  • 1. Data: 2005-03-31 19:08:37
    Temat: Bezprawne zmiany w MOGDiK
    Od: "art" <w...@o...pl>

    Poszedłem do MOGDiK po wypis z rejestru gruntów, okazało się, że dane moje
    są zmienione na nieaktualne, pomimo iż zmieniałem tam już dwa razy adres
    zamieszkania (ostatni miesiąc temu) okazało się, że współwłaściciel do
    nieruchomości robił inwentaryzacje budynków na naszej działce celem wpisania
    ich w rejestr gruntów i właśnie geodeta uprawniony (a jak się dowiedziałem i
    biegły sądowy) wpisał do inwentaryzacji moje dane z przed 10 lat i na tej
    podstawie zmieniono je. Wpisał do ewidencji tylko 4 z 7 istniejących
    budynków i to tylko te, które moi współwłaściciele postawił bez mojej zgody
    jak i stosownych pozwoleń budowlanych a na dodatek jego szkice nie są zgodne
    z rzeczywistością. Sprawa tej samowoli została przeze mnie podniesiona na
    sprawie o zniesienie współwłasności, na której to żąda się ode mnie
    partycypowania w kosztach tej samowoli (moi współwłaściciele przyznali się
    przed sądem, że nie posiadają na tę przebudowę żadnych pozwoleń jak i że
    budynki te nie całkiem są w granicach poprzednio istniejących starych
    budynków, że myśleli, iż nie potrzeba na przebudowę zezwoleń). Przypominam
    sobie geodetów mierzących na naszej nieruchomości z tym, że po pytaniu, co
    rąbią i w jakim celu nic nie odpowiedzieli i się zmyli, czym prędzej. Wydaje
    mi się, że wszystko to ma na celu zalegalizowanie tej samowoli nie całkiem
    zgodnie z prawem lub jej zatuszowanie. Kto popełnił błąd zmieniając moje
    dane? Czy wpisy w rejestrach nie powinny być robione na wniosek wszystkich
    współwłaścicieli? Czy w rejestrze nie powinny być ujęte wszystkie budynki na
    nieruchomości a inwentaryzacja powinna je ujmować? Czy geodeta złamał prawo?
    Kogo należy powiadomić o takich uchyleniach? Czy Sąd może mnie obciążyć
    kosztami tej samowoli? Czy należy zgłosić gdzieś te samowolę i co mi grozi
    jako współwłaścicielowi, choć to nie ja ją uczyniłem i czy powinnam ją
    zgłaszać jak już to wypłynęło przed sądem? Czy organa są w stanie dojść, że
    istniały tam inne budynki o innej kubaturze, (bo na mapach są naniesione już
    te po samowoli)? Czy jest możliwe zatuszowanie samowoli budowlanej?