje.
    Co do problemu.
    Mozliwe, że za pozostałe miesiące też sie upomną.
    Weż kwity, idż do własciwego ZUSu, pogadaj w obsłudze klienta jak
    napisać pismo do dyrektora o rozłożenie płatności, umorzenie odsetek itp.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2005-04-01 12:13:54
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Paweł D." <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Weż kwity, idż do własciwego ZUSu, pogadaj w obsłudze klienta jak
    > napisać pismo do dyrektora o rozłożenie płatności, umorzenie odsetek

    Wzglednie odwoluj sie od decyzji i licz na to, ze sie to zdazy
    przedawnic (10 lat od chwili wymagalnosci skladki, czyli to za
    grudzien 1999, jakos tak okolo 16 stycznia 2010 roku - troszke za
    dlugo chyba, aby to mialo duze szanse powodzenia bez podejmowania
    jakichs dodatkowych dzialan, a i kwota raczej niewielka). Pamietaj ze
    podpisanie ukladu ratalnego przerywa chyba bieg przedawnienia.

    marekz

  • 5. Data: 2005-04-01 22:30:31
    Od: "KriSSo" <k...@p...pl>

    Cześć Paweł D.,

    W wiadomości
    news:233a.0000040c.424d377d@newsgate.onet.pl napisałeś(aś):

    > Mozliwe, że za pozostałe miesiące też sie upomną.

    Ciekawi mnie tylko, dlaczego w DECYZJI napisali o zapłacie składki tylko
    za jeden miesiąc i to ten ostatni - grudzień, skoro na drugiej stronie,
    w uzasadnieniu jest napisane:

    "Spółka cywilna XXX nie dopełniła obowiązku zapłaty należnych składek na
    ubezp. społ. za okres od 09.1999 do 12.1999. Ogółem zadłużenie spółki na
    dzień 11.03.2005 wynosi 8600 zł."

    --
    Pozdrawiam,
    KriSSo

  • 6. Data: 2005-04-05 17:04:01
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak okolo 16 stycznia 2010 roku - troszke za dlugo chyba, aby to mialo
    > duze szanse powodzenia bez podejmowania jakichs dodatkowych dzialan, a i

    10 lat dopiero gdy zostały podjete czynności egzekucyjne (upomnienie,
    decyzja, wezwania do zapłaty).

    >Pamietaj ze podpisanie ukladu ratalnego przerywa chyba bieg przedawnienia.

    Co wydłuża termin dochodzenia należności przez ZUS.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 7. Data: 2005-04-05 17:11:01
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

    > To bardzo żle Ci sie wydaje.
    > Co do problemu.
    > Mozliwe, że za pozostałe miesiące też sie upomną.

    Jeżeli się nie przedawniły to napewno, możliwe (i to bardzo) że ta decyzja
    poszła na próbę i jak siętylko uprawomocni zaraz podejmą działania
    egzekucyjne jednocześnie przysyłając decyzje za poprzednie okresy.

    > Weż kwity, idż do własciwego ZUSu, pogadaj w obsłudze klienta jak
    > napisać pismo do dyrektora o rozłożenie płatności, umorzenie odsetek itp.

    Rozłożenie płatności na raty tak, jeżeli chodzi o umorzenie odsetek to od
    razu daj sobie na wstrzymanie, takie pojęcie nie występuje (chociaż w sejmie
    trwają już prace nad ustawą nowelizującą która będzie dopuszczać umarzanie
    odsetek), a tak to jedyną drogą umorzenia odsetek jest umorzenie należności
    głównej, wtedy odsetki umarzają się automatem. Ale i tak można zapomnieć o
    umorzeniu, najprawdopodobniej w decyzji zobaczysz taki zapis: "ZUS Oddział
    ...... mając na uwadzę dobro Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, młody wiek
    zobowiązanego rokujący znalezienie zatrudnienia oraz możliwość dochodzenia
    należności przez okres lat 10 odmawia umorzenia.....itd, itd"
    Musiałbym pogrzebać w przepisach dokładnie ale wiem że jest jeden kruczek.
    Otórz składki za 99r wpadają pod rządy starej ustawy i są inaczej traktowane
    (właśnie te między wrzesniem a październikiem) i sąd możliwe że nie zostały
    wzięte do decyzji gdyż sięprzedawniły, pod rządami starych przepisów
    przedawniały się bodajże po 3latach lub po 5 gdy wszczęto egzekucje.

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl